Autor | LAZĂR, IOAN chat |
Editura | Meridiane chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 1987 |
Subiect | Cinematografie chat |
Film (cinematografie) chat | |
Stil (în cinematografie) chat | |
Note | Bibliogr. 458-459 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 791.4/L32 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Teme și stiluri cinematografice |
Alte informaţii la titlu | Motive fundamentale. Genuri. Curente. Autori și filme de referință |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Meridiane |
Data publicării | 1987 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 464 p., [16]f.foto. |
Alte detalii fizice | foto |
Titlu | |
Titlu | Teme și stiluri cinematografice : Motive fundamentale. Genuri. Curente. Autori și filme de referință |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. 458-459 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | ARGUMENT 5 ARTA POVESTIRII IN IMAGINI 8 1. CÎTEVA MOTIVE TEMATICE FUNDAMENTALE ŞI EXPRESIA LOR FILMICA 15 ETERONOMIA TEMELOR ŞI STILURILOR 22 ISTORIE ŞI DEVENIRE27 David Wark Griffith - INTOLERANŢĂ27 Mai multe stiluri pentru aceeaşi temă 28 Serghei M. Eisenstein - CRUCIŞĂTORUL POTIOMKIX ....32 Amplitudinea politica a stilului „ingineriei" filmice33 VIAŢA ŞI MOARTEA, DIMENSIUNI ALE EXISTENŢEI ....38 Akira Kurosawa - RASHOMON38 Relativitatea adevărurilor subiective39 Ingmar Bergman - FRAGII SĂLBATICI43 Stilul irealităţii cenzurate aplicat temei călătoriei44 Dan Pita - LA O NUNTA (NUNTA DE PIATRĂ, 1973); LADA (DUHUL AURULUI, 1974) 48 Imagine şi povestire 49 înmormîntarea ca scenariu paremiologic 51 RĂZBOIUL ŞI SPERANŢA PĂCII 56 Liviu Ciulei - PĂDUREA SPÎNZURAŢILOR 56 Reportajul inadecvării 57 Jifi Menzel - TRENURI STRICT SUPRAVEGHEATE ....62 Eroismul, temă „ascunsa" a subiectului cinematografic ....62 Predrag Golubovic - SEZON DE PACE LA PARIS 67 Războiul ca omniprezenţă6S MODELUL UMAN72 Cari Theodor Dreyer - PATIMILE IOANEI D'ARC 72 Eroul tragic si stilul insolitării afective 73 Masaki Kobayashi - HARAKIRI 77 Un ritual al confesiunii Constantin Vaeni - IMPOSIBILA IUBIRE82 Viziunea cinematografică a implicării eroice în cotidian ....83 OMUL FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU OBSCURANTISMUL ŞF ALIENAREA87 Jerzy Kawalerowicz - MAICA IOANA A ÎNGERILOR ....87 Peisaj uman, peisaj social 88 Milos Formari"- ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI92 Pantomimă si alegorie 93 Francis Foni' Coppola - CONVERSAŢIA9S Secvenţa „secvenţei de supraveghere"99 EXAMENE MORALE ALE IUBIRII 104 Michelangelo Antonioni - AVENTURA 104 Dedramatizarea105 Roman Polanski - CUŢITUL ÎN APĂ109 Mecanismul fascinării în spatii închise110 Dusan Makavejev - OMUL NU E PASĂRE 113 Dragoste şi intriga114 Vasili Şukşin - CĂLINA ROŞIE 118 Valorilo etice ale discursului cinematografic 119 Andrei Mihalkov-Koncialovski - SfBERIADA124 Jocurile iubirii125 FAMILIA, O ŞCOALĂ A VIEŢII129 Robert Benton - KRAMER CONTRA KRAMER129 Un ingenios mecanism de stors lacrimi 130 Elisabeta Bostan - PROMISIUNI133 Copiii — raţiunea de a fi a familiei 134 II. TEME SI STILURI ALE UNOR GENURI CINEMATOGRAFICE 139 EVOLUŢII ŞI INTERFERENŢE 140 ANIMAŢIA 148 Walt Disney - FANTEZIE 149 Poeticul, între anecdotic si grotesc149 Norman McLaren - VECINII 152 Stilul (non)figurativ al cinepicturii 153 Ion Popescu Gopo - SCURTĂ ISTORIE156 Stilul Gopo 156 DOCUMENTARUL 161 Robert Flaherty - NANUK162 O viziune cosmică 162 Dziga Vertov - OMUL CU APARATUL DE FILMAT ....165 Simfonia imaginilor166 Mirel Ilieşiu - CÌNTECELE RENAŞTERII 170 Contemplarea compoziţiei muzicalo170 Jean Petrovici - LA ECHINOCŢIUL DE TOAMNĂ 172 Adecvarea subiectului la realitate 172 LUNG-METRAJUL ARTISTIC DE FICŢIUNE175 COMEDIA CINEMATOGRAFICA175 Buster Keaton, Jack G. Blystxme - LEGEA OSPITALITĂŢII176 Extravagantele „omului care nu rîde niciodată" . .177 Charles Chaplin - TIMPURI NOI 181 Arhemit 182 Frank Capra - EXTRAVAGANTUL DOMN DEEDS 187 Comedia sofisticată 188 Jacques Tati - ZI DE SĂRBĂTOARE 192 Personajul face stilul cu o „tehnică de carte poştală" 193 Geo Saizescu — PĂCALĂ198 Un nou gen, snoava cinematografică 199 FILMUL DE DRAGOSTE 203 David Lean - SCURTĂ ÎNTÎLNIRE 204 Momentul despărţirii 204 Grigori Ciuhrai — AL 41-LEA208 Puterea imaginarului si structura lui tematică 209 Claude Lelouch - UN BĂRBAT ŞI O FEMEIE 213 „Stilul fotoromanului" 213 Nicolae Corjos - DECLARAŢIE DE DRAGOSTE 218 Examenele adolescenţei 219 FILMUL DE GROAZĂ (HORROR)223 Alfred Hitchcock - PĂSĂRILE 224 Insistenţa, simetria, repetiţia şi amplificarea _225 FILMUL ISTORIC230 Serghei M. Eisenstein - IVAN CEL GROAZNIC231 Naraţiune si perspectivă, simbolul plastic, polifonia231 Sergiu Nicolaescu - MIHAI VITEAZUL235 Un ideal scump românilor: unirea236 Mohamed Lakhadar-Hamina - CRONICA ANILOR DE FOC240 Orizont stilistic şi expresie politică 241 FILMUL MUZICAL246 Vincente Minnem - UN AMERICAN LA PARIS247 Lumea recreată prin vis247 Robert Wise, Jerome Robbins - POVESTE DIN CARTIERUL DE VEST 252 Musicalul ca tragedie253 FILMUL POLITIC258 H.C. Costa-Gavras - Z259 Stilistica anatomică sau nou-afectivă260 Yves Boisset - ATENTATUL264 Tehnica relevantei într-un scenariu al crimei politice 265 Manóle Marcus - PUTEREA ŞI ADEVĂRUL 270 Statuarea filmică a dramatismului politic 270 Francesco Rosi - CADAVRE DE LUX 274 Expertiza documentată 275 FILMUL POLIŢIST282 William Friedkin - FILIERA (I) 283 Urmărirea ca subiect 283 Elio Petri - ANCHETAREA UNUI CETĂŢEAN MAI PRESUS DE ORICE BĂNUIALĂ 287 Grotescul în melodrama poliţistă 288 FILMUL DE RĂZBOI293 Lewis Milestone - NIMIC NOU PE FRONTUL DE VEST . .294. Stratificarea şi sublimarea stilurilor 295 Jean Renoir - ILUZIA CEA MARE 300 Spectacolul supravieţuirii şi amorsarea300 Mihail Kalatozov - ZBOARĂ COCORII304 Racursiul şi stilul marilor emoţii 305 Malvina Urşianu - SERATA 309 Asumarea gestului eroic310 FILMUL'ŞTIINŢIFICO-FANTASTIC (SCIENCE-FICTION) ....314 Jean-Luc Godard - ALPHAVILLE 315 Stilul ca aventură 316 George Lucas - RĂZBOIUL STELELOR320 Fantezie spaţială în manieră clasică321 WESTERNUL 326 John Ford - DILIGENTA 327 Călătoria în existenţă328 George Roy Hill - BUTCH CASSIDY ŞI SUNDANCE KID332 Demitizarea filmica333 Sam Peckinpah - HOARDA SĂLBATICĂ 337 Cowboy-ul ca antierou 338 III. TEME ŞI STILURI ALE UNOR, CURENTE, ŞCOLI ŞI TENDINŢE CINEMATOGRAFICE 343 EFECTUL UNIFICATOR AL ELEMENTELOR DIACRONICE 344 EXPRESIONISMUL 354 Robert Wiene - CABINETUL DOCTORULUI CALIGARI ...355 Decorul delirant 355 Friedrich Wilhelm Murnau - ULTIMUL DINTRE OAMENI . .360 Un „personaj": aparatul de filmat360 IMPRESIONISMUL]365 Abel Gance - ROATA 365 Psihologia oamenilor simpli366 SUPRAREALISMUL371 Luis Buiiuel - VIRIDIANA372 Atracţia contrariilor 372 REALISMUL POETIC377 René Clair - MILIONUL378 între vodevil si balet379 Marcel Carne - SUFLETE ÎN CEAŢĂ383 Poemul iubirii tragice384 NEOREALISMUL389 Roberto Rossellini - ROMA, ORAŞ DESCHIS389 Neorealismul ca stare de spirit 390 Vittorio De Sica - "OŢI DE BICICLETE395 Mecanismul iluzi . 396 FREE-CINEMA400 Tony Richardson - SINGURĂTATEA ALERGĂTORULUI DE CURSĂ LUNGĂ401 Căutarea formei filmice, adecvarea la temă402 Lindsay Anderson - VIAŢĂ SPORTIVĂ406 Stilul cu atitudine 406 NOUL VAL FRANCEZ 'NOUVELLE VAGUE)411 Francois Truffaut - CELE PATRU SUTE DE LOVITURI ...412 Realism si subiectivitate 412 Alain Resnais - ANUL TRECUT LA MARIENBAD .....417 Recitativ si imagerie sau dragostea ca personaj al memoriei afective4 17 Jean Luc-Godard - PIERROT NEBUNUL422 Anularea trăirii prin povestire, anularea povestirii prin imaginarea trăirii423 ŞCOALA NEWYORKEZĂ428 John Cassavetes - UMBRE428 Prospeţimea documentului uman429 CINEMA NOVO 433 Glauber Rocha - DUMNEZEU ŞI DIAVOLUL PE PAMÎNTUL SOARELUI'434 Estetica violenţei şi a foamei 434 CINEMATOGRAFUL DE POEZIE 440 Pier Paolo Pasolini - OEDIP REGE 441 Poezia formei şi a stilului441 NOUL FILM VESTGERMAN446 Volker Schlondorff - TOBA DE TINICHEA447 Dicţia comentariului 448 Wim Wenders - PARIS, TEXAS 452 în căutarea certitudinilor 453 BIBLIOGRAFIE GENERALĂ SELECTIVĂ458 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Cinematografie |
Film (cinematografie) | |
Stil (în cinematografie) | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 791.4(100) |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 791.4 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | LAZĂR, IOAN |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 791.4 |
(100) |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 535105 / 535105 | AV | Împrumut | Da | 791.4 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
AV | Împrumut | 1 |
|