Teme și stiluri cinematografice : Motive fundamentale. Genuri. Curente. Autori și filme de referință

Autor chat
Editura Meridiane chat
Loc publicare Bucureşti
An 1987
Subiect Cinematografie chat
Film (cinematografie) chat
Stil (în cinematografie) chat
Note Bibliogr. 458-459

791.4/L32

LAZĂR, IOAN
    Teme și stiluri cinematografice : Motive fundamentale. Genuri. Curente. Autori și filme de referință.- Bucureşti : Meridiane , 1987.
    464 p., [16]f.foto. : foto.    
    Bibliogr. 458-459
    ARGUMENT 5 ARTA POVESTIRII IN IMAGINI 8 1. CÎTEVA MOTIVE TEMATICE FUNDAMENTALE ŞI EXPRESIA LOR FILMICA 15 ETERONOMIA TEMELOR ŞI STILURILOR 22 ISTORIE ŞI DEVENIRE27 David Wark Griffith - INTOLERANŢĂ27 Mai multe stiluri pentru aceeaşi temă 28 Serghei M. Eisenstein - CRUCIŞĂTORUL POTIOMKIX ....32 Amplitudinea politica a stilului „ingineriei" filmice33 VIAŢA ŞI MOARTEA, DIMENSIUNI ALE EXISTENŢEI ....38 Akira Kurosawa - RASHOMON38 Relativitatea adevărurilor subiective39 Ingmar Bergman - FRAGII SĂLBATICI43 Stilul irealităţii cenzurate aplicat temei călătoriei44 Dan Pita - LA O NUNTA (NUNTA DE PIATRĂ, 1973); LADA (DUHUL AURULUI, 1974) 48 Imagine şi povestire 49 înmormîntarea ca scenariu paremiologic 51 RĂZBOIUL ŞI SPERANŢA PĂCII 56 Liviu Ciulei - PĂDUREA SPÎNZURAŢILOR 56 Reportajul inadecvării 57 Jifi Menzel - TRENURI STRICT SUPRAVEGHEATE ....62 Eroismul, temă „ascunsa" a subiectului cinematografic ....62 Predrag Golubovic - SEZON DE PACE LA PARIS 67 Războiul ca omniprezenţă6S MODELUL UMAN72 Cari Theodor Dreyer - PATIMILE IOANEI D'ARC 72 Eroul tragic si stilul insolitării afective 73 Masaki Kobayashi - HARAKIRI 77 Un ritual al confesiunii Constantin Vaeni - IMPOSIBILA IUBIRE82 Viziunea cinematografică a implicării eroice în cotidian ....83 OMUL FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU OBSCURANTISMUL ŞF ALIENAREA87 Jerzy Kawalerowicz - MAICA IOANA A ÎNGERILOR ....87 Peisaj uman, peisaj social 88 Milos Formari"- ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI92 Pantomimă si alegorie 93 Francis Foni' Coppola - CONVERSAŢIA9S Secvenţa „secvenţei de supraveghere"99 EXAMENE MORALE ALE IUBIRII 104 Michelangelo Antonioni - AVENTURA 104 Dedramatizarea105 Roman Polanski - CUŢITUL ÎN APĂ109 Mecanismul fascinării în spatii închise110 Dusan Makavejev - OMUL NU E PASĂRE 113 Dragoste şi intriga114 Vasili Şukşin - CĂLINA ROŞIE 118 Valorilo etice ale discursului cinematografic 119 Andrei Mihalkov-Koncialovski - SfBERIADA124 Jocurile iubirii125 FAMILIA, O ŞCOALĂ A VIEŢII129 Robert Benton - KRAMER CONTRA KRAMER129 Un ingenios mecanism de stors lacrimi 130 Elisabeta Bostan - PROMISIUNI133 Copiii — raţiunea de a fi a familiei 134 II. TEME SI STILURI ALE UNOR GENURI CINEMATOGRAFICE 139 EVOLUŢII ŞI INTERFERENŢE 140 ANIMAŢIA 148 Walt Disney - FANTEZIE 149 Poeticul, între anecdotic si grotesc149 Norman McLaren - VECINII 152 Stilul (non)figurativ al cinepicturii 153 Ion Popescu Gopo - SCURTĂ ISTORIE156 Stilul Gopo 156 DOCUMENTARUL 161 Robert Flaherty - NANUK162 O viziune cosmică 162 Dziga Vertov - OMUL CU APARATUL DE FILMAT ....165 Simfonia imaginilor166 Mirel Ilieşiu - CÌNTECELE RENAŞTERII 170 Contemplarea compoziţiei muzicalo170 Jean Petrovici - LA ECHINOCŢIUL DE TOAMNĂ 172 Adecvarea subiectului la realitate 172 LUNG-METRAJUL ARTISTIC DE FICŢIUNE175 COMEDIA CINEMATOGRAFICA175 Buster Keaton, Jack G. Blystxme - LEGEA OSPITALITĂŢII176 Extravagantele „omului care nu rîde niciodată" . .177 Charles Chaplin - TIMPURI NOI 181 Arhemit 182 Frank Capra - EXTRAVAGANTUL DOMN DEEDS 187 Comedia sofisticată 188 Jacques Tati - ZI DE SĂRBĂTOARE 192 Personajul face stilul cu o „tehnică de carte poştală" 193 Geo Saizescu — PĂCALĂ198 Un nou gen, snoava cinematografică 199 FILMUL DE DRAGOSTE 203 David Lean - SCURTĂ ÎNTÎLNIRE 204 Momentul despărţirii 204 Grigori Ciuhrai — AL 41-LEA208 Puterea imaginarului si structura lui tematică 209 Claude Lelouch - UN BĂRBAT ŞI O FEMEIE 213 „Stilul fotoromanului" 213 Nicolae Corjos - DECLARAŢIE DE DRAGOSTE 218 Examenele adolescenţei 219 FILMUL DE GROAZĂ (HORROR)223 Alfred Hitchcock - PĂSĂRILE 224 Insistenţa, simetria, repetiţia şi amplificarea _225 FILMUL ISTORIC230 Serghei M. Eisenstein - IVAN CEL GROAZNIC231 Naraţiune si perspectivă, simbolul plastic, polifonia231 Sergiu Nicolaescu - MIHAI VITEAZUL235 Un ideal scump românilor: unirea236 Mohamed Lakhadar-Hamina - CRONICA ANILOR DE FOC240 Orizont stilistic şi expresie politică 241 FILMUL MUZICAL246 Vincente Minnem - UN AMERICAN LA PARIS247 Lumea recreată prin vis247 Robert Wise, Jerome Robbins - POVESTE DIN CARTIERUL DE VEST 252 Musicalul ca tragedie253 FILMUL POLITIC258 H.C. Costa-Gavras - Z259 Stilistica anatomică sau nou-afectivă260 Yves Boisset - ATENTATUL264 Tehnica relevantei într-un scenariu al crimei politice 265 Manóle Marcus - PUTEREA ŞI ADEVĂRUL 270 Statuarea filmică a dramatismului politic 270 Francesco Rosi - CADAVRE DE LUX 274 Expertiza documentată 275 FILMUL POLIŢIST282 William Friedkin - FILIERA (I) 283 Urmărirea ca subiect 283 Elio Petri - ANCHETAREA UNUI CETĂŢEAN MAI PRESUS DE ORICE BĂNUIALĂ 287 Grotescul în melodrama poliţistă 288 FILMUL DE RĂZBOI293 Lewis Milestone - NIMIC NOU PE FRONTUL DE VEST . .294. Stratificarea şi sublimarea stilurilor 295 Jean Renoir - ILUZIA CEA MARE 300 Spectacolul supravieţuirii şi amorsarea300 Mihail Kalatozov - ZBOARĂ COCORII304 Racursiul şi stilul marilor emoţii 305 Malvina Urşianu - SERATA 309 Asumarea gestului eroic310 FILMUL'ŞTIINŢIFICO-FANTASTIC (SCIENCE-FICTION) ....314 Jean-Luc Godard - ALPHAVILLE 315 Stilul ca aventură 316 George Lucas - RĂZBOIUL STELELOR320 Fantezie spaţială în manieră clasică321 WESTERNUL 326 John Ford - DILIGENTA 327 Călătoria în existenţă328 George Roy Hill - BUTCH CASSIDY ŞI SUNDANCE KID332 Demitizarea filmica333 Sam Peckinpah - HOARDA SĂLBATICĂ 337 Cowboy-ul ca antierou 338 III. TEME ŞI STILURI ALE UNOR, CURENTE, ŞCOLI ŞI TENDINŢE CINEMATOGRAFICE 343 EFECTUL UNIFICATOR AL ELEMENTELOR DIACRONICE 344 EXPRESIONISMUL 354 Robert Wiene - CABINETUL DOCTORULUI CALIGARI ...355 Decorul delirant 355 Friedrich Wilhelm Murnau - ULTIMUL DINTRE OAMENI . .360 Un „personaj": aparatul de filmat360 IMPRESIONISMUL]365 Abel Gance - ROATA 365 Psihologia oamenilor simpli366 SUPRAREALISMUL371 Luis Buiiuel - VIRIDIANA372 Atracţia contrariilor 372 REALISMUL POETIC377 René Clair - MILIONUL378 între vodevil si balet379 Marcel Carne - SUFLETE ÎN CEAŢĂ383 Poemul iubirii tragice384 NEOREALISMUL389 Roberto Rossellini - ROMA, ORAŞ DESCHIS389 Neorealismul ca stare de spirit 390 Vittorio De Sica - "OŢI DE BICICLETE395 Mecanismul iluzi . 396 FREE-CINEMA400 Tony Richardson - SINGURĂTATEA ALERGĂTORULUI DE CURSĂ LUNGĂ401 Căutarea formei filmice, adecvarea la temă402 Lindsay Anderson - VIAŢĂ SPORTIVĂ406 Stilul cu atitudine 406 NOUL VAL FRANCEZ 'NOUVELLE VAGUE)411 Francois Truffaut - CELE PATRU SUTE DE LOVITURI ...412 Realism si subiectivitate 412 Alain Resnais - ANUL TRECUT LA MARIENBAD .....417 Recitativ si imagerie sau dragostea ca personaj al memoriei afective4 17 Jean Luc-Godard - PIERROT NEBUNUL422 Anularea trăirii prin povestire, anularea povestirii prin imaginarea trăirii423 ŞCOALA NEWYORKEZĂ428 John Cassavetes - UMBRE428 Prospeţimea documentului uman429 CINEMA NOVO 433 Glauber Rocha - DUMNEZEU ŞI DIAVOLUL PE PAMÎNTUL SOARELUI'434 Estetica violenţei şi a foamei 434 CINEMATOGRAFUL DE POEZIE 440 Pier Paolo Pasolini - OEDIP REGE 441 Poezia formei şi a stilului441 NOUL FILM VESTGERMAN446 Volker Schlondorff - TOBA DE TINICHEA447 Dicţia comentariului 448 Wim Wenders - PARIS, TEXAS 452 în căutarea certitudinilor 453 BIBLIOGRAFIE GENERALĂ SELECTIVĂ458.

    1. Cinematografie
    2. Film (cinematografie)
    3. Stil (în cinematografie)

791.4(100)

035 __ $a791.4/L32
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aTeme și stiluri cinematografice $eMotive fundamentale. Genuri. Curente. Autori și filme de referință
210 _# $aBucureşti $cMeridiane $d1987
215 __ $a464 p., [16]f.foto. $cfoto
299 __ $aTeme și stiluri cinematografice : Motive fundamentale. Genuri. Curente. Autori și filme de referință
300 __ $aBibliogr. 458-459
330 __ $aARGUMENT 5 ARTA POVESTIRII IN IMAGINI 8 1. CÎTEVA MOTIVE TEMATICE FUNDAMENTALE ŞI EXPRESIA LOR FILMICA 15 ETERONOMIA TEMELOR ŞI STILURILOR 22 ISTORIE ŞI DEVENIRE27 David Wark Griffith - INTOLERANŢĂ27 Mai multe stiluri pentru aceeaşi temă 28 Serghei M. Eisenstein - CRUCIŞĂTORUL POTIOMKIX ....32 Amplitudinea politica a stilului „ingineriei" filmice33 VIAŢA ŞI MOARTEA, DIMENSIUNI ALE EXISTENŢEI ....38 Akira Kurosawa - RASHOMON38 Relativitatea adevărurilor subiective39 Ingmar Bergman - FRAGII SĂLBATICI43 Stilul irealităţii cenzurate aplicat temei călătoriei44 Dan Pita - LA O NUNTA (NUNTA DE PIATRĂ, 1973); LADA (DUHUL AURULUI, 1974) 48 Imagine şi povestire 49 înmormîntarea ca scenariu paremiologic 51 RĂZBOIUL ŞI SPERANŢA PĂCII 56 Liviu Ciulei - PĂDUREA SPÎNZURAŢILOR 56 Reportajul inadecvării 57 Jifi Menzel - TRENURI STRICT SUPRAVEGHEATE ....62 Eroismul, temă „ascunsa" a subiectului cinematografic ....62 Predrag Golubovic - SEZON DE PACE LA PARIS 67 Războiul ca omniprezenţă6S MODELUL UMAN72 Cari Theodor Dreyer - PATIMILE IOANEI D'ARC 72 Eroul tragic si stilul insolitării afective 73 Masaki Kobayashi - HARAKIRI 77 Un ritual al confesiunii Constantin Vaeni - IMPOSIBILA IUBIRE82 Viziunea cinematografică a implicării eroice în cotidian ....83 OMUL FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU OBSCURANTISMUL ŞF ALIENAREA87 Jerzy Kawalerowicz - MAICA IOANA A ÎNGERILOR ....87 Peisaj uman, peisaj social 88 Milos Formari"- ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI92 Pantomimă si alegorie 93 Francis Foni' Coppola - CONVERSAŢIA9S Secvenţa „secvenţei de supraveghere"99 EXAMENE MORALE ALE IUBIRII 104 Michelangelo Antonioni - AVENTURA 104 Dedramatizarea105 Roman Polanski - CUŢITUL ÎN APĂ109 Mecanismul fascinării în spatii închise110 Dusan Makavejev - OMUL NU E PASĂRE 113 Dragoste şi intriga114 Vasili Şukşin - CĂLINA ROŞIE 118 Valorilo etice ale discursului cinematografic 119 Andrei Mihalkov-Koncialovski - SfBERIADA124 Jocurile iubirii125 FAMILIA, O ŞCOALĂ A VIEŢII129 Robert Benton - KRAMER CONTRA KRAMER129 Un ingenios mecanism de stors lacrimi 130 Elisabeta Bostan - PROMISIUNI133 Copiii — raţiunea de a fi a familiei 134 II. TEME SI STILURI ALE UNOR GENURI CINEMATOGRAFICE 139 EVOLUŢII ŞI INTERFERENŢE 140 ANIMAŢIA 148 Walt Disney - FANTEZIE 149 Poeticul, între anecdotic si grotesc149 Norman McLaren - VECINII 152 Stilul (non)figurativ al cinepicturii 153 Ion Popescu Gopo - SCURTĂ ISTORIE156 Stilul Gopo 156 DOCUMENTARUL 161 Robert Flaherty - NANUK162 O viziune cosmică 162 Dziga Vertov - OMUL CU APARATUL DE FILMAT ....165 Simfonia imaginilor166 Mirel Ilieşiu - CÌNTECELE RENAŞTERII 170 Contemplarea compoziţiei muzicalo170 Jean Petrovici - LA ECHINOCŢIUL DE TOAMNĂ 172 Adecvarea subiectului la realitate 172 LUNG-METRAJUL ARTISTIC DE FICŢIUNE175 COMEDIA CINEMATOGRAFICA175 Buster Keaton, Jack G. Blystxme - LEGEA OSPITALITĂŢII176 Extravagantele „omului care nu rîde niciodată" . .177 Charles Chaplin - TIMPURI NOI 181 Arhemit 182 Frank Capra - EXTRAVAGANTUL DOMN DEEDS 187 Comedia sofisticată 188 Jacques Tati - ZI DE SĂRBĂTOARE 192 Personajul face stilul cu o „tehnică de carte poştală" 193 Geo Saizescu — PĂCALĂ198 Un nou gen, snoava cinematografică 199 FILMUL DE DRAGOSTE 203 David Lean - SCURTĂ ÎNTÎLNIRE 204 Momentul despărţirii 204 Grigori Ciuhrai — AL 41-LEA208 Puterea imaginarului si structura lui tematică 209 Claude Lelouch - UN BĂRBAT ŞI O FEMEIE 213 „Stilul fotoromanului" 213 Nicolae Corjos - DECLARAŢIE DE DRAGOSTE 218 Examenele adolescenţei 219 FILMUL DE GROAZĂ (HORROR)223 Alfred Hitchcock - PĂSĂRILE 224 Insistenţa, simetria, repetiţia şi amplificarea _225 FILMUL ISTORIC230 Serghei M. Eisenstein - IVAN CEL GROAZNIC231 Naraţiune si perspectivă, simbolul plastic, polifonia231 Sergiu Nicolaescu - MIHAI VITEAZUL235 Un ideal scump românilor: unirea236 Mohamed Lakhadar-Hamina - CRONICA ANILOR DE FOC240 Orizont stilistic şi expresie politică 241 FILMUL MUZICAL246 Vincente Minnem - UN AMERICAN LA PARIS247 Lumea recreată prin vis247 Robert Wise, Jerome Robbins - POVESTE DIN CARTIERUL DE VEST 252 Musicalul ca tragedie253 FILMUL POLITIC258 H.C. Costa-Gavras - Z259 Stilistica anatomică sau nou-afectivă260 Yves Boisset - ATENTATUL264 Tehnica relevantei într-un scenariu al crimei politice 265 Manóle Marcus - PUTEREA ŞI ADEVĂRUL 270 Statuarea filmică a dramatismului politic 270 Francesco Rosi - CADAVRE DE LUX 274 Expertiza documentată 275 FILMUL POLIŢIST282 William Friedkin - FILIERA (I) 283 Urmărirea ca subiect 283 Elio Petri - ANCHETAREA UNUI CETĂŢEAN MAI PRESUS DE ORICE BĂNUIALĂ 287 Grotescul în melodrama poliţistă 288 FILMUL DE RĂZBOI293 Lewis Milestone - NIMIC NOU PE FRONTUL DE VEST . .294. Stratificarea şi sublimarea stilurilor 295 Jean Renoir - ILUZIA CEA MARE 300 Spectacolul supravieţuirii şi amorsarea300 Mihail Kalatozov - ZBOARĂ COCORII304 Racursiul şi stilul marilor emoţii 305 Malvina Urşianu - SERATA 309 Asumarea gestului eroic310 FILMUL'ŞTIINŢIFICO-FANTASTIC (SCIENCE-FICTION) ....314 Jean-Luc Godard - ALPHAVILLE 315 Stilul ca aventură 316 George Lucas - RĂZBOIUL STELELOR320 Fantezie spaţială în manieră clasică321 WESTERNUL 326 John Ford - DILIGENTA 327 Călătoria în existenţă328 George Roy Hill - BUTCH CASSIDY ŞI SUNDANCE KID332 Demitizarea filmica333 Sam Peckinpah - HOARDA SĂLBATICĂ 337 Cowboy-ul ca antierou 338 III. TEME ŞI STILURI ALE UNOR, CURENTE, ŞCOLI ŞI TENDINŢE CINEMATOGRAFICE 343 EFECTUL UNIFICATOR AL ELEMENTELOR DIACRONICE 344 EXPRESIONISMUL 354 Robert Wiene - CABINETUL DOCTORULUI CALIGARI ...355 Decorul delirant 355 Friedrich Wilhelm Murnau - ULTIMUL DINTRE OAMENI . .360 Un „personaj": aparatul de filmat360 IMPRESIONISMUL]365 Abel Gance - ROATA 365 Psihologia oamenilor simpli366 SUPRAREALISMUL371 Luis Buiiuel - VIRIDIANA372 Atracţia contrariilor 372 REALISMUL POETIC377 René Clair - MILIONUL378 între vodevil si balet379 Marcel Carne - SUFLETE ÎN CEAŢĂ383 Poemul iubirii tragice384 NEOREALISMUL389 Roberto Rossellini - ROMA, ORAŞ DESCHIS389 Neorealismul ca stare de spirit 390 Vittorio De Sica - "OŢI DE BICICLETE395 Mecanismul iluzi . 396 FREE-CINEMA400 Tony Richardson - SINGURĂTATEA ALERGĂTORULUI DE CURSĂ LUNGĂ401 Căutarea formei filmice, adecvarea la temă402 Lindsay Anderson - VIAŢĂ SPORTIVĂ406 Stilul cu atitudine 406 NOUL VAL FRANCEZ 'NOUVELLE VAGUE)411 Francois Truffaut - CELE PATRU SUTE DE LOVITURI ...412 Realism si subiectivitate 412 Alain Resnais - ANUL TRECUT LA MARIENBAD .....417 Recitativ si imagerie sau dragostea ca personaj al memoriei afective4 17 Jean Luc-Godard - PIERROT NEBUNUL422 Anularea trăirii prin povestire, anularea povestirii prin imaginarea trăirii423 ŞCOALA NEWYORKEZĂ428 John Cassavetes - UMBRE428 Prospeţimea documentului uman429 CINEMA NOVO 433 Glauber Rocha - DUMNEZEU ŞI DIAVOLUL PE PAMÎNTUL SOARELUI'434 Estetica violenţei şi a foamei 434 CINEMATOGRAFUL DE POEZIE 440 Pier Paolo Pasolini - OEDIP REGE 441 Poezia formei şi a stilului441 NOUL FILM VESTGERMAN446 Volker Schlondorff - TOBA DE TINICHEA447 Dicţia comentariului 448 Wim Wenders - PARIS, TEXAS 452 în căutarea certitudinilor 453 BIBLIOGRAFIE GENERALĂ SELECTIVĂ458
606 _0 $aCinematografie
606 _0 $aFilm (cinematografie)
606 _0 $aStil (în cinematografie)
675 __ $a791.4(100)
686 __ $a791.4
700 _0 $aLAZĂR, IOAN
975 _0 $a791.4
975 _0 $a(100)
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 535105 / 535105 AV Împrumut Da 791.4
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
AV Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu