Terapia schemelor : ghid practic

Autor chat
Editura Trei chat
Loc publicare Bucureşti
An 2020
Subiect Psihoterapie chat
Tulburări de personalitate (psihologie) chat
Psihopatologie chat
ISBN 9786064007452
Note Bibliografie p. 365-367

615/J13; C.II.44273

JACOB, GITTA
    Terapia schemelor : ghid practic / Gitta Jacob, Arnoud Arntz ; traducere din germană de Ioana Brigle.- Bucureşti : Trei , 2020.
    367 p. : fig..- (Psihologie. Psihoterapie).    
    Bibliografie p. 365-367
    Cuprins 9 Cuvânt-înainte la a doua ediţie în limba germană 13 I. Conceptualizarea de caz 14.1. Fundamentele 17 1.1. Schemele dezadaptative 21 1.1.1. Schemele domeniului Separare şi Respingere 28 1.1.2. Schemele pentru domeniul Autonomie şi Performanţă Deficitare 34 1.1.3. Schemele domeniului Limite Deficitare 37 1.1.4. Schemele domeniului Dependenţă de Alţii 41 1.1.5. Schemele domeniului Hipervigilenţă şi Inhibiţie 46 1.2. Centrarea pe nevoi 50 1.3. Stilul de coping asociat schemelor 51 1.3.1. Subjugarea 52 1.3.2. Evitarea 54 1.3.3. Supracompensarea 56 1.4. Conceptul de „mod" în terapia schemelor 63 Întrebări frecvente 66 2. Conceptul de „mod" 66 2.1. Modurile de schemă — privire de ansamblu 67 2.1.1. Modurile Copilului 73 2.1.2. Modurile Părintelui 76 2.1.3. Modurile de coping 82 2.2. Conceptualizarea de caz cu ajutorul strategiei terapeutice centrate pe moduri 84 2.2.1. Problemele şi simptomele principale ale pacientului 86 2.2.2. Informaţiile biografice 89 2.2.3. Tiparele de relaţionare ale pacientului 92 2.2.4. Excurs: diferenţierea între diversele moduri în care apare furia 93 2.3. Moduri particulare pentru anumite afecţiuni 95 2.3.1. Tulburarea de personalitate borderline 98 2.3.2. Tulburarea de personalitate narcisică 100 2.3.3. Tulburarea de personalitate histrionică 102 2.3.4. Tulburarea de personalitate evitantă 103 2.3.5. Tulburarea de personalitate dependentă 106 2.3.6. Tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă 108 2.3.7. Tulburarea de personalitate paranoidă 110 2.3.8. Pacienţii delincvenţi 112 2.3.9. Tulburările cronice de pe Axa I 119 2.3.10. Excurs: problemele sexualeîn strategia terapeutică centrată pe moduri 123 Întrebări frecvente 133 3. Explicarea conceptului de „mod" în discuţia cu pacientul 141 3.1. De la strategia terapeutică centrată pe moduri la planul de intervenţie terapeutică 142 Întrebări frecvente 145 II.Tratamentul 146 4. Privire de ansamblu asupra tratamentului 148 4.1. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 151 4.2. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 154 4.3. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 155 4.4. Relaţia terapeutică 161 Întrebări frecvente 163 5. Gestionarea modurilor de coping 163 5.1. Relaţia terapeutică 166 5.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 173 5.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 184 5.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 190 Îtrebări frecvente 195 6. Abordarea modurilor Copilului Vulnerabil 198 6.1. Relaţia terapeutică 205 6.1.1. Delimitarea reparentajului suportiv de întreţinerea unui tipar dependent disfuncţional al pacientului 211 6.1.2. Limiteîn relaţia terapeutică 215 6.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 223 6.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 225 6.3.1. Rescrierea şi reprocesarea, prin imagerie, a experienţelor trecute 249 6.3.2. Consolarea modurilor Copilului, folosind alte tehnici centrate pe emoţii 251 6.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 253 întrebări frecvente 275 7. Abordarea modului Copilului Furios şi pe cel al Copilului Impulsiv 278 7.1. Relaţia terapeutică 278 7.1.1. Relaţia terapeutică în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 284 7.1.2. Relaţia terapeutică în cazul modurilor Copilului Indisciplinat/Impulsiv 289 7.1.3. Excurs: încăpăţânarea 291 7.1.4. Relaţia terapeutică în cazul neexprimării furiei 296 7.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 297 7.2.1. Tehnici de intervenţie la nivel cognitivîn cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 299 7.2.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitivîn cazul modurilor Copilului Impulsiv/Indisciplinat 302 7.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 306 7.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 307 Întrebări frecvente 310 8. Tehnici de intervenţie în cazul modurilor disfuncţionale ale Părintelui 310 8.1. Relaţia terapeutică 314 8.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 319 8.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 319 8.3.1. Tehnica dialogului cu ajutorul scaunelor 344 8.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 345 Întrebări frecvente 351 9. Consolidarea modului Adultului Sănătos 352 9.1. Relaţia terapeutică 358 9.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 360 9.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 361 9.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 362 9.5. încheierea terapiei 363 Întrebări frecvente 365 Bibliografie.
    ISBN 9786064007452

    I Arntz, Arnoud
    II Brigle, Ioana(traducător)

    1. Psihoterapie
    2. Tulburări de personalitate (psihologie)
    3. Psihopatologie

615.851(036)
616.89-008.485(036)


299 __ $aTerapia schemelor : ghid practic
955 __ $a1
200 __ $aTerapia schemelor $bCarte tipărită $fGitta Jacob, Arnoud Arntz $gtraducere din germană de Ioana Brigle $eghid practic
700 __ $aJACOB, GITTA
701 __ $aArntz, Arnoud
702 __ $aBrigle, Ioana $4traducător
010 __ $a9786064007452
035 __ $a615/J13
035 __ $aC.II.44273
675 __ $a615.851(036)
675 __ $a616.89-008.485(036)
686 __ $a61
606 __ $aPsihoterapie
606 __ $aTulburări de personalitate (psihologie)
606 __ $aPsihopatologie
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $d2020 $cTrei
215 __ $a367 p. $cfig.
225 __ $aPsihologie. Psihoterapie
300 __ $aBibliografie p. 365-367
330 __ $aCuprins 9 Cuvânt-înainte la a doua ediţie în limba germană 13 I. Conceptualizarea de caz 14.1. Fundamentele 17 1.1. Schemele dezadaptative 21 1.1.1. Schemele domeniului Separare şi Respingere 28 1.1.2. Schemele pentru domeniul Autonomie şi Performanţă Deficitare 34 1.1.3. Schemele domeniului Limite Deficitare 37 1.1.4. Schemele domeniului Dependenţă de Alţii 41 1.1.5. Schemele domeniului Hipervigilenţă şi Inhibiţie 46 1.2. Centrarea pe nevoi 50 1.3. Stilul de coping asociat schemelor 51 1.3.1. Subjugarea 52 1.3.2. Evitarea 54 1.3.3. Supracompensarea 56 1.4. Conceptul de „mod" în terapia schemelor 63 Întrebări frecvente 66 2. Conceptul de „mod" 66 2.1. Modurile de schemă — privire de ansamblu 67 2.1.1. Modurile Copilului 73 2.1.2. Modurile Părintelui 76 2.1.3. Modurile de coping 82 2.2. Conceptualizarea de caz cu ajutorul strategiei terapeutice centrate pe moduri 84 2.2.1. Problemele şi simptomele principale ale pacientului 86 2.2.2. Informaţiile biografice 89 2.2.3. Tiparele de relaţionare ale pacientului 92 2.2.4. Excurs: diferenţierea între diversele moduri în care apare furia 93 2.3. Moduri particulare pentru anumite afecţiuni 95 2.3.1. Tulburarea de personalitate borderline 98 2.3.2. Tulburarea de personalitate narcisică 100 2.3.3. Tulburarea de personalitate histrionică 102 2.3.4. Tulburarea de personalitate evitantă 103 2.3.5. Tulburarea de personalitate dependentă 106 2.3.6. Tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă 108 2.3.7. Tulburarea de personalitate paranoidă 110 2.3.8. Pacienţii delincvenţi 112 2.3.9. Tulburările cronice de pe Axa I 119 2.3.10. Excurs: problemele sexualeîn strategia terapeutică centrată pe moduri 123 Întrebări frecvente 133 3. Explicarea conceptului de „mod" în discuţia cu pacientul 141 3.1. De la strategia terapeutică centrată pe moduri la planul de intervenţie terapeutică 142 Întrebări frecvente 145 II.Tratamentul 146 4. Privire de ansamblu asupra tratamentului 148 4.1. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 151 4.2. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 154 4.3. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 155 4.4. Relaţia terapeutică 161 Întrebări frecvente 163 5. Gestionarea modurilor de coping 163 5.1. Relaţia terapeutică 166 5.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 173 5.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 184 5.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 190 Îtrebări frecvente 195 6. Abordarea modurilor Copilului Vulnerabil 198 6.1. Relaţia terapeutică 205 6.1.1. Delimitarea reparentajului suportiv de întreţinerea unui tipar dependent disfuncţional al pacientului 211 6.1.2. Limiteîn relaţia terapeutică 215 6.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 223 6.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 225 6.3.1. Rescrierea şi reprocesarea, prin imagerie, a experienţelor trecute 249 6.3.2. Consolarea modurilor Copilului, folosind alte tehnici centrate pe emoţii 251 6.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 253 întrebări frecvente 275 7. Abordarea modului Copilului Furios şi pe cel al Copilului Impulsiv 278 7.1. Relaţia terapeutică 278 7.1.1. Relaţia terapeutică în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 284 7.1.2. Relaţia terapeutică în cazul modurilor Copilului Indisciplinat/Impulsiv 289 7.1.3. Excurs: încăpăţânarea 291 7.1.4. Relaţia terapeutică în cazul neexprimării furiei 296 7.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 297 7.2.1. Tehnici de intervenţie la nivel cognitivîn cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 299 7.2.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitivîn cazul modurilor Copilului Impulsiv/Indisciplinat 302 7.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 306 7.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 307 Întrebări frecvente 310 8. Tehnici de intervenţie în cazul modurilor disfuncţionale ale Părintelui 310 8.1. Relaţia terapeutică 314 8.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 319 8.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 319 8.3.1. Tehnica dialogului cu ajutorul scaunelor 344 8.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 345 Întrebări frecvente 351 9. Consolidarea modului Adultului Sănătos 352 9.1. Relaţia terapeutică 358 9.2. Tehnici de intervenţie la nivel cognitiv 360 9.3. Tehnici de intervenţie la nivel emoţional 361 9.4. Tehnici de intervenţie la nivel comportamental 362 9.5. încheierea terapiei 363 Întrebări frecvente 365 Bibliografie
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 591134 / 591134 F2 Împrumut Da 615
2. 591133 / 591133 L Împrumut la sala de lectură Da 615
3. 591132 / 591132 A Împrumut Da 615
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu