Titlu | |
Titlu | Transportul feroviar de mare viteză şi noua structură a dezvoltării socio-economice : (China) |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 656.2 |
(100) | |
(510) | |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Transportul feroviar de mare viteză şi noua structură a dezvoltării socio-economice |
Alte informaţii la titlu | (China) |
Prima menţ. de resp. | Xiaoyan Lin |
Urm. menţ. de responsabilitate | alţi editori implicaţi: Bu Wei, Liu Tianshan, Liu Sichen, ... |
traducător: Miruna Niţă | |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | XIAOYAN LIN |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Bu Wei |
Cod de legătură | editor |
Autor secundar | Liu Tianshan |
Cod de legătură | editor |
Autor secundar | Liu Sichen |
Cod de legătură | editor |
Autor secundar | Niţă, Miruna |
Cod de legătură | traducător |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786060296010 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 65/X58 |
C.III.13184 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 656.2(100) |
656.2(510) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Braşov |
Editura | Creator |
Data publicării | 2022 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 65 |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 468 p. |
Alte detalii fizice | il., tab., fig. h. |
Notă generală | |
Textul notei | Anexe |
This edition is authorized translation from the Chinese language edition | |
Published by arrangement with Social Sciences Academic Press | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Cuvânt înainte11 Capitolul I • Introducere25 /./ Prezentare generală a istoriei şi a status quo-ului dezvoltării transportului feroviar de mare viteză.25 1.1.1Dezvoltarea şi situaţia actuală a căilor ferate de mure viteză la nivel mondial27 1.1.1.1.Shinkansen în Japonia30 1.1.1.2 TGV în Franţa33 1.1.1.3 ICE în Germania35 1.1.2Prezentare generală a dezvoltării transportului feroviar de mare viteză din China şi perspective36 1.2 Impactul transportului feroviar de mare viteză asupra dezvoltării economice şi sociale regionale41 1.2.1Studii de caz.41 1.2:2 Literatura de specialitate56 1.3Structura cărţii63 Capitolul II ■ Mecanismul rolului fundamental al transportului feroviar de mare viteză iu dezvoltarea economică şi socială regională71 2.1Baza teoretică72 2.1.1.Teoria interacţiunii (dintre transport şi dezvoltarea regională)72 2.1.2.Teoria sistemelor73 2.1.3.Tleoria economică regională74 2.1.4.Teoria economică a transporturilor75 2.1.5.Teoria modernă a managementului organizaţiei76 2.2Factori care influenţează funcţiile fundamentale ale IISRTI 2.2.1Diferenţele în ceea ce priveşte impactul dezvoltării socio-economice regionale asupra rolului fundamental al HSR79 2.2.2Diferenţele între efectele pe termen scurt şi pe termen lung ale HSR81 2.3Relaţia dintre HSR şi dezvoltarea economică şi socială regională85 2.3.1Impactul cererii de dezvoltare economică şi socială regională asupra dezvoltării HSR87 2.3.2Rolul fundamental al HSR în promovarea dezvoltării economice şi sociale regionale89 2.3.2.1Efectul de "împingere" (push effect) al HSR asupra dezvoltării socio-economice regionale89 2.3.2.2 Efectul invers al transportului feroviar de mare viteză asupra dezvoltării economice şi sociale la nivel regional96 Capitolul III • Caracteristicile tehnie şi economice ale transportului feroviar de mare viteză100 3.1Caracteristicile tehnice şi economice ale transportului feroviar de mare viteză102 3.1.1Elasticitatea vitezei103 3.1.2Complexitatea privind costurile transportului feroviar de mare viteză104 3.1.3Natura inerentă a problemelor de mediu cauzate de transportul feroviar de mare viteză109 3.1.4Derivarea şi caracterul transfrontalier al cererii de pe piaţa transportului feroviar de mare viteză112 3.2Avantajele comparative din punct de vedere tehnic şi economic ale căilor ferate de mare viteză114 3.2.1.Avantajul vitezei.114 3.2.2Avantajul volumului de trafic117 3.2.3Avantajul timpului119 3.2.4Avantajele transportului feroviar de mare viteză în ceea ce priveşte utilizarea terenurilor124 3.2.5Avantajele căii ferate de mare viteză în economisirea energiei125 3.2.6Avantajele transportului feroviar de mare viteză în ceea ce priveşte controlul emisiilor poluante.129 3.2.7Avantajele transportului feroviar de mare viteză în ceea ce priveşte siguranţa şi confortul133 Capitolul IV • Avantajele legale de timp ale transportului feroviar de mare viteză (HSR) şi stabilirea competitivităţii spaţio-temporale (CST)1135 4.1Avantajele privind economisirea timpului ale transportului feroviar de mare viteză135 4.1.1.Conceptul de avantaj privind economisirea timpului şi indicatorii acestuia135 4.1.1.1Modele de calcul VOT138 4.1.2Metode de calcul al valorii timpului140 A.Metoda produsului140 B.Metoda câştigului140 C.Metoda timp-cost.141 D.Metoda venit-cost142 E.Metoda produs-cost142 F.Metoda estimării indirecte143 G.Metoda cost-profit143 4.2Competitivitatea spaţio-temporală a transportului feroviar de mare viteză154 4.2.1Conceptul de „competitivitate spaţio-temporală" şi indicatorii săi de măsurare154 4.2.2Estimarea şi calculul Accesibilităţii.158 4.2.2.1Conceptul de Accesibilitate158 4.2.2.2Accesibilitatea şi dezvoltarea regională159 4.2.3.$ Cercetarea cantitativă privind accesibilitatea162 4.2.2.4Determinarea accesibilităţii unui oraş nod aflat pe linia HSR Beijing-Shanghai.165 4.3 Impactul transportului feroviar de mare viteză asupra competitivităţii spaţio-temporale a oraşelor de-a lungul liniei ferate.172 4.3.1Influenţe mai puţin semnificative ale 1ISR asupra oraşelor relativ dezvoltate172 4.3.2Impactul semnificativ asupra oraşelor subdezvoltate economic care se bazează pe resurse 173 Capitolul V • Transportul feroviar de mare viteză şi structura transportul ui regional177 5.1Mecanismul de optimizare a căii ferate de mare viteză şi a structurii de transport.177 5.1.1Optimizarea structurii de transport şi obiectivele ei177 5.1.2Mecanismul de optimizare a structurii de transport feroviar de mare viteză determinat de cerere şi asistenţă tehnică180 5.1.3Principala cale de optimizare a structurii de transport feroviar de mare viteză183 3.2Impactul căii ferate de mare viteză asupra diferitelor mijloacelor de transport din regiune185 3.2.1Concurenţa şi cooperarea între transportul feroviar de mare viteză şi alte mijloace de transport185 5.2.2Transportul eficient de pasageri şi marfă pe căile ferate de mare viteză şi căile ferate existente189 3.2.3Impactul negativ al căii ferate de mare viteză asupra transportului rutier (autostradă)190 5:2.4 Transport multimodal pe căile ferate de marc viteză şi pe căi navigabile193 5.2.5Pasagerii redirecţionaţi de la transportul aerian la cel feroviar de mare viteză.194 5.3Studiu de caz privind influenţa transportului feroviar de mare viteză asupra traficului regional197 5.3.1Studiu de caz al căii ferate de mare viteză în provincia Taiwan197 5.3:2 Studiu de caz al căii ferate de mare viteză in provincia Hainan210 Capitolul VI ■ Transportul feroviar de marc viteză şi agregatul economic regional220 6.1. O teorie a impactului căilor ferate de mare viteză asupra economiei regionale221 6.1.1Impactul asupra productivităţii regionale227 6.1.1.1Analiza întreprinderilor227 6.1.1.2Impactul asupra funcţiilor de producţie228 (1.1.2. Impactul asupra reconfigurării activităţilor de producţie la nivel regional230 6.1.2.1Termenul de accesibilitate şi impactul acestuia asupra structurii regionale230 6.1.2.2Impactul asupra ocupării forţei de muncă la nivel regional ca urmare a costului marginal al transportului233 6.1.3Efectele economice ale aglomerării regionale236 6.1.4Metoda cantitativă pentru efectele economice regionale ale transportului feroviar de mare viteză237 6. 2 Relaţia dintre transportul feroviar de mare viteză şi agregatul economic regional239 6.3Impactul transportului feroviar de mare viteză asupra comerţului — Studiu de caz: linia Xiang-Gui şi linia de prelungire a acesteia242 6.4O analiză amplă din perspectiva funcţiei de producţie: un studiu de caz al reţelei feroviare de mare viteză Guangxi245 Capitolul VII - Centura econoimică HSK şi îmbunătăţirea structurii economice regionale251 7.1Dezvoltarea transportului feroviar de mare viteză şi a noii centuri economice251 7.1.1 Contextul şi importanţa centurii economice HSR251 7.1.2 Garanţia necesară pentru înfiinţarea centurii economice feroviare de mare viteză.254 7.2Caracteristicile centurilor economice feroviare de mare viteză şi cauzele subiacente257 7.2.1Caracteristicile centurilor economice feroviare de mare viteză257 7.2.2Modelul de formare şi dezvoltare a centurii economice feroviare de mare viteză259 7.2.3Formarea centurii economice feroviare de mare viteză: studiu de caz al liniei Liunan şi al liniei sale de prelungire în Guangxi.266 7.! Transportul feroviar de mare viteză şi optimizarea structurii regionale281 7.3.1Transportul feroviar de mare viteză şi turismul regional: studiu de caz al HSR Guangxi284 7.3.2transportul feroviar de mare viteză şi îmbunătăţirea logisticii regionale: studiu de caz - calea ferată de mare viteză Guangxi294 Capitolul VIII ■ Transportul feroviar de marc viteză şi dezvoltarea regională a terenurilor307 8.1Relaţia dintre transportul feroviar de mare viteză şi dezvoltarea terenurilor la nivel regional308 8.1.1Efectul de coridor al tranzitului feroviar şi al dezvoltării terenurilor de-a lungul traseului308 8.1.1.1Efectul de atracţie spaţială in fluenţează structura spaţială urbană prin creşterea intensităţii folosirii terenului intravilan310 8:1.1.2 Influenţa efectului de diferenţiere asupra tipurilor de utilizare a terenurilor316 8.1.2Impactul transportului feroviar de mare viteză asupra dezvoltării terenurilor regionale319 8.1.2.11nfluenţa transportului feroviar de mare viteză asupra naturii utilizării terenului319 8.1.2.2Influenţa căii ferate de mare viteză asupra nivelului de utilizare a terenului320 8.1.2.3Impactul transportului feroviar de mare viteză asupra valorilor terenurilor321 8.2 Transportul feroviar de mare viteză şi preţul terenurilor regionale321 8.2.1Impactul construirii de căi ferate de mare viteză asupra preţului terenului321 8.2.2Evaluarea impactului pe care construirea de căi ferate de mare viteză îl are asupra preţului terenului de-a lungul unei linii de calc ferată324 8.3Dreptul de dezvoltare a terenurilor şi dezvoltarea terenurilor de-a lungul liniei feroviare de mare viteză334 8.3.1Câteva teorii de bază privind dreptul de dezvoltare a terenurilor334 8.3.2Conotaţia dreptului de dezvoltare a terenului de-a lungul căii ferate de mare viteză339 8.3.3Studiu de caz cu privire la dezvoltarea terenurilor. Gara de mare viteză Taoyuan. Taiwan342 8.3.3.1. Politicile de utilizare a terenurilor în Taiwan342 8.3. S.2 Dezvoltarea integrată a terenurilor în zona gării Taoyuan343 Capitolul IX • Transportul feroviar de mare viteză şi calitatea serviciilor regionale345 9.1Teoria calităţii serviciilor.345 9.1.1 Gradul de satisfacţie a clienţilor345 9.1.2 Teoria controlului serviciului349 9.2 Calitatea serviciului trenurilor de mare viteză.351 9.2.1.Caracteristicile pieţei HSR351 9.2.1.1Caracteristicile pasagerilor HSR351 9.2.1.2Segmentarea pieţei feroviare de mare viteză353 9.2.1.3Caracteristicile de bază ale satisfacţiei clienţilor în ceea ce priveşte transportul feroviar de mare viteză.355 9.2.2.Indicele calităţii serviciului de transport feroviar de mare viteză.356 9. 3 Calitatea serviciului feroviar de mare viteză şi eficienţa economică regională360 9.4Controlul calităţii serviciului de transport feroviar de mare viteză363 9.4.1Caracteristicile produselor de transport feroviar de mare viteză363 9.4.2Modelarea decalajului calitativ al serviciilor de transport feroviar de mareviteză366 9.4.3Planul de control al calităţii serviciilor369 9.4.3. t Dimensiuni măsurabile ale calităţii serviciilor369 94.3.2Factori de control al calităţii serviciului de transport feroviar de mare viteză372 9.4.3.3Modelul de selectare a controlului calităţii serviciului de transport feroviar de mare viteză373 9.4.4Demonstrarea controlului calităţii serviciului de transport feroviar de mare viteză - Exemplu: Trenul Intercity Beijing-Tianjin376 9.4.4.1Structurarea chestionarului şi colectarea datelor376 9.44.2Analiza datelor381 9.4.4.3Punerea în aplicare a schemei de control al calităţii serviciilor de transport interurban Beijing- Tianjin385 9.4.5Rezumat389 Capitolul X • Modelele şi politicile de dezvoltare ale transportului feroviar de marc viteză390 10.1Rolul politicii feroviare de mare viteză391 10.2Obiectivele politicii de dezvoltare a căilor ferate de mare viteză394 10.2.1.Obiectivele politicii de dezvoltare economică394 10.2.1.1Obiectivele beneficiilor economice directe394 10.2.1.2Scopul beneficiilor economice ale oraşelor de-a lungul căii ferate de mare viteză.395 10.2.1.3Creşterea eficienţei economice a industriilor conexe396 10.2obiectivele politicii de planificare teritorială la nivel naţional397 10.2.1 Nodul feroviar de mare viteză şi obiective de dezvoltare metropolitană397 10.2.2.Obiectivul de dezvoltare a nodului feroviar de mare viteză pentru planificarea regională.399 10.2.3.Modelul de dezvoltare a căii ferate de mare viteză şi politicile care servesc macroeconomia: Studiu de caz - Jaman, China400 10.3Selecţia şi politica modelului de dezvoltare a căilor ferate de mare viteză din China401 10.3.1Poziţionarea cu două atribute pentru dezvoltarea căilor ferate de mare viteză401 10.3.1.1Atributele industriei401 10.3.1.2.Atributele întreprinderii.402 10.3.2Modelul de dezvoltare a economici circulare sub îndrumarea atributelor industriale403 10.3.2.1Conotaţia de bază.403 10.3-2.2. Mecanismul de garantare405 10.3.3Modelul de dezvoltare a construirii unei companii sub îndrumarea atributelor întreprinderii:407 10.3.3.1.Conotaţia de bază407 10.3.3.2Măsuri privind construirea şi întreţinerea409 Capitolul XI • Transportul feroviar de marc viteză şi macro-strategia naţională412 11.1 Transportul feroviar de mare viteză şi noua strategie de urbanizare413 11.1.1Transportul feroviar de mare viteză şi planificarea şi construcţia urbană d-a lungul liniei.413 11.1.2Efectul urban a! căii ferate de mare viteză416 11.1.3Calea ferată de mare viteză şi urbanizarea zonelor de-a lungul liniei420 11.2 Strategia de management al transportului feroviar de mare viteză şi al resurselor423 11.2.1Politica de utilizare a terenurilor pentru transportul feroviar în China426 11.2.1.1Domeniul de aplicare, sursa şi caracteristicile terenului destinat transportului feroviar.426 11.2.1.2.Politicile şi slatus quo-ul management-ului terenurilor destinate transportului feroviar.431 11.2.2Transportul feroviar de mare viteză şi utilizarea terenurilor agricole în regiune444 11.2.3Transportul feroviar de mare viteză şi utilizarea terenurilor comerciale şi industriale la nivel regional445 11.3 Transportul feroviar t!e mare viteză şi strategia privind energia cu emisii reduse de carbon447 11.4Strategia de transfer de tehnologie şi transport feroviar tle mare viteză.457 11.4.1Istoricul Chinei privind exporturile de tehnologie feroviară de mare viteză a Chinei457 11.4.2Oportunităţile şi provocările transferului de tehnologie feroviară de mare viteză în China-459 11.4.3Selectarea şi sugestiile Strategiei Chinei privind transferul de tehnologie feroviară de mare viteză...462 11.4.3.1Selectarea462 11.4.3.2Sugestii463 Anexă466 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 597162 / 597162 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 65 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|