Tratat de psihodiagnostic al personalității

Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2015
Subiect Psihologie
Psihodiagnostic chat
Personalitate (trăsături) chat
ISBN 9789734656721
Note Bibliografii la sfârșit de capitol

159.9/T81; C.III.11718

    Tratat de psihodiagnostic al personalității / Dragoș Iliescu, Coralia Sulea, Ioana David... ; Dragoș Iliescu (coordonator), Coralia Sulea (coordonator).- Iaşi : Polirom , 2015.
    389 p. : tab.,schem..- (Collegium. Psihologie).    
    Bibliografii la sfârșit de capitol
    Cuprins Prezentarea autorilor11 Cuvânt-înainte15 Introducere (Dragoş Iliescu, Coralia Sulea)19 Partea I Inventare clasice : The Golden Age Capitolul 1. Inventarul Psihologic California (CPI) (Ioana David, Dragoş Iliescu)29 1.1.Prezentarea generală30 1.1.1.Introducere30 1.1.2.Obiectivele31 1.1.3.Componenţa şi materialele testării31 1.1.4.Considerentele istorice33 1.1.5.Consideraţiile item-metrice36 1.1.6.Metodologia elaborării scalelor37 1.2.Caracteristicile psihometrice38 1.2.1.Fidelitatea38 1.2.2.Validitatea41 1.3.Administrarea şi scorarea41 1.3.1.Calificarea utilizatorilor41 1.3.2.Administrarea42 1.3.3.Scorarea43 1.4.Interpretarea43 1.4.1.Introducere43 1.4.2.Principii în interpretare44 1.4.3.Paşii necesari în interpretare46 1.5.Aplicabilitatea şi concluzii63 Bibliografie65 Capitolul 2. Testul de Personalitate în 16 Factori (16PF) (Mariana Táñase Mânzat,Andrei Şerban Zanfirescu)69 2.1.Istoricul probei70 2.2.Administrarea şi scorarea71 2.2.1.Administrarea71 2.2.2.Scorarea72 2.2.3.Limite în măsurare72 2.3.Interpretarea73 2.3.1.Identificarea indicilor stilului de răspuns73 2.3.2.Analiza scalelor factorilor globali73 2.3.3.Evaluarea scalelor factorilor primari75 2.4.Caracteristicile psihometrice82 2.4.1.Fidelitatea82 2.4.2.Validitatea83 2.4.3.Corelaţiile cu alte teste86 2.4.4.Validitatea relativă la criteriu87 2.5.Utilitatea şi aplicabilitatea88 Bibliografie89 Capitolul 3. Formularul de Studiu al Personalităţii (PRF) (Andrei Ion, Coralia Sulea)91 3.1.Introducere92 3.2.Considerentele istorice92 3.2.1.Versiunile92 3.2.2.Construcţia93 3.2.3.Detectarea dezirabilităţii97 3.2.4.Detectarea răspunsurilor aleatorii98 3.2.5.Dezvoltarea versiunii E 98 3.3.Caracteristicile psihometrice99 3.4.Administrarea şi scorarea102 3.4.1.Calificarea utilizatorilor102 3.4.2.Materialele testării102 3.4.3.Procedurile de administrare103 3.4.4.Instrucţiunile de administrare103 3.5.Interpretarea104 3.5.1.Semnificaţia dimensiunilor104 3.5.2.Interpretarea PRF în psihologia clinică şi psihologia sănătăţii.Psihologie clinică şi psihoterapie107 3.5.3.Sănătatea, stresul şi confortul psihologic108 3.5.4.Interpretarea PRF în psihologia organizaţională109 3.5.5.Interpretarea PRF în psihologia educaţională111 Bibliografie 112 Capitolul 4. Chestionarele Eysenck pentru Adulţi: Chestionarul de Personalitate Eysenck(EPQ-R) şi Chestionarul de Impulsivitate Eysenck (IVE) (Romeo Zeno Creţu)115 4.1.Teoria personalităţii şi concepţia psihometrică elaborate de Eysenck 116 4.1.1.Arousal-ul cortical şi extraversiunea117 4.1.2.Arousal-ul cortical şi nevrotismul119 4.2.Etape în evoluţia chestionarelor elaborate de Eysenck122 4.3.Prezentarea generală: EPQ-R şi IVE124 4.3.1.EPQ-R. Descrierea şi interpretarea scalelor124 4.3.2.IVE. Descrierea şi interpretarea scalelor126 4.3.3.Administrarea şi scorarea128 4.3.4.Domeniile de aplicabilitate129 4.4.Caracteristicile psihometrice130 4.4.1.Structura eşantioanelor de validare130 4.4.2.Indicatori de fidelitate pentru EPQ-R 132 4.4.3.Indicatori de fidelitate pentru IVE133 4.4.4.Intercorelaţii ale scalelor EPQ-R şi IVE135 4.4.5.Structura factorială a scalelor EPI, EPQ-R şi IVE137 4.4.6.Studii care susţin validitatea scalelor elaborate de Eysenck139 4.5.Concluzii143 Bibliografie144 Capitolul 5. Inventarul de Personalitate Freiburg (FPI) (Eugen Avram)148 5.1.Considerentele istorice149 5.1.1.Prezentarea generală149 5.1.2.Prezentarea variantei FPI-G150 5.2.Caracteristicile psihometrice ale FPI-R155 5.2.1.Fidelitatea155 5.2.2.Validitatea157 5.3.Administrarea şi scorarea FPI-R159 5.4.Interpretarea scalelor FPI-R160 5.5.Discuţii şi concluzii172 Bibliografie174 Partea a II-a Inventare Big Five Capitolul 6. Inventarul de Personalitate NEO (NEO PI-R) (Cătălin Nedelcea)179 6.1.Prezentarea generală179 6.2.Considerentele istorice182 6.3.Caracteristicile psihometrice185 6.3.1.Fidelitatea185 6.3.2.Validitatea188 6.4.Administrarea şi scorarea195 6.4.1.Cerinţe pentru utilizatori195 6.4.2.Administrarea195 6.4.3.Instrucţiunile197 6.4.4.Scorarea197 6.5.Interpretarea scorurilor200 6.5.1.Strategia de interpretare200 6.5.2.Scalele203 6.5.3.Cele cinci domenii203 6.5.4.Faţetele celor cinci domenii206 6.5.5.Interpretarea multinivelară209 6.5.6.Feedbackul pentru respondenţi210 6.6.Utilizarea şi aplicaţiile211 6.6.1.Autoevaluarea vs heteroevaluarea212 6.6.2.Utilizarea NEO PI-R în context clinic212 6.6.3.Utilizarea NEO PI-R în consilierea vocaţională şi în psihologia muncii şi organizaţională215 6.6.4.Utilizarea NEO PI-R în psihologia educaţională217 Bibliografie217 Capitolul 7. Inventarul NEO în Cinci Factori (NEO FFI) (Andrei Ion)224 7.1.Introducere224 7.2.Descrierea testului226 7.2.1.Considerentele istorice226 7.2.2.Obiectivele226 7.2.3.Componenţa..226 7.3.Caracteristicile psihometrice227 7.3.1.Fidelitatea227 7.3.2.Validitatea228 7.4.Administrarea şi scorarea230 7.4.1. Calificarea utilizatorilor230 7.4.2.Procedurile de administrare230 7.4.3.Instrucţiunile de administrare231 7.5.Interpretarea231 7.5.1.Interpretarea NEO FFI în psihologia clinică şi psihologia sănătăţii232 7.5.2.Interpretarea NEO FFI în psihologia organizaţională234 7.5.3.Interpretarea NEO FFI în psihologia educaţională236 7.6.Concluzii237 Bibliografie237 Capitolul 8. Chestionarul Big Five (BFQ) {Daniela Vercellino, Taliana Radu)241 8.1.Introducere242 8.2.Prezentarea generală a chestionarului243 8.2.1.Descrierea243 8.2.2.Considerentele istorice245 8.3.Caracteristicile psihometrice246 8.3.1.Fidelitatea246 8.3.2.Validitatea247 8.4.Administrarea şi scorarea250 8.5.Interpretarea scorurilor252 8.5.1.Scala E (Energie, Energia)252 8.5.2.Scala A (Agreabilitate, Amicalită)254 8.5.3.Scala C (Conştiinciozitate, Coscienziositâ)256 8.5.4.Scala S (Stabilitate emoţională, Stabilită emotiva)259 8.5.5.Scala M (Deschidere mintală, Apertura mentale)261 8.6.Ariile de aplicare264 8.6.1.Psihologia organizaţională264 8.6.2.Psihologia clinică şi psihologia sănătăţii265 8.6.3.Psihologia educaţională265 Bibliografie265 Capitolul 9. Adjectivele Big Five (BEA) (Andreea Butucescu, Daniela Vercellino)270 9.1.Introducere2?1 9.2.Construcţia271 9.2.1.Considerentele istorice legate de măsurarea personalităţii prin adjective . ... 271 9.2.2.Dezvoltarea273 9.3.Caracteristicile psihometrice274 9.3.1.Etalonarea274 9.3.2.Fidelitatea275 9.3.3.Validitatea277 9.4.Administrarea şi scorarea279 9.4.1.Calificarea profesională279 9.4.2.Mediul evaluării280 9.4.3.Scala de evaluare280 9.4.4.Timpul necesar administrării280 9.5.Interpretarea280 9.5.1.Scala E (Energie, Energia)281 9.5.2.Scala A (Agreabilitate, Amicalită)281 9.5.3.Scala C (Conştiinciozitate, Coscienziositâ)282 9.5.4.Scala S (Stabilitate emoţională, Stabilită emotiva)283 9.5.5.Scala M (Deschidere mintală, Apertura mentale)283 9.6.Aria de aplicabilitate284 Bibliografie286 Partea a III-a Inventare nonverbale, tipologice şi autohtone Capitolul 10. Chestionarul Nonverbal de Personalitate (NPQ) şi Chestionarul Nonverbal de Personalitate în Cinci Factori (FF-NPQ) (Bogdan Oprea)291 10.1.Introducere292 10.2.Considerentele istorice294 10.3.Caracteristicile psihometrice296 10.3.1.Fidelitatea297 10.3.2.Validitatea299 10.3.3.Considerentele factoriale300 10.4.Administrarea şi scorarea302 10.4.1.Calificarea utilizatorilor302 10.4.2.Procedurile de administrare şi instructajul302 10.4.3.Procedurile de scorare303 10.5.Interpretarea304 10.5.1.Scalele NPQ şi semnificaţiile acestora304 10.5.2.Scalele FF-NPQ şi semnificaţiile acestora311 10.5.3.Aplicabilitatea314 10.5.4.Consilierea şi psihoterapia314 10.5.5.Orientarea vocaţională şi consultanţa în carieră315 10.5.6.Activitatea în domeniul resurselor umane316 Bibliografie316 Capitolul 11. Inventarul de Manifestare Tipologică Singer-Loomis (SL-TDI) (Lavinia Ţânculescu)319 11.1.Prezentarea generală320 11.2.Considerentele istorice321 11.3.Caracteristicile psihometrice323 11.3.1.Fidelitatea323 11.3.2.Validitatea de conţinut324 11.3.3.Validitatea de construct325 11.4.Administrarea şi scorarea326 11.5.Semnificaţia şi interpretarea scalelor328 11.5.1.Tipurile atitudinale generale (Extraversiune şi Introversiune)330 11.5.2.O manieră sintetică de prezentare a modurilor cognitive: descrierile adjectivale. . .338 11.5.3.Modurile cognitive dominante, auxiliare şi inferioare342 11.6.Aplicabilitatea probei SL-TDI344 11.7.Concluzii349 Bibliografie350 Capitolul 12. Chestionare autohtone de personalitate (ABCD-M, Big Five Plus, DECAS) (Andreea Butucescu)353 12.1.Introducere354 12.2.ABCD-M (autor: Mihaela Minulesu)355 12.2.1.Prezentarea generală355 12.2.2.Descrierea factorilor357 12.2.3.Administrarea şi scorarea359 12.2.4.Scorarea răspunsurilor, trasarea profilului şi interpretarea360 12.2.5.Caracteristicile psihometrice361 12.2.6.Aplicabilitatea363 12.3.Big Five Plus (autor : Ticu Constantin)364 12.3.1.Prezentarea generală364 12.3.2.Caracteristicile psihometrice366 12.3.3.Administrarea şi scorarea368 12.3.4.Interpretarea369 12.3.5.Aplicabilitatea, concluzii, alte aspecte375 12.4.DECAS (autor: Florin Alin Sava)375 12.4.1.Prezentarea generală şi considerentele istorice375 12.4.2.Caracteristicile psihometrice378 12.4.3.Administrarea şi scorarea381 12.4.4.Interpretarea382 12.4.5.Aplicabilitatea, concluzii, alte aspecte386 Bibliografie386.
    ISBN 9789734656721

    I Iliescu, Dragoș
    II Sulea, Coralia
    III David, Ioana
    IV Iliescu, Dragoș(coordonator)
    V Sulea, Coralia(coordonator)

    1. Psihologie
    2. Psihodiagnostic
    3. Personalitate (trăsături)

159.923

010 __ $a9789734656721
035 __ $a159.9/T81
035 __ $aC.III.11718
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aTratat de psihodiagnostic al personalității $fDragoș Iliescu, Coralia Sulea, Ioana David... $gDragoș Iliescu (coordonator), Coralia Sulea (coordonator)
210 _# $aIaşi $cPolirom $d2015
215 __ $a389 p. $ctab.,schem.
225 _0 $aCollegium. Psihologie
299 __ $aTratat de psihodiagnostic al personalității
300 __ $aBibliografii la sfârșit de capitol
330 __ $aCuprins Prezentarea autorilor11 Cuvânt-înainte15 Introducere (Dragoş Iliescu, Coralia Sulea)19 Partea I Inventare clasice : The Golden Age Capitolul 1. Inventarul Psihologic California (CPI) (Ioana David, Dragoş Iliescu)29 1.1.Prezentarea generală30 1.1.1.Introducere30 1.1.2.Obiectivele31 1.1.3.Componenţa şi materialele testării31 1.1.4.Considerentele istorice33 1.1.5.Consideraţiile item-metrice36 1.1.6.Metodologia elaborării scalelor37 1.2.Caracteristicile psihometrice38 1.2.1.Fidelitatea38 1.2.2.Validitatea41 1.3.Administrarea şi scorarea41 1.3.1.Calificarea utilizatorilor41 1.3.2.Administrarea42 1.3.3.Scorarea43 1.4.Interpretarea43 1.4.1.Introducere43 1.4.2.Principii în interpretare44 1.4.3.Paşii necesari în interpretare46 1.5.Aplicabilitatea şi concluzii63 Bibliografie65 Capitolul 2. Testul de Personalitate în 16 Factori (16PF) (Mariana Táñase Mânzat,Andrei Şerban Zanfirescu)69 2.1.Istoricul probei70 2.2.Administrarea şi scorarea71 2.2.1.Administrarea71 2.2.2.Scorarea72 2.2.3.Limite în măsurare72 2.3.Interpretarea73 2.3.1.Identificarea indicilor stilului de răspuns73 2.3.2.Analiza scalelor factorilor globali73 2.3.3.Evaluarea scalelor factorilor primari75 2.4.Caracteristicile psihometrice82 2.4.1.Fidelitatea82 2.4.2.Validitatea83 2.4.3.Corelaţiile cu alte teste86 2.4.4.Validitatea relativă la criteriu87 2.5.Utilitatea şi aplicabilitatea88 Bibliografie89 Capitolul 3. Formularul de Studiu al Personalităţii (PRF) (Andrei Ion, Coralia Sulea)91 3.1.Introducere92 3.2.Considerentele istorice92 3.2.1.Versiunile92 3.2.2.Construcţia93 3.2.3.Detectarea dezirabilităţii97 3.2.4.Detectarea răspunsurilor aleatorii98 3.2.5.Dezvoltarea versiunii E 98 3.3.Caracteristicile psihometrice99 3.4.Administrarea şi scorarea102 3.4.1.Calificarea utilizatorilor102 3.4.2.Materialele testării102 3.4.3.Procedurile de administrare103 3.4.4.Instrucţiunile de administrare103 3.5.Interpretarea104 3.5.1.Semnificaţia dimensiunilor104 3.5.2.Interpretarea PRF în psihologia clinică şi psihologia sănătăţii.Psihologie clinică şi psihoterapie107 3.5.3.Sănătatea, stresul şi confortul psihologic108 3.5.4.Interpretarea PRF în psihologia organizaţională109 3.5.5.Interpretarea PRF în psihologia educaţională111 Bibliografie 112 Capitolul 4. Chestionarele Eysenck pentru Adulţi: Chestionarul de Personalitate Eysenck(EPQ-R) şi Chestionarul de Impulsivitate Eysenck (IVE) (Romeo Zeno Creţu)115 4.1.Teoria personalităţii şi concepţia psihometrică elaborate de Eysenck 116 4.1.1.Arousal-ul cortical şi extraversiunea117 4.1.2.Arousal-ul cortical şi nevrotismul119 4.2.Etape în evoluţia chestionarelor elaborate de Eysenck122 4.3.Prezentarea generală: EPQ-R şi IVE124 4.3.1.EPQ-R. Descrierea şi interpretarea scalelor124 4.3.2.IVE. Descrierea şi interpretarea scalelor126 4.3.3.Administrarea şi scorarea128 4.3.4.Domeniile de aplicabilitate129 4.4.Caracteristicile psihometrice130 4.4.1.Structura eşantioanelor de validare130 4.4.2.Indicatori de fidelitate pentru EPQ-R 132 4.4.3.Indicatori de fidelitate pentru IVE133 4.4.4.Intercorelaţii ale scalelor EPQ-R şi IVE135 4.4.5.Structura factorială a scalelor EPI, EPQ-R şi IVE137 4.4.6.Studii care susţin validitatea scalelor elaborate de Eysenck139 4.5.Concluzii143 Bibliografie144 Capitolul 5. Inventarul de Personalitate Freiburg (FPI) (Eugen Avram)148 5.1.Considerentele istorice149 5.1.1.Prezentarea generală149 5.1.2.Prezentarea variantei FPI-G150 5.2.Caracteristicile psihometrice ale FPI-R155 5.2.1.Fidelitatea155 5.2.2.Validitatea157 5.3.Administrarea şi scorarea FPI-R159 5.4.Interpretarea scalelor FPI-R160 5.5.Discuţii şi concluzii172 Bibliografie174 Partea a II-a Inventare Big Five Capitolul 6. Inventarul de Personalitate NEO (NEO PI-R) (Cătălin Nedelcea)179 6.1.Prezentarea generală179 6.2.Considerentele istorice182 6.3.Caracteristicile psihometrice185 6.3.1.Fidelitatea185 6.3.2.Validitatea188 6.4.Administrarea şi scorarea195 6.4.1.Cerinţe pentru utilizatori195 6.4.2.Administrarea195 6.4.3.Instrucţiunile197 6.4.4.Scorarea197 6.5.Interpretarea scorurilor200 6.5.1.Strategia de interpretare200 6.5.2.Scalele203 6.5.3.Cele cinci domenii203 6.5.4.Faţetele celor cinci domenii206 6.5.5.Interpretarea multinivelară209 6.5.6.Feedbackul pentru respondenţi210 6.6.Utilizarea şi aplicaţiile211 6.6.1.Autoevaluarea vs heteroevaluarea212 6.6.2.Utilizarea NEO PI-R în context clinic212 6.6.3.Utilizarea NEO PI-R în consilierea vocaţională şi în psihologia muncii şi organizaţională215 6.6.4.Utilizarea NEO PI-R în psihologia educaţională217 Bibliografie217 Capitolul 7. Inventarul NEO în Cinci Factori (NEO FFI) (Andrei Ion)224 7.1.Introducere224 7.2.Descrierea testului226 7.2.1.Considerentele istorice226 7.2.2.Obiectivele226 7.2.3.Componenţa..226 7.3.Caracteristicile psihometrice227 7.3.1.Fidelitatea227 7.3.2.Validitatea228 7.4.Administrarea şi scorarea230 7.4.1. Calificarea utilizatorilor230 7.4.2.Procedurile de administrare230 7.4.3.Instrucţiunile de administrare231 7.5.Interpretarea231 7.5.1.Interpretarea NEO FFI în psihologia clinică şi psihologia sănătăţii232 7.5.2.Interpretarea NEO FFI în psihologia organizaţională234 7.5.3.Interpretarea NEO FFI în psihologia educaţională236 7.6.Concluzii237 Bibliografie237 Capitolul 8. Chestionarul Big Five (BFQ) {Daniela Vercellino, Taliana Radu)241 8.1.Introducere242 8.2.Prezentarea generală a chestionarului243 8.2.1.Descrierea243 8.2.2.Considerentele istorice245 8.3.Caracteristicile psihometrice246 8.3.1.Fidelitatea246 8.3.2.Validitatea247 8.4.Administrarea şi scorarea250 8.5.Interpretarea scorurilor252 8.5.1.Scala E (Energie, Energia)252 8.5.2.Scala A (Agreabilitate, Amicalită)254 8.5.3.Scala C (Conştiinciozitate, Coscienziositâ)256 8.5.4.Scala S (Stabilitate emoţională, Stabilită emotiva)259 8.5.5.Scala M (Deschidere mintală, Apertura mentale)261 8.6.Ariile de aplicare264 8.6.1.Psihologia organizaţională264 8.6.2.Psihologia clinică şi psihologia sănătăţii265 8.6.3.Psihologia educaţională265 Bibliografie265 Capitolul 9. Adjectivele Big Five (BEA) (Andreea Butucescu, Daniela Vercellino)270 9.1.Introducere2?1 9.2.Construcţia271 9.2.1.Considerentele istorice legate de măsurarea personalităţii prin adjective . ... 271 9.2.2.Dezvoltarea273 9.3.Caracteristicile psihometrice274 9.3.1.Etalonarea274 9.3.2.Fidelitatea275 9.3.3.Validitatea277 9.4.Administrarea şi scorarea279 9.4.1.Calificarea profesională279 9.4.2.Mediul evaluării280 9.4.3.Scala de evaluare280 9.4.4.Timpul necesar administrării280 9.5.Interpretarea280 9.5.1.Scala E (Energie, Energia)281 9.5.2.Scala A (Agreabilitate, Amicalită)281 9.5.3.Scala C (Conştiinciozitate, Coscienziositâ)282 9.5.4.Scala S (Stabilitate emoţională, Stabilită emotiva)283 9.5.5.Scala M (Deschidere mintală, Apertura mentale)283 9.6.Aria de aplicabilitate284 Bibliografie286 Partea a III-a Inventare nonverbale, tipologice şi autohtone Capitolul 10. Chestionarul Nonverbal de Personalitate (NPQ) şi Chestionarul Nonverbal de Personalitate în Cinci Factori (FF-NPQ) (Bogdan Oprea)291 10.1.Introducere292 10.2.Considerentele istorice294 10.3.Caracteristicile psihometrice296 10.3.1.Fidelitatea297 10.3.2.Validitatea299 10.3.3.Considerentele factoriale300 10.4.Administrarea şi scorarea302 10.4.1.Calificarea utilizatorilor302 10.4.2.Procedurile de administrare şi instructajul302 10.4.3.Procedurile de scorare303 10.5.Interpretarea304 10.5.1.Scalele NPQ şi semnificaţiile acestora304 10.5.2.Scalele FF-NPQ şi semnificaţiile acestora311 10.5.3.Aplicabilitatea314 10.5.4.Consilierea şi psihoterapia314 10.5.5.Orientarea vocaţională şi consultanţa în carieră315 10.5.6.Activitatea în domeniul resurselor umane316 Bibliografie316 Capitolul 11. Inventarul de Manifestare Tipologică Singer-Loomis (SL-TDI) (Lavinia Ţânculescu)319 11.1.Prezentarea generală320 11.2.Considerentele istorice321 11.3.Caracteristicile psihometrice323 11.3.1.Fidelitatea323 11.3.2.Validitatea de conţinut324 11.3.3.Validitatea de construct325 11.4.Administrarea şi scorarea326 11.5.Semnificaţia şi interpretarea scalelor328 11.5.1.Tipurile atitudinale generale (Extraversiune şi Introversiune)330 11.5.2.O manieră sintetică de prezentare a modurilor cognitive: descrierile adjectivale. . .338 11.5.3.Modurile cognitive dominante, auxiliare şi inferioare342 11.6.Aplicabilitatea probei SL-TDI344 11.7.Concluzii349 Bibliografie350 Capitolul 12. Chestionare autohtone de personalitate (ABCD-M, Big Five Plus, DECAS) (Andreea Butucescu)353 12.1.Introducere354 12.2.ABCD-M (autor: Mihaela Minulesu)355 12.2.1.Prezentarea generală355 12.2.2.Descrierea factorilor357 12.2.3.Administrarea şi scorarea359 12.2.4.Scorarea răspunsurilor, trasarea profilului şi interpretarea360 12.2.5.Caracteristicile psihometrice361 12.2.6.Aplicabilitatea363 12.3.Big Five Plus (autor : Ticu Constantin)364 12.3.1.Prezentarea generală364 12.3.2.Caracteristicile psihometrice366 12.3.3.Administrarea şi scorarea368 12.3.4.Interpretarea369 12.3.5.Aplicabilitatea, concluzii, alte aspecte375 12.4.DECAS (autor: Florin Alin Sava)375 12.4.1.Prezentarea generală şi considerentele istorice375 12.4.2.Caracteristicile psihometrice378 12.4.3.Administrarea şi scorarea381 12.4.4.Interpretarea382 12.4.5.Aplicabilitatea, concluzii, alte aspecte386 Bibliografie386
606 _0 $aPsihologie
606 _0 $aPsihodiagnostic
606 _0 $aPersonalitate (trăsături)
675 __ $a159.923
686 __ $a159.9
701 _0 $aIliescu, Dragoș
701 _0 $aSulea, Coralia
701 _0 $aDavid, Ioana
702 _0 $4coordonator $aIliescu, Dragoș
702 _0 $4coordonator $aSulea, Coralia
975 _0 $a159.923
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 528334 / 528334 L Împrumut la sala de lectură Da 159.9
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu