Autor | GRIGORE, ANA-NICOLETA chat |
Editura | Editura Universității ”Alexandru Ioan Cuza” |
Loc publicare | Iași |
An | 2016 |
Subiect | Violenţă în mediul şcolar |
Bullying (psihologie) chat | |
ISBN | 9786067142426 |
Note | Anexe. Bibliogr. p.231-239 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786067142426 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/G83 |
C.II.39576 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Violenţa în context educațional |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | Forme actuale |
Prima menţ. de resp. | Ana-Nicoleta Grigore |
Urm. menţ. de responsabilitate | Cuvânt înainte de Constantin Cucoș |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iași |
Editura | Editura Universității ”Alexandru Ioan Cuza” |
Data publicării | 2016 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 245 p. |
Alte detalii fizice | il., tab., graf. |
Serii | |
Titlul seriei | Științele educației |
Titlu | |
Titlu | Violenţa în context educațional : Forme actuale |
Notă generală | |
Textul notei | Anexe. Bibliogr. p.231-239 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuvânt înainte (Constantin Cucoş)9 Introducere13 Capitolul I. Violenţa şcolară - abordare generală19 1.Violenţa în şcoală - repere istorice şi culturale19 2.Definirea conceptului de violenţă şcolară22 2.1.Violenţă şi agresivitatea concepte înrudite violenţei şcolare22 2.2.Tipologii ale violenţei26 2.3.Forme şi tipuri de manifestare a violenţei şcolare30 3.Cadrul explicativ al comportamentului violent33 3.1 Teorii şi modele explicative33 3.2. Cauze şi factori de risc37 4.Abordarea cercetării violenţei şcolare în cadrul internaţional45 4.1.Violenţa şcolară - un fenomen transcultural45 4.2.Cercetarea violenţei şcolare în România şi în lume46 Capitolul al II-lea. Violenţa între elevi în contextul actual:bullying şi cyberbullying53 1.Hărţuirea între elevi faţă în faţă şi în mediul virtual /bullying şi cyberbullying53 1.1.Violenţă şcolară între elevi / hărţuirea sau bullying-nl54 1.2.Tipuri de bullying58 1.3.Violenţa în mediul virtual / cyberbullying63 1.4.Tipuri de cyberbullying69 1.5.„Bullying" versus „Cyberbullying"70 2.Dinamica relaţiei agresor-victimă în bullying şi cyberbullying77 2.1.Agresorul şi victima în bullying-ul şcolar77 2.2.Agresorul şi victima în cyberbullying-ul şcolar81 2.3.Schimbarea rolurilor83 Capitolul al III-lea. Impactul climatului şcolar asupra violenţei între elevi87 1.Climatul şcolar87 2.1.Caracteristici ale comunităţii locale96 2.2.Personalitatea şcolii98 2.3.Specificul clasei101 3.Rolul corpului didactic103 4.Implicaţii ale climatului şcolar în violenţa între elevi109 Capitolul al IV-lea. Cercetarea empirică115 1.Premise ale cercetării privind formele actuale de violenţă în context educaţional115 2.Studiul 1. Evaluarea formelor actuale de violenţă la elevii din ciclul gimnazial122 2.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării122 2.2.Lotul de participanţi123 2.3.Metodologia de cercetare124 2.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor128 2.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite128 2.4.2.Rezultate preliminare128 2.4.3.Verificarea statistică a ipotezelor137 2.5.Concluzii163 3.Studiul 2. Evaluarea percepţiilor elevilor cu privire la climatul şcolar168 3.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării168 3.2.Lotul de participanţi169 3.3.Metodologia de cercetare:170 3.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor172 3.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite172 3.4.2.Rezultate preliminare. Evaluarea percepţiilor elevilor cu privire la climatul şcolar172 3.4.3.Verificarea statistică a ipotezelor179 3.5.Concluzii191 4.Studiul 3. Relaţia între formele actuale de violenţă şcolară şi dimensiunile climatului şcolar196 4.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării196 4.2.Lotul de participanţi197 4.3.Metodologia de cercetare197 4.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor199 4.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite199 4.4.2.Verificarea statistică a ipotezelor199 4.5.Concluzii212 Capitolul al V-lea. Concluzii şi deschideri219 1.Concluzii şi discuţii219 2.Implicaţii şi recomandări pentru practica educaţională225 Bibliografie231 Anexe241 1.Chestionar pentru evaluarea formelor actuale de violenţă în contextul educaţional EFAVICE-42241 2.Chestionar pentru evaluarea percepţiei elevilor cu privire la climatului şcolar - PECS- 33 244 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Violenţă în mediul şcolar |
Bullying (psihologie) | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37.02:316.613.43 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | GRIGORE, ANA-NICOLETA |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
prefațator | |
Autor secundar | Cucoș, Constantin |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
Autor secundar | Sălăvăstru, Dorina |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37.02 |
:316.613.43 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 540758 / 540758 | IC | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 540757 / 540757 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
IC | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|