Violenţa în context educațional : Forme actuale

Autor chat
Editura Editura Universității ”Alexandru Ioan Cuza”
Loc publicare Iași
An 2016
Subiect Violenţă în mediul şcolar
Bullying (psihologie) chat
ISBN 9786067142426
Note Anexe. Bibliogr. p.231-239

37/G83; C.II.39576

GRIGORE, ANA-NICOLETA
    Violenţa în context educațional : Forme actuale / Ana-Nicoleta Grigore ; Cuvânt înainte de Constantin Cucoș.- Iași : Editura Universității ”Alexandru Ioan Cuza” , 2016.
    245 p. : il., tab., graf..- (Științele educației).    
    Anexe. Bibliogr. p.231-239
    Cuvânt înainte (Constantin Cucoş)9 Introducere13 Capitolul I. Violenţa şcolară - abordare generală19 1.Violenţa în şcoală - repere istorice şi culturale19 2.Definirea conceptului de violenţă şcolară22 2.1.Violenţă şi agresivitatea concepte înrudite violenţei şcolare22 2.2.Tipologii ale violenţei26 2.3.Forme şi tipuri de manifestare a violenţei şcolare30 3.Cadrul explicativ al comportamentului violent33 3.1 Teorii şi modele explicative33 3.2. Cauze şi factori de risc37 4.Abordarea cercetării violenţei şcolare în cadrul internaţional45 4.1.Violenţa şcolară - un fenomen transcultural45 4.2.Cercetarea violenţei şcolare în România şi în lume46 Capitolul al II-lea. Violenţa între elevi în contextul actual:bullying şi cyberbullying53 1.Hărţuirea între elevi faţă în faţă şi în mediul virtual /bullying şi cyberbullying53 1.1.Violenţă şcolară între elevi / hărţuirea sau bullying-nl54 1.2.Tipuri de bullying58 1.3.Violenţa în mediul virtual / cyberbullying63 1.4.Tipuri de cyberbullying69 1.5.„Bullying" versus „Cyberbullying"70 2.Dinamica relaţiei agresor-victimă în bullying şi cyberbullying77 2.1.Agresorul şi victima în bullying-ul şcolar77 2.2.Agresorul şi victima în cyberbullying-ul şcolar81 2.3.Schimbarea rolurilor83 Capitolul al III-lea. Impactul climatului şcolar asupra violenţei între elevi87 1.Climatul şcolar87 2.1.Caracteristici ale comunităţii locale96 2.2.Personalitatea şcolii98 2.3.Specificul clasei101 3.Rolul corpului didactic103 4.Implicaţii ale climatului şcolar în violenţa între elevi109 Capitolul al IV-lea. Cercetarea empirică115 1.Premise ale cercetării privind formele actuale de violenţă în context educaţional115 2.Studiul 1. Evaluarea formelor actuale de violenţă la elevii din ciclul gimnazial122 2.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării122 2.2.Lotul de participanţi123 2.3.Metodologia de cercetare124 2.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor128 2.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite128 2.4.2.Rezultate preliminare128 2.4.3.Verificarea statistică a ipotezelor137 2.5.Concluzii163 3.Studiul 2. Evaluarea percepţiilor elevilor cu privire la climatul şcolar168 3.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării168 3.2.Lotul de participanţi169 3.3.Metodologia de cercetare:170 3.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor172 3.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite172 3.4.2.Rezultate preliminare. Evaluarea percepţiilor elevilor cu privire la climatul şcolar172 3.4.3.Verificarea statistică a ipotezelor179 3.5.Concluzii191 4.Studiul 3. Relaţia între formele actuale de violenţă şcolară şi dimensiunile climatului şcolar196 4.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării196 4.2.Lotul de participanţi197 4.3.Metodologia de cercetare197 4.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor199 4.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite199 4.4.2.Verificarea statistică a ipotezelor199 4.5.Concluzii212 Capitolul al V-lea. Concluzii şi deschideri219 1.Concluzii şi discuţii219 2.Implicaţii şi recomandări pentru practica educaţională225 Bibliografie231 Anexe241 1.Chestionar pentru evaluarea formelor actuale de violenţă în contextul educaţional EFAVICE-42241 2.Chestionar pentru evaluarea percepţiei elevilor cu privire la climatului şcolar - PECS- 33 244.
    ISBN 9786067142426

    I Cucoș, Constantin(prefațator)
    II Sălăvăstru, Dorina(referent ştiinţific)

    1. Violenţă în mediul şcolar
    2. Bullying (psihologie)

37.02:316.613.43

010 __ $a9786067142426
035 __ $a37/G83
035 __ $aC.II.39576
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aViolenţa în context educațional $bCarte tipărită $eForme actuale $fAna-Nicoleta Grigore $gCuvânt înainte de Constantin Cucoș
210 _# $aIași $cEditura Universității ”Alexandru Ioan Cuza” $d2016
215 __ $a245 p. $cil., tab., graf.
225 _0 $aȘtiințele educației
299 __ $aViolenţa în context educațional : Forme actuale
300 __ $aAnexe. Bibliogr. p.231-239
330 __ $aCuvânt înainte (Constantin Cucoş)9 Introducere13 Capitolul I. Violenţa şcolară - abordare generală19 1.Violenţa în şcoală - repere istorice şi culturale19 2.Definirea conceptului de violenţă şcolară22 2.1.Violenţă şi agresivitatea concepte înrudite violenţei şcolare22 2.2.Tipologii ale violenţei26 2.3.Forme şi tipuri de manifestare a violenţei şcolare30 3.Cadrul explicativ al comportamentului violent33 3.1 Teorii şi modele explicative33 3.2. Cauze şi factori de risc37 4.Abordarea cercetării violenţei şcolare în cadrul internaţional45 4.1.Violenţa şcolară - un fenomen transcultural45 4.2.Cercetarea violenţei şcolare în România şi în lume46 Capitolul al II-lea. Violenţa între elevi în contextul actual:bullying şi cyberbullying53 1.Hărţuirea între elevi faţă în faţă şi în mediul virtual /bullying şi cyberbullying53 1.1.Violenţă şcolară între elevi / hărţuirea sau bullying-nl54 1.2.Tipuri de bullying58 1.3.Violenţa în mediul virtual / cyberbullying63 1.4.Tipuri de cyberbullying69 1.5.„Bullying" versus „Cyberbullying"70 2.Dinamica relaţiei agresor-victimă în bullying şi cyberbullying77 2.1.Agresorul şi victima în bullying-ul şcolar77 2.2.Agresorul şi victima în cyberbullying-ul şcolar81 2.3.Schimbarea rolurilor83 Capitolul al III-lea. Impactul climatului şcolar asupra violenţei între elevi87 1.Climatul şcolar87 2.1.Caracteristici ale comunităţii locale96 2.2.Personalitatea şcolii98 2.3.Specificul clasei101 3.Rolul corpului didactic103 4.Implicaţii ale climatului şcolar în violenţa între elevi109 Capitolul al IV-lea. Cercetarea empirică115 1.Premise ale cercetării privind formele actuale de violenţă în context educaţional115 2.Studiul 1. Evaluarea formelor actuale de violenţă la elevii din ciclul gimnazial122 2.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării122 2.2.Lotul de participanţi123 2.3.Metodologia de cercetare124 2.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor128 2.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite128 2.4.2.Rezultate preliminare128 2.4.3.Verificarea statistică a ipotezelor137 2.5.Concluzii163 3.Studiul 2. Evaluarea percepţiilor elevilor cu privire la climatul şcolar168 3.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării168 3.2.Lotul de participanţi169 3.3.Metodologia de cercetare:170 3.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor172 3.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite172 3.4.2.Rezultate preliminare. Evaluarea percepţiilor elevilor cu privire la climatul şcolar172 3.4.3.Verificarea statistică a ipotezelor179 3.5.Concluzii191 4.Studiul 3. Relaţia între formele actuale de violenţă şcolară şi dimensiunile climatului şcolar196 4.1.Obiectivele şi ipotezele cercetării196 4.2.Lotul de participanţi197 4.3.Metodologia de cercetare197 4.4.Rezultatele obţinute şi interpretarea lor199 4.4.1.Prezentarea analizelor statistice folosite199 4.4.2.Verificarea statistică a ipotezelor199 4.5.Concluzii212 Capitolul al V-lea. Concluzii şi deschideri219 1.Concluzii şi discuţii219 2.Implicaţii şi recomandări pentru practica educaţională225 Bibliografie231 Anexe241 1.Chestionar pentru evaluarea formelor actuale de violenţă în contextul educaţional EFAVICE-42241 2.Chestionar pentru evaluarea percepţiei elevilor cu privire la climatului şcolar - PECS- 33 244
606 _0 $aViolenţă în mediul şcolar
606 _0 $aBullying (psihologie)
675 __ $a37.02:316.613.43
686 __ $a37
700 _0 $aGRIGORE, ANA-NICOLETA
702 _0 $4referent ştiinţific $4prefațator $aCucoș, Constantin
702 _0 $4referent ştiinţific $aSălăvăstru, Dorina
975 _0 $a37.02 $a:316.613.43
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 540758 / 540758 IC Împrumut Da 37
2. 540757 / 540757 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
IC Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu