Achizițiile publice : Curtea de Justiție a Comunităților/Uniunii Europene

Autor chat
Editura Hamangiu chat
Loc publicare Bucureşti
An 2022
Subiect Drept chat
CEDO (Curtea Europeană a Drepturilor Omului) chat
Jurisprudenţă chat
Achiziții publice chat
ISBN 9786062719272

34/S47

ŞERBAN, DUMITRU-DANIEL
    Achizițiile publice : Curtea de Justiție a Comunităților/Uniunii Europene : O radiografie sinoptică a întregii jurisprudențe în domeniu / Dumitru-Daniel Șerban.- Bucureşti : Hamangiu , 2022.
    678 p., [LIV] p. : tab..- (Jurisprudenţă).    
    Dr. Dumitru-Daniel ŞERBAN Achiziţiile publice Curtea de Justiţie a Comunităţilor/Uniunii Europene O radiografie sinoptică a întregii jurisprudenţe în domeniu CUPRINS CONTEXTUALIZARE ________________________________________________________________________________ 1 JURISPRUDENŢA CURŢII DE JUSTIŢIE A COMUNITĂŢILOR/UNIUNII EUROPENE ____________________________ 23 1. Înlocuirea contractantului constituie o modificare substanţială a contractului de achiziţie publică ♦ Este permisă înlocuirea ca urmare a restructurării contractantului, inclusiv prin preluare, fuziune, achiziţie sau insolvenţă, în condiţiile în care noul contractant (succesorul) îndeplineşte criteriile de calificare şi înlocuirea nu implică alte modificări substanţiale ale contractului şi nici nu urmăreşte eludarea directivei privind achiziţiile publice ♦ Înlocuirea este permisă şi atunci când, în urma insolvenţei contractantului, succesorul preia doar drepturile şi obligaţiile acestuia care decurg din contractul încheiat cu autoritatea contractantă, respectiv nu preia în totalitate sau în parte activitatea contractantului care intră în domeniul de aplicare al contractului. Continuarea sau încetarea activităţii contractantului devenit insolvabil nu influenţează acceptarea înlocuirii ♦ Succesorul care, ca urmare a intrării în faliment şi lichidării contractantului, nu preia decât drepturile şi obligaţiile acestuia decurgând din contractul de achiziţie publică îl înlocuieşte prin succesiune parţială_______________________ 23 2. Acţiunea în anulare nu este admisibilă decât în măsura în care reclamantul are un interes să obţină anularea actului atacat, ceea ce presupune ca anularea să poată avea consecinţe juridice, respectiv să îi aducă un beneficiu ♦ Identificarea şi definirea – prin specificaţii tehnice – a nevoilor autorităţii contractante constituie, de regulă, o etapă unilaterală a atribuirii ♦ Operator care nu a participat la procedura de atribuire din cauza specificaţiilor tehnice, pe care le contestă abia după decizia de atribuire a contractului. Contestaţia nu este în mod automat lipsită de interes, instanţa trebuind să stabilească dacă operatorul a fost împiedicat să oferteze ♦ Pierderea şansei de a îi fi atribuit contractul nu constituie un prejudiciu real şi cert decât dacă, în lipsa comportamentului culpabil al autorităţii, nu ar exista nicio îndoială că părţii iar fi fost atribuit contractul _______ 26 3. Ofertantul exclus definitiv nu are calitatea procesuală activă pentru a contesta decizia de atribuire a contractului. Dacă excluderea nu este definitivă, el poate contesta decizia ♦ Autoritatea nu are obligaţia de a le comunica ofertanţilor excluşi definitiv decizia de atribuire a contractului ♦ Dreptul Uniunii nu impune ca hotărârile instanţei supreme din ordinea administrativă a unui stat membru să poată fi atacate – pe considerentul că ele încalcă respectivul drept – la instanţa supremă din ordinea judiciară a acelui stat ________ 27 4. Cerere de suspendare a executării contractelor. Condiţii de admitere şi scop ♦ Dacă ofertantul respins care solicită suspendarea demonstrează existenţa unui fumus boni iuris deos.
    ISBN 9786062719272

    1. Drept
    2. CEDO (Curtea Europeană a Drepturilor Omului)
    3. Jurisprudenţă
    4. Achiziții publice

347.451.6:341.645.5(4)U.E.

299 __ $aAchizițiile publice : Curtea de Justiție a Comunităților/Uniunii Europene
975 __ $a347.451.6 $a(4)
955 __ $a1
200 __ $aAchizițiile publice $eCurtea de Justiție a Comunităților/Uniunii Europene $eO radiografie sinoptică a întregii jurisprudențe în domeniu $fDumitru-Daniel Șerban $bCarte tipărită
700 __ $aŞERBAN, DUMITRU-DANIEL
010 __ $a9786062719272
035 __ $a34/S47
675 __ $a347.451.6:341.645.5(4)U.E.
686 __ $a34/36
606 __ $aDrept
606 __ $aCEDO (Curtea Europeană a Drepturilor Omului)
606 __ $aJurisprudenţă
606 __ $aAchiziții publice
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cHamangiu $d2022
215 __ $a678 p., [LIV] p. $ctab.
225 __ $aJurisprudenţă
330 __ $aDr. Dumitru-Daniel ŞERBAN Achiziţiile publice Curtea de Justiţie a Comunităţilor/Uniunii Europene O radiografie sinoptică a întregii jurisprudenţe în domeniu CUPRINS CONTEXTUALIZARE ________________________________________________________________________________ 1 JURISPRUDENŢA CURŢII DE JUSTIŢIE A COMUNITĂŢILOR/UNIUNII EUROPENE ____________________________ 23 1. Înlocuirea contractantului constituie o modificare substanţială a contractului de achiziţie publică ♦ Este permisă înlocuirea ca urmare a restructurării contractantului, inclusiv prin preluare, fuziune, achiziţie sau insolvenţă, în condiţiile în care noul contractant (succesorul) îndeplineşte criteriile de calificare şi înlocuirea nu implică alte modificări substanţiale ale contractului şi nici nu urmăreşte eludarea directivei privind achiziţiile publice ♦ Înlocuirea este permisă şi atunci când, în urma insolvenţei contractantului, succesorul preia doar drepturile şi obligaţiile acestuia care decurg din contractul încheiat cu autoritatea contractantă, respectiv nu preia în totalitate sau în parte activitatea contractantului care intră în domeniul de aplicare al contractului. Continuarea sau încetarea activităţii contractantului devenit insolvabil nu influenţează acceptarea înlocuirii ♦ Succesorul care, ca urmare a intrării în faliment şi lichidării contractantului, nu preia decât drepturile şi obligaţiile acestuia decurgând din contractul de achiziţie publică îl înlocuieşte prin succesiune parţială_______________________ 23 2. Acţiunea în anulare nu este admisibilă decât în măsura în care reclamantul are un interes să obţină anularea actului atacat, ceea ce presupune ca anularea să poată avea consecinţe juridice, respectiv să îi aducă un beneficiu ♦ Identificarea şi definirea – prin specificaţii tehnice – a nevoilor autorităţii contractante constituie, de regulă, o etapă unilaterală a atribuirii ♦ Operator care nu a participat la procedura de atribuire din cauza specificaţiilor tehnice, pe care le contestă abia după decizia de atribuire a contractului. Contestaţia nu este în mod automat lipsită de interes, instanţa trebuind să stabilească dacă operatorul a fost împiedicat să oferteze ♦ Pierderea şansei de a îi fi atribuit contractul nu constituie un prejudiciu real şi cert decât dacă, în lipsa comportamentului culpabil al autorităţii, nu ar exista nicio îndoială că părţii iar fi fost atribuit contractul _______ 26 3. Ofertantul exclus definitiv nu are calitatea procesuală activă pentru a contesta decizia de atribuire a contractului. Dacă excluderea nu este definitivă, el poate contesta decizia ♦ Autoritatea nu are obligaţia de a le comunica ofertanţilor excluşi definitiv decizia de atribuire a contractului ♦ Dreptul Uniunii nu impune ca hotărârile instanţei supreme din ordinea administrativă a unui stat membru să poată fi atacate – pe considerentul că ele încalcă respectivul drept – la instanţa supremă din ordinea judiciară a acelui stat ________ 27 4. Cerere de suspendare a executării contractelor. Condiţii de admitere şi scop ♦ Dacă ofertantul respins care solicită suspendarea demonstrează existenţa unui fumus boni iuris deos
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 602597 / 602597 IC Împrumut Da 34
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
IC Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu