Autor | LUCK, SABINE chat |
Editura | Trei chat |
Loc publicare | București |
An | 2024 |
Subiect | Psihologie chat |
Psihologia copilului chat | |
Dezvoltarea personalității chat | |
Relaţie familială chat | |
ISBN | 9786064021793 |
Note | Bibliogr. p. 331-335 |
Titlu | |
Titlu | Destin moștenit : depășirea tiparelor împovărătoare din familie și eliberarea potențialului propriu |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.922.72 |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Destin moștenit |
Alte informaţii la titlu | depășirea tiparelor împovărătoare din familie și eliberarea potențialului propriu |
Prima menţ. de resp. | Sabine Luck |
Urm. menţ. de responsabilitate | cuvânt-înainte de Oskar Holzberg |
traducere din limba germană de Roxana-Olimpia Florescu | |
controlul științific: Timea Muller, fondatoarea proiectului Generation-Code România | |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | LUCK, SABINE |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Holzberg, Oskar |
Cod de legătură | prefațator |
Autor secundar | Florescu, Roxana-Olimpia |
Cod de legătură | traducător |
Autor secundar | Muller, Timea |
Cod de legătură | coordonator științific |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786064021793 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 159.9/L87 |
C.II.44764 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.922.72 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Psihologie |
Psihologia copilului | |
Dezvoltarea personalității | |
Relaţie familială | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Trei |
Data publicării | 2024 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 335 p. |
Alte detalii fizice | il., fig., tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologie practică |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 331-335 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins
J jvint-înainte (Oskar Holzberg)13
Introducere19
Ce este de fapt un destin moştenit?23
£ re ii tar sau dobândit?24
'-pactul traumei asupra ataşamentului şi relaţiilor25
Încrederea primară este baza pentru iubirea de sine26
Cum s-a născut ideea acestei cărţi27
I e acoperirea Codului Generaţional30
liteva sfaturi pentru lucrul cu această carte35
Capitolul 1: Pregăteşte-te pentru călătoria către strămoşii tăi39
Cine suntem noi fără suferinţa strămoşilor noştri?39
Exerciţiul 1: Un mesaj din trecut42
Respectă soarta strămoşilor tăi45
i.rjnci când strămoşii nu mai trăiesc47
Stabilizarea50
Exerciţiul 2: 0 grădină ideală pentru arborele tău genealogic50
Exerciţiul 3: Cufărul cu resurse55
Părinţii ideali56
Exerciţiul 4: Părinţi ideali şi circumstanţe ideale, adecvate nevoilor58
Grija de sine (self-care)60
Exerciţiul 5: Antrenament pentru grija de sine60
Ritualuri ale grijii de sine62
Exerciţiul 6: Trei minute de linişte63
Exerciţiul 7; „Trufe" de grijă de sine63
Exerciţiul 8: Acceptă-ţi emoţiile şi lasă-le să treacă64
Exerciţiul 9: Duşul grijii de sine65
Exerciţiul 10: Mâinile vindecătoare şi puterea respiraţiei66
Tratamentul traumei trebuie să cadă în sarcina specialiştilor68
Lea şi moştenirea soldaţilor69
Cum poţi recunoaşte dacă este vorba despre o traumă?72
Instrumente de autoajutorare în gestionarea traumei şi
emoţiilor intense75
Trusa ta pentru situaţii de urgenţă75
Exerciţiul 11: îmbrăţişarea fluturelui75
Exerciţiul 12: Cinematograful interior76
Exerciţiul 13: Scutură-te de surescitarea din corp77
Exerciţiul 14: Zumzăie şi cântă78
Exerciţiul 15: Metoda mingii senzoriale79
Exerciţiul 16: Cele cinci locuri de siguranţă ale tale80
Exerciţiul 17: Părăseşte încăperea întunecată82
Exerciţiul 18: Locul vindecării interioare83
Exerciţiul 19: Râzi fără motiv84
Exerciţiul 20: Tehnica seifului85
Capitolul 2: Legăturile invizibile87
Diferite explicaţii pentru transmiterea transgeneraţională87
Trei generaţii într-un singur corp92
Salvarea părinţilor93
Cele cinci căi prin care copilul oferă vindecare94
6
Ciici ie •-.r.decare nr. 1: A fi copilul interior (ne)îngrijit al mamei
^ - al tatălui95
Lina şi idealul mamei perfecte96
Cafi ie ^.ndecare nr. 2: Autoparentificarea cu scopul menajării
d: rtuhii părintesc98
laica de vindecare nr. 3: Când devii părinte pentru părinţii tăi100
ie vindecare nr. 4: A fi model de urmat pentru părinţii tăi10!
ZJUC a vindecare nr. 5: Gardianul răului — introiectul introiectat103
VLr=cna familiei105
Scunde de familie - repararea ruşinii106
A inoe mai departe abuzul107
- ;~jgerea capacităţii de iubire a mamei şi a copilului108
: i închidem răni vechi şi să rupem tăcerea110
tnporanţa oilor negre şi a membrilor excluşi sau dispăruţi din
sistemul familial111
Exerciţiul 21: Cine sunt oile negre din familia ta?111
.Figurile sacrosante" din sistemul de familie112
Exerciţiul 22: Există în familia ta persoane „sacrosante"
sau idealizate?113
Si le oferim celor dispăruţi sau marginalizaţi un loc în
sistemul familiei114
Dacă tu însuţi eşti un copil adoptat115
Exerciţiul 23: Să umplem golurile din câmpul ancestral115
Să eliberăm din colivia de aur oamenii născuţi cu stea în frunte116
Daniel şi norocul117
Exerciţiul 24: Oameni născuţi cu stea în frunte — există
şi în familia ta?120
Capitolul 3: Călătoria ta către strămoşi122
Tu în ce punct al vieţii te afli?124
7
Exerciţiul 25: Reglează „sistemul de navigare"125
Decizia Margaretei126
Timo vrea să aibă noroc în dragoste129
Harta istoriei ancestrale: genograma132
Interpretează numerele, datele şi faptele strămoşilor135
Inima înţeleaptă şi eroul tău interior: ghid pentru călătorie136
Exerciţiul 26: Instrumentul puternic şi magic al eroului interior 138 Ghidul de călătorie — privire de ansamblu140
Exerciţiul 27: Creează un ghid de călătorie pentru ţara strămoşilor 140 Exerciţiul 28: Chestionarul transgeneraţional de familie142
Arborele genealogic şi „condiţiile de mediu"146
Exerciţiul 29: Inelele anuale ale arborelui tău genealogic146
Vizita lui Marion la bunicul149
Exerciţiul 30: Să privim împreună albumele cu fotografii152
Galeria strămoşilor153
Mijlocul tău de transport — maşina emoţională a timpului155
Serul vindecător156
Exerciţiul 31: Rădăcini puternice159
„Ţie să-ţi fie mai bine decât ne-a fost nouă"160
Exerciţiul 32: Dorinţele de bine ale strămoşilor160
Pe tărâmul emoţiilor interzise162
Exerciţiul 33: Să recunoaştem şi să înţelegem emoţiileinterzise164
Exerciţiul 34: Să acceptăm copiii neiubiţi din subsol165
Arie restricţionată: zonele interzise din ţara strămoşilortăi166
Ellen şi cheia refuzată166
Exerciţiul 35: înlăturarea unui tabu168
Scrisori şi jurnale vechi, mărturii ale unor vremuri trecute171
Prima scrisoare din Africa a bunicii172
8
.1 «ru. • l. : *: 2 s 2 de informaţii pentru cercetarea strămoşilor173
Ii II'h rrc'-inei strămoşilor tăi173
;at poartă crucea"175
I£JCTOZ^ 36: Bagajul strămoşilor tăi176
■kţaţu fi şi o comoară preţioasă178
Cencjtx. 4: Pactul de loialitate al copilului181
teodnoca fiicei faţă de mamă182
LKU aracilor'83
.Ir37: Cum să descifrăm pactul de loialitate al fiicei
184
Picant ie :ialitate al lui Margarete cu mama ei186
Pacamt c; oialitate al Franziskăi cu mama ei188
ISKT.perarea trăsăturilor de personalitate sacrificate pentru mamă 194
”«u. a rolul celei de-a treia persoane196
„ -i_rrarea fiicei faţă de tată198
Exerciţiul 38: Cum să descifrăm pactul de loialitate al fiicei
ca tatăl ei199
împietrită201
La j_:tatea fiului faţă de tată205
Exerciţiul 39: Cum să descifrăm pactul de loialitate al fiului
ca tatăl său206
*~cr |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 602378 / 602378 | F1 | Împrumut | Nu | 159.9 | |
2. | 602377 / 602377 | A | Împrumut | Da | 159.9 | |
3. | 602376 / 602376 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 159.9 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|