Diagnoza organizațională

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2023
Subiect Managementul organizaţiei chat
Management (cultura organizaţiei) chat
Psihologie organizaţională chat
Comportament organizaţional chat
Eficienţă (psihologie organizaţional-managerială) chat
ISBN 9789734694891
Note Conține bibliografie

65/I-44; C.III.13276

ILIESCU, DRAGOŞ
    Diagnoza organizațională / Dragoș Iliescu, Lavinia Ţânculescu-Popa.- Iaşi : Polirom , 2023.
    280 p. : fig., tab..- (Collegium. Psihologie).    
    Conține bibliografie
    Cuprins Cuvănt-înainte9 Tipitolul 1. Introducere în diagnoza organizaţională13 1.1.Studiile organizational ca expresie a ştiinţelor comportamentale13 1.2.Studiile organizaţionale ca cercetare aplicată15 1.3.Definiţia diagnozei organizaţionale15 1.4.Demers diagnostic adaptat şi demers diagnostic standardizat18 1.5.Abordări calitative şi cantitative în diagnoza organizaţională20 1.6.Diagnoza pentru intervenţie23 1.7.Cadrele de diagnoză ca expresie a principiilor personale sau de management. . 26 1.8.Motive pentru realizarea unui demers diagnostic la nivel organizational27 1.9.Condiţii pentru realizarea corectă a unei diagnoze29 1.10.Aspecte etice legate de diagnoza organizaţională31 1.11.Eşantionare şi reprezentativitate34 1.12.Conţinutul chestionarului37 1.13.Scurte indicaţii pentru redactarea itemilor41 1.14.Itemi deschişi şi itemi precodificaţi44 1.15.Numărul de ancore în măsurare, asociate itemilor46 1.16.Critici şi reacţii la critici, legate de itemi, pentru consultanţi48 1.17.Instrumente standardizate şi instrumente ad-hoc51 1.18.Etaloane (norme)54 1.19.Principiile măsurării constructelor psihologice în organizaţii57 1.20.Calităţile măsurărilor psihologice: fidelitatea şi validitatea58 Capitolul 2. Cadre şi modele de diagnoză calitativă65 2.1.Introducere 65 2.2.Cadre, teorii şi modele de diagnoză66 2.3.Modele diagnostice explicite68 2.4.Introducere în constructivism70 2.5.Metaforele ca modele mentale implicite în consultanţă71 Capitolul 3. Organizaţiile ca sisteme deschise80 3.1.Introducere80 3.2.Avantaje ale abordării sistemice în diagnoza organizaţională82 3.3.Limitări ale abordării sistemice în studiul organizaţiilor84 3.4.Cadru de analiză pentru aplicarea teoriei sistemelor deschise la studiul organizational86 3.5.Utilizarea concretă a cadrului sistemic în analiză89 3.6.Analiza STEEP. Culegerea şi structurarea datelor preliminare despre organizaţie90 3.7.Analiza SWOT. Analiza datelor despre organizaţie şi mediu93 Capitolul 4. Organizaţiile ca arene politice101 4.1.Introducere101 4.2.Implicaţii politice ale diagnozei102 4.3.Puterea de influenţă politică a actorilor organizaţionali104 4.4.Consecinţele politice ale diagnozei106 4.5.Analiza actorilor organizaţionali (stakeholder analysis)108 Capitolul 5. Satisfacţia cu munca118 5.1.Definiţia satisfacţiei muncii118 5.2.Relaţia dintre satisfacţia muncii şi diverse alte variabile121 5.3.Măsurarea satisfacţiei muncii127 Capitolul 6. Caracteristicile muncii134 6.1.Modelul lui Hackman şi Oldham (1980)134 6.2.Măsurarea caracteristicilor muncii139 6.3.Caracteristici ale posturilor identificate şi teoretizate ca având potenţial critic141 6.4.Modelul cerinţelor şi resurselor postului {Job Demands - Job Resources) ... 146 6.5.Chestionarul Cerinţe-resurse ale muncii (Job Demands-Resources Questionnaire, JDRQ)148 6.6.Scala Job Demands-Resources {Job Demands-Resources Scale, JDRS)151 6.7.Chestionarul privind experienţele şi evaluarea muncii (Questionnaire on the Experience and Assessment of Work, QEAW)152 Capitolul 7. Stresul ocupaţional156 7.1.Modele explicative clasice ale stresului ocupaţional156 7.2.Modele tranzacţionale ale stresului ocupaţional162 7.3.Două mari modele tranzacţionale163 7.4.Copingul ca proces165 7.5.Stres şi personalitate. Pattemul comportamental de tip A167 7.6.Chestionarul Ways of Coping169 7.7.Chestionarul COPE şi forma sa scurtă170 Capitolul 8. Implicarea în muncă177 8.1.Introducere şi definiţie177 8.2.Locul implicării în muncă în ansamblul conceptelor din sănătatea ocupaţională179 8.3.Predictori şi consecinţe pentru implicarea în muncă181 8.4.Scala Utrecht pentru implicarea în muncă (UWES)183 Capitolul 9. Comportamentul civic în organizaţie187 9.1.Introducere187 9.2.OCB ca un comportament extra-rol190 9.3.OCB ca civism193 9.4.Măsurarea OCB196 9.5.Chestionarul Organizational Citizenship Behavior197 9.6Chestionarul Organizational Citizenship Behavior Checklist (OCB-C) Chestionarul Workplace Relational Civility (WRC) 10.Comportamente contraproductive în organizaţie Introducere şi definiţie Clasificare Predictorii CWB Costurile comportamentelor contraproductive Chestionarul Workplace Deviance Scale (WDS) Chestionarul Counterproductive Work Behavior Checklist (CWB-C) . 11.Valorile la locul de muncă Introducere Definirea valorilor Modalităţi de generare a valorilor la locul de muncă Valori terminale şi valori instrumentale Valori individuale, organizaţionale şi naţionale Măsurarea valorilor la locul de muncă Chestionarul Value Attainment Chestionarul Work Value Survey Anexe.
    ISBN 9789734694891

    I Ţânculescu-Popa, Lavinia

    1. Managementul organizaţiei
    2. Management (cultura organizaţiei)
    3. Psihologie organizaţională
    4. Comportament organizaţional
    5. Eficienţă (psihologie organizaţional-managerială)

159.9:65.01

299 __ $aDiagnoza organizațională
975 __ $a159.9
955 __ $a1
200 __ $aDiagnoza organizațională $fDragoș Iliescu, Lavinia Ţânculescu-Popa $bCarte tipărită
700 __ $aILIESCU, DRAGOŞ
701 __ $aŢânculescu-Popa, Lavinia
010 __ $a9789734694891
035 __ $a65/I-44
035 __ $aC.III.13276
675 __ $a159.9:65.01
686 __ $a65
606 __ $aManagementul organizaţiei
606 __ $aManagement (cultura organizaţiei)
606 __ $aPsihologie organizaţională
606 __ $aComportament organizaţional
606 __ $aEficienţă (psihologie organizaţional-managerială)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIaşi $cPolirom $d2023
215 __ $a280 p. $cfig., tab.
225 __ $aCollegium. Psihologie
300 __ $aConține bibliografie
330 __ $aCuprins Cuvănt-înainte9 Tipitolul 1. Introducere în diagnoza organizaţională13 1.1.Studiile organizational ca expresie a ştiinţelor comportamentale13 1.2.Studiile organizaţionale ca cercetare aplicată15 1.3.Definiţia diagnozei organizaţionale15 1.4.Demers diagnostic adaptat şi demers diagnostic standardizat18 1.5.Abordări calitative şi cantitative în diagnoza organizaţională20 1.6.Diagnoza pentru intervenţie23 1.7.Cadrele de diagnoză ca expresie a principiilor personale sau de management. . 26 1.8.Motive pentru realizarea unui demers diagnostic la nivel organizational27 1.9.Condiţii pentru realizarea corectă a unei diagnoze29 1.10.Aspecte etice legate de diagnoza organizaţională31 1.11.Eşantionare şi reprezentativitate34 1.12.Conţinutul chestionarului37 1.13.Scurte indicaţii pentru redactarea itemilor41 1.14.Itemi deschişi şi itemi precodificaţi44 1.15.Numărul de ancore în măsurare, asociate itemilor46 1.16.Critici şi reacţii la critici, legate de itemi, pentru consultanţi48 1.17.Instrumente standardizate şi instrumente ad-hoc51 1.18.Etaloane (norme)54 1.19.Principiile măsurării constructelor psihologice în organizaţii57 1.20.Calităţile măsurărilor psihologice: fidelitatea şi validitatea58 Capitolul 2. Cadre şi modele de diagnoză calitativă65 2.1.Introducere 65 2.2.Cadre, teorii şi modele de diagnoză66 2.3.Modele diagnostice explicite68 2.4.Introducere în constructivism70 2.5.Metaforele ca modele mentale implicite în consultanţă71 Capitolul 3. Organizaţiile ca sisteme deschise80 3.1.Introducere80 3.2.Avantaje ale abordării sistemice în diagnoza organizaţională82 3.3.Limitări ale abordării sistemice în studiul organizaţiilor84 3.4.Cadru de analiză pentru aplicarea teoriei sistemelor deschise la studiul organizational86 3.5.Utilizarea concretă a cadrului sistemic în analiză89 3.6.Analiza STEEP. Culegerea şi structurarea datelor preliminare despre organizaţie90 3.7.Analiza SWOT. Analiza datelor despre organizaţie şi mediu93 Capitolul 4. Organizaţiile ca arene politice101 4.1.Introducere101 4.2.Implicaţii politice ale diagnozei102 4.3.Puterea de influenţă politică a actorilor organizaţionali104 4.4.Consecinţele politice ale diagnozei106 4.5.Analiza actorilor organizaţionali (stakeholder analysis)108 Capitolul 5. Satisfacţia cu munca118 5.1.Definiţia satisfacţiei muncii118 5.2.Relaţia dintre satisfacţia muncii şi diverse alte variabile121 5.3.Măsurarea satisfacţiei muncii127 Capitolul 6. Caracteristicile muncii134 6.1.Modelul lui Hackman şi Oldham (1980)134 6.2.Măsurarea caracteristicilor muncii139 6.3.Caracteristici ale posturilor identificate şi teoretizate ca având potenţial critic141 6.4.Modelul cerinţelor şi resurselor postului {Job Demands - Job Resources) ... 146 6.5.Chestionarul Cerinţe-resurse ale muncii (Job Demands-Resources Questionnaire, JDRQ)148 6.6.Scala Job Demands-Resources {Job Demands-Resources Scale, JDRS)151 6.7.Chestionarul privind experienţele şi evaluarea muncii (Questionnaire on the Experience and Assessment of Work, QEAW)152 Capitolul 7. Stresul ocupaţional156 7.1.Modele explicative clasice ale stresului ocupaţional156 7.2.Modele tranzacţionale ale stresului ocupaţional162 7.3.Două mari modele tranzacţionale163 7.4.Copingul ca proces165 7.5.Stres şi personalitate. Pattemul comportamental de tip A167 7.6.Chestionarul Ways of Coping169 7.7.Chestionarul COPE şi forma sa scurtă170 Capitolul 8. Implicarea în muncă177 8.1.Introducere şi definiţie177 8.2.Locul implicării în muncă în ansamblul conceptelor din sănătatea ocupaţională179 8.3.Predictori şi consecinţe pentru implicarea în muncă181 8.4.Scala Utrecht pentru implicarea în muncă (UWES)183 Capitolul 9. Comportamentul civic în organizaţie187 9.1.Introducere187 9.2.OCB ca un comportament extra-rol190 9.3.OCB ca civism193 9.4.Măsurarea OCB196 9.5.Chestionarul Organizational Citizenship Behavior197 9.6Chestionarul Organizational Citizenship Behavior Checklist (OCB-C) Chestionarul Workplace Relational Civility (WRC) 10.Comportamente contraproductive în organizaţie Introducere şi definiţie Clasificare Predictorii CWB Costurile comportamentelor contraproductive Chestionarul Workplace Deviance Scale (WDS) Chestionarul Counterproductive Work Behavior Checklist (CWB-C) . 11.Valorile la locul de muncă Introducere Definirea valorilor Modalităţi de generare a valorilor la locul de muncă Valori terminale şi valori instrumentale Valori individuale, organizaţionale şi naţionale Măsurarea valorilor la locul de muncă Chestionarul Value Attainment Chestionarul Work Value Survey Anexe
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 601717 / 601717 L Împrumut la sala de lectură Da 65
2. 601659 / 601659 A Împrumut Da 65
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu