e-Didactica. Procesul de instruire în mediul online

Editura Didactica Publishing House chat
Loc publicare Bucureşti
An 2021
Subiect Internet chat
Pedagogie chat
ISBN 9786060483663
Note Bibliogr. la sfârșit de capitol

37/E17; C.III.13006

    e-Didactica. Procesul de instruire în mediul online / Ion Albulescu (coord.), Horațiu Catalano (coord.), Lavinia Nițulescu,... ; editor: Floretina Ion.- Bucureşti : Didactica Publishing House , 2021.
    416 p. : il., fig., tab..- (Sinteze de pedagogie).    
    Bibliogr. la sfârșit de capitol
    Cuvânt-înainte9 L e-LEARNING ŞI BLENDED LEARNING ÎN SOCIETATEA INFORMAŢIONALĂ, ION ALBULESCU15 1.Tendinţe şi oportunităţi15 2.Clarificări conceptuale20 3.învăţarea flexibilă28 4.Mediul online de învăţare31 Bibliografie35 II. COMPETENŢELE DIGITALE ALE PROFESORILOR, ION ALBULESCU41 1.Nevoia de competenţe digitale41 2.Definire şi taxonomie47 3.Noi medii de învăţare, noi exigenţe59 Bibliografie61 CURRICULUM ŞCOLAR: MANAGEMENTUL CONŢINUTURILOR ÎN SPAŢIUL VIRTUAL. SITUAŢII ŞI EXPERIENŢE DE ÎNVĂŢARE ONLINE, ’LAVINIA NIŢULESCU, CRISTINA ISPAS63 1.Introducere63 2.Caracteristici ale conţinuturilor de tip virtual65 3.Gestionarea conţinuturilor curriculare în mediul online71 4.Experienţe şi situaţii de învăţare online76 Bibliografie87 IV. DESIGNUL STRATEGIILOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA INSTRUIRII ONLINE, HORAŢIU CATALANO91 1.Digitalizarea instruirii. Provocările, oportunităţile şilimitele instruirii online91 2.Perspectiva Didacticii 3.0. Strategii de instruire online -delimitări teoretice96 3.Recomandări privind selectarea celor mai potrivite strategii de instruire inteligentă99 4.e-jocurile ca strategii de instruire online. Avantaje şi limite105 5.Povestirea digitală ca strategie didactică emergentă110 Bibliografie115 V.ÎNVĂŢAREA COLABORATIVĂ ONLINE, MIRELA ALBULESCU121 1.Semnificaţii121 2.Posibilităţi de realizare127 3.Interacţiunea şi colaborarea131 Bibliografie134 VI.CONJUNCŢIA TEORIILOR ÎNVĂŢĂRII CU EDUCAŢIA ONLINE: ÎNTRE METODOLOGIE ŞI TEHNOLOGIE, DANIEL ANDRONACHE, MARIUS BĂNUŢ137 1.Introducere 137 2.Teorii ale învăţării valorificate în procesul educaţional online140 2.1.Implicaţiile teoriei cognitiviste în procesul de predare-învăţare online141 2.2.Implicaţiile teoriei constructiviste în procesul de predare-învăţare online142 2.3.Implicaţiile teoriei social-constructiviste în procesul de predare-învăţare online144 2.4.Relaţionarea unor instrumente specifice platformelor educaţionale online cu teoriile învăţării146 3.Modele de hibriditate în soluţiile electronice folosite ca mijloace didactice pentru predarea şi învăţarea online148 3.1.Modelul hibrid de tip intrinsec: Exemplificare pentru platforma Microsoft Teams®153 3.2.Modelul hibrid de tip mixt: Exemplificare pentru platforma Google Meet®158 3.3.Modelul hibrid de tip extrinsec: Exemplificare pentruplatforma Zoom®161 3.4.Determinarea gradului de hibriditate din designul platformelor specifice e-Learning164 3.5. Aspecte conexe în termeni de limite de capacitate şi funcţionalitate ale celor trei aplicaţii171 4. Concluzii174 Bibliografie175 MI. ÎNVĂŢARE ŞI DESIGNINSTRUCŢIONAL ONLINE, DANA OPRE177 1.Angajamentul paradigmatic177 2.Teorii ale învăţării180 3.Recomandări privind designul instrucţional online195 4.Concluzii.198 Bibliografie198 MII. UTILIZAREA REŢELELOR SOCIALE ÎN PROCESUL DE INSTRUIRE ONLINE, CONSTANTINA CATALANO201 1.Reţele sociale - clarificări terminologice201 2.Sugestii pentru includerea reţelelor sociale în predarea şi învăţarea online203 3.Concluzii şi recomandări de utilizare a reţelelor sociale în clasă.... 222 Bibliografie224 IX. METODICA RESURSELOR ŞI A INSTRUMENTELOR DIGITALE UTILIZATE ÎN PROCESUL DE INSTRUIRE ONLINE, HORAŢIU CATALANO, MARIA SCUTURICI, OANA MOLDOVAN... 227 1.Introducere 227 2.Platformele educaţionale230 2.1.Platforma Wordwall231 2.2.Platforma Liveworksheets239 2.3.Platforma Microsoft Teams241 2.4.Platforma G Suite for Education - Google Classroom247 2.5.Platforma Easyclass255 2.6.Platforma Canva263 2.7.Platforma Nearpod268 2.8.Platforma Livresq274 2.9.Site-ul web YouTube277 2.10.Programul Windows Movie Maker281 3.Aplicaţiile digitale286 3.1. Aplicaţia Jamboard287 3.2.Aplicaţia Padlet296 3.3.Aplicaţia I’m a Puzzle300 3.4.Aplicaţia Jigsawpuzzles303 3.5.Aplicaţia Jspuzzles307 3.6.Aplicaţia Toy Theater312 3.7.Aplicaţia Book Creator314 3.8.Aplicaţia Kahoot319 3.9.Aplicaţia Chatterpix327 3.10.Aplicaţia LearningApps330 3.11.Programul PowerPoint336 4. Concluzii341 Bibliografie342 X.EVALUAREA ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DE TIP ONLINE, CRISTIAN STAN345 1.Caracteristicile evaluării studenţilor în mediul online345 2.Dimensiuni ale evaluării în cadrul procesului educaţional din învăţământul superior în mediul online 351 3.Spectrul competenţelor digitale necesare evaluării de tip online360 4.Frauda în situaţia evaluării online361 Bibliografie363 XI.EVALUAREA ÎN e-LEARNING, ANCA SIMION.365 1.Premisele evaluării online365 2.Evaluarea şi anxietatea de evaluare la vârstele mici370 3.Evaluarea în mediul de instruire online. Oportunităţi şi opţiuni... 373 Bibliografie382 XII.COMUNITATEA DE ÎNVĂŢARE eTWINNING, GABRIELA ILEANA CRIŞAN385 1.Iniţiativa eTwinning385 2.Criterii de evaluare a proiectelor eTwinning şi Certificatele de Calitate 389 3.Portofoliul eTwinning 394 4.Platforma eTwinning398 5.Aplicaţia pentru crearea unui proiect eTwinning401 Bibliografie415.
    ISBN 9786060483663

    I Albulescu, Ion
    II Catalano, Horațiu
    III Nițulescu, Lavinia
    IV Ion, Florentina(editor)

    1. Internet
    2. Pedagogie

371.3:004.738.5

299 __ $ae-Didactica. Procesul de instruire în mediul online
975 __ $a371.3
200 __ $ae-Didactica. Procesul de instruire în mediul online $fIon Albulescu (coord.), Horațiu Catalano (coord.), Lavinia Nițulescu,... $geditor: Floretina Ion $bCarte tipărită
701 __ $aAlbulescu, Ion
701 __ $aCatalano, Horațiu
701 __ $aNițulescu, Lavinia
702 __ $aIon, Florentina $4editor
010 __ $a9786060483663
035 __ $a37/E17
035 __ $aC.III.13006
675 __ $a371.3:004.738.5
686 __ $a37
606 __ $aInternet
606 __ $aPedagogie
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cDidactica Publishing House $d2021
215 __ $a416 p. $cil., fig., tab.
225 __ $aSinteze de pedagogie
300 __ $aBibliogr. la sfârșit de capitol
330 __ $aCuvânt-înainte9 L e-LEARNING ŞI BLENDED LEARNING ÎN SOCIETATEA INFORMAŢIONALĂ, ION ALBULESCU15 1.Tendinţe şi oportunităţi15 2.Clarificări conceptuale20 3.învăţarea flexibilă28 4.Mediul online de învăţare31 Bibliografie35 II. COMPETENŢELE DIGITALE ALE PROFESORILOR, ION ALBULESCU41 1.Nevoia de competenţe digitale41 2.Definire şi taxonomie47 3.Noi medii de învăţare, noi exigenţe59 Bibliografie61 CURRICULUM ŞCOLAR: MANAGEMENTUL CONŢINUTURILOR ÎN SPAŢIUL VIRTUAL. SITUAŢII ŞI EXPERIENŢE DE ÎNVĂŢARE ONLINE, ’LAVINIA NIŢULESCU, CRISTINA ISPAS63 1.Introducere63 2.Caracteristici ale conţinuturilor de tip virtual65 3.Gestionarea conţinuturilor curriculare în mediul online71 4.Experienţe şi situaţii de învăţare online76 Bibliografie87 IV. DESIGNUL STRATEGIILOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA INSTRUIRII ONLINE, HORAŢIU CATALANO91 1.Digitalizarea instruirii. Provocările, oportunităţile şilimitele instruirii online91 2.Perspectiva Didacticii 3.0. Strategii de instruire online -delimitări teoretice96 3.Recomandări privind selectarea celor mai potrivite strategii de instruire inteligentă99 4.e-jocurile ca strategii de instruire online. Avantaje şi limite105 5.Povestirea digitală ca strategie didactică emergentă110 Bibliografie115 V.ÎNVĂŢAREA COLABORATIVĂ ONLINE, MIRELA ALBULESCU121 1.Semnificaţii121 2.Posibilităţi de realizare127 3.Interacţiunea şi colaborarea131 Bibliografie134 VI.CONJUNCŢIA TEORIILOR ÎNVĂŢĂRII CU EDUCAŢIA ONLINE: ÎNTRE METODOLOGIE ŞI TEHNOLOGIE, DANIEL ANDRONACHE, MARIUS BĂNUŢ137 1.Introducere 137 2.Teorii ale învăţării valorificate în procesul educaţional online140 2.1.Implicaţiile teoriei cognitiviste în procesul de predare-învăţare online141 2.2.Implicaţiile teoriei constructiviste în procesul de predare-învăţare online142 2.3.Implicaţiile teoriei social-constructiviste în procesul de predare-învăţare online144 2.4.Relaţionarea unor instrumente specifice platformelor educaţionale online cu teoriile învăţării146 3.Modele de hibriditate în soluţiile electronice folosite ca mijloace didactice pentru predarea şi învăţarea online148 3.1.Modelul hibrid de tip intrinsec: Exemplificare pentru platforma Microsoft Teams®153 3.2.Modelul hibrid de tip mixt: Exemplificare pentru platforma Google Meet®158 3.3.Modelul hibrid de tip extrinsec: Exemplificare pentruplatforma Zoom®161 3.4.Determinarea gradului de hibriditate din designul platformelor specifice e-Learning164 3.5. Aspecte conexe în termeni de limite de capacitate şi funcţionalitate ale celor trei aplicaţii171 4. Concluzii174 Bibliografie175 MI. ÎNVĂŢARE ŞI DESIGNINSTRUCŢIONAL ONLINE, DANA OPRE177 1.Angajamentul paradigmatic177 2.Teorii ale învăţării180 3.Recomandări privind designul instrucţional online195 4.Concluzii.198 Bibliografie198 MII. UTILIZAREA REŢELELOR SOCIALE ÎN PROCESUL DE INSTRUIRE ONLINE, CONSTANTINA CATALANO201 1.Reţele sociale - clarificări terminologice201 2.Sugestii pentru includerea reţelelor sociale în predarea şi învăţarea online203 3.Concluzii şi recomandări de utilizare a reţelelor sociale în clasă.... 222 Bibliografie224 IX. METODICA RESURSELOR ŞI A INSTRUMENTELOR DIGITALE UTILIZATE ÎN PROCESUL DE INSTRUIRE ONLINE, HORAŢIU CATALANO, MARIA SCUTURICI, OANA MOLDOVAN... 227 1.Introducere 227 2.Platformele educaţionale230 2.1.Platforma Wordwall231 2.2.Platforma Liveworksheets239 2.3.Platforma Microsoft Teams241 2.4.Platforma G Suite for Education - Google Classroom247 2.5.Platforma Easyclass255 2.6.Platforma Canva263 2.7.Platforma Nearpod268 2.8.Platforma Livresq274 2.9.Site-ul web YouTube277 2.10.Programul Windows Movie Maker281 3.Aplicaţiile digitale286 3.1. Aplicaţia Jamboard287 3.2.Aplicaţia Padlet296 3.3.Aplicaţia I’m a Puzzle300 3.4.Aplicaţia Jigsawpuzzles303 3.5.Aplicaţia Jspuzzles307 3.6.Aplicaţia Toy Theater312 3.7.Aplicaţia Book Creator314 3.8.Aplicaţia Kahoot319 3.9.Aplicaţia Chatterpix327 3.10.Aplicaţia LearningApps330 3.11.Programul PowerPoint336 4. Concluzii341 Bibliografie342 X.EVALUAREA ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DE TIP ONLINE, CRISTIAN STAN345 1.Caracteristicile evaluării studenţilor în mediul online345 2.Dimensiuni ale evaluării în cadrul procesului educaţional din învăţământul superior în mediul online 351 3.Spectrul competenţelor digitale necesare evaluării de tip online360 4.Frauda în situaţia evaluării online361 Bibliografie363 XI.EVALUAREA ÎN e-LEARNING, ANCA SIMION.365 1.Premisele evaluării online365 2.Evaluarea şi anxietatea de evaluare la vârstele mici370 3.Evaluarea în mediul de instruire online. Oportunităţi şi opţiuni... 373 Bibliografie382 XII.COMUNITATEA DE ÎNVĂŢARE eTWINNING, GABRIELA ILEANA CRIŞAN385 1.Iniţiativa eTwinning385 2.Criterii de evaluare a proiectelor eTwinning şi Certificatele de Calitate 389 3.Portofoliul eTwinning 394 4.Platforma eTwinning398 5.Aplicaţia pentru crearea unui proiect eTwinning401 Bibliografie415
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 585075 / 585075 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu