Titlu | |
Titlu | Elemente de didactică aplicată în învățământul preșcolar : metode didactice-repere și exempificări |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 371.3 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Elemente de didactică aplicată în învățământul preșcolar |
Alte informaţii la titlu | metode didactice-repere și exempificări |
Prima menţ. de resp. | Daniela Jeder (coord.), Daniela Răileanu, Iuliana Alecsa,... |
Urm. menţ. de responsabilitate | referenți științifici: Sorin Cristea, Venera-Mihaela Cojocariu |
editor: Floretina Ion | |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Jeder, Daniela |
Răileanu, Daniela | |
Alecsa, Iuliana | |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Ion, Florentina |
Cod de legătură | editor |
Autor secundar | Cristea, Sorin |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
Autor secundar | Cojocariu, Venera-Mihaela |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786066834971 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/E36 |
C.III.13005 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 371.3:373.2 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Învăţământ preşcolar |
Pedagogie | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Didactica Publishing House |
Data publicării | 2017 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 145 p. |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.141-145 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | late despre autoare3 CUVINTE DE ÎNCEPUT9 ARGUMENT11 • ELEMENTE DE DIDACTICĂ APLICATA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR, Daniela Jeder13 ' .1. Competenţele metodologice specifice crofesiei de educatoare/profesor pentru învăţământul preşcolar14 '2. Metodologia didactică, fundamentări teoretice18 12.1.Strategie didactică, metodă, procedeu didactic18 12.2.0 taxonomie a metodelor didactice21 1 METODOLOGIA DIDACTICĂ ÎNTRE NORMATIVITATE Şl TENDINŢE, Daniela Răileanu25 3 METODE DIDACTICE TRADIŢIONALE Şl DE DATĂ MAI RECENTĂ, Daniela Jeder31 3.1. POVESTIREA31 3.1.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice31 3.1.2.Ilustrări didactice ale metodei37 3.1.2.1.Povestirea valorificată înactivitateade educarea limbajului37 3.1.2.2.Povestirea valorificată înactivitateade educaţie fizică39 3.1.2.3.Povestirea valorificată înactivitateade educaţie muzicală40 3.1.2.4.Povestirea valorificată înactivitateade dezvoltare personală41 3.1.2.5.Povestirea valorificată înactivitateade educaţie pentru societate42 32. DESCRIEREA43 3.2.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice43 3.2.2.Ilustrări didactice ale metodei44 3.2.2.1. Descrierea valorificată în activitatea de cunoaşterea mediului44 3.2.22. Descrierea valorificată în activitatea matematică45 3.22.3.Descrierea valorificată în activitatea de educarea limbajului46 32.2.4.Descrierea valorificată în activitatea de dezvoltare personală47 3.22.5.Descrierea valorificată în activitatea de educaţie plastică48 3.3.INSTRUCTAJUL49 3.3.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice49 3.3.2.Ilustrări didactice ale metodei49 3.3.2.1.Instructajul valorificat înactivitatea d£ educaţie plastică49 3.3.2.2.Instructajul valorificat înactivitatea practică50 3.3.2.3.Instructajul valorificat înactivitatea de educaţie pentru societate52 3.3.2.4.Instructajul valorificat înactivitatea de cunoaşterea mediului53 33.2.5. Instructajul valorificat înactivitatea de cunoaşterea mediului55 3.4.CONVERSAŢIA DIDACTICA56 3.4.1.CONVERSAŢIA EXAMINATOARE/CATEHETICĂ58 3.4.1.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice58 3.4.1.2.Ilustrări didactice ale metodei59 3.4.1.2.1.Conversaţia examinatoare/catehetică valorificată în activitatea de cunoaşterea mediului59 3.4.1.2.2.Conversaţia examinatoare/catehetică valorificată în activitatea matematică60 3.4.1.2.3.Conversaţia examinatoare/catehetică valorificată în activitatea de educaţie plastică62 3.4.1.2.4.Conversaţia examinatoare/catehetică valorificată în activitatea de educarea limbajului63 3.4.1.2.5.Conversaţia examinatoare/catehetică valorificată în activitatea de educaţie pentru societate65 3.4.2.CONVERSAŢIA EURISTICĂ66 3.4.2.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice66 3.4.2.2.Ilustrări didactice ale conversaţiei euristice70 3.4.2.2.1. Conversaţia euristică valorificată înactivitatea de educaţie pentru societate....70 3.4.2.22. Conversaţia euristică valorificată înactivitatea de cunoaşterea mediului71 3.4.2.23 Conversaţia euristică valorificată înactivitatea de educarea limbajului72 3.4.2.2.4.Conversaţia euristică valorificată înactivitatea de educarea limbajului73 3.4.2.2.5.Conversaţia euristică valorificată înactivitatea de educarea limbajului74 3.5.DEMONSTRAŢIA76 3.5.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice76 3.5.2.Ilustrări didactice ale demonstraţiei79 3.5.2.1.Demonstraţia valorificată în activitatea de cunoaşterea mediului79 3.5.2.2.Demonstraţia valorificată în activitatea de cunoaşterea mediului80 3.5.23. Demonstraţia valorificarea în activitatea de educaţie fizică81 4.2.2.1.Metoda ciorchinelui valorificată în activitatea de educaţie civică118 4.2.2.2.Metoda ciorchinelui valorificată în activitatea de cunoaşterea mediului119 4.3.CUBUL121 4.3.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice121 4.3.2.Ilustrări didactice ale metodei121 4.3.2.1.Cubul ilustrat în cadrul jocurilor şi activităţilor didactice alese121 4.3.2.2.Cubul valorificat în activitatea matematică123 4.4.CVINTETUL124 4.4.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice124 4.4.2.Ilustrări didactice ale metodei124 4.4.2.1.Cvintetul valorificat în activitatea de cunoaşterea mediului124 4.4.2.2.Cvintetul valorificat în activitatea de educaţie pentru societate126 4.5.TEHNICA6-3-5 (BRAINWRITING)127 4.5.1.Aspecte teoretice şi implicaţii practice127 4.5.2.Ilustrări didactice ale metodei127 4.5.2.1.Tehnica 6-3-5 valorificată în activitatea de cunoaşterea mediului127 4.5.2.2.Tehnica6-3-5 valorificată în cadrul activităţii limbă şi comunicare128 4.5.2.3.Tehnica6-3-5 valorificată în cadrul proiectului tematic Iarna în cuvinte şi imagini130 4.5.2.4.Tehnica6-3-5 valorificată în cadrul proiectului tematic Voinicel îşi alege o meserie131 4.6.METODA PHILIPS 6-6132 4.6.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice132 4.6.2.Ilustrări didactice ale metodei133 4.6.2.1.Philips 6-6 valorificat în activitatea de cunoaşterea mediului133 4.6.2.2. Philips 6-6 valorificat în activitatea de educarea limbajului134 4.7.TEHNICA VISELOR136 4.7.1.Aspecte teoretice şi implicaţii metodice136 4.7.2.Ilustrări didactice ale metodei136 4.7.2.1.Tehnicaviselor valorificată în cadrul activităţiide cunoaştereamediului136 4.7.2.2.Tehnicaviselor valorificată în activitatea de educaţiepentru societate137 5. ÎN LOC DE ÎNCHEIERE139 BIBLIOGRAFIE GENERALĂ141 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 585073 / 585073 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|