Autor | GHIAȚĂU, ROXANA chat |
Editura | Institutul European chat |
Loc publicare | Iași |
An | 2016 |
Subiect | Educaţie chat |
Evaluare profesională (resurse umane) chat | |
ISBN | 9786062401733 |
Note | Bibliogr. p.181-193 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786062401733 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/G47 |
C.III.12065 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Evaluarea profesorilor |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | Evoluții și provocări |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iași |
Editura | Institutul European |
Data publicării | 2016 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 199p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Academica; Ştiinţele educaţiei |
Desemnarea volumului | 283 |
Titlu | |
Titlu | Evaluarea profesorilor : Evoluții și provocări |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.181-193 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Prefaţă (Constantin CUCOŞ) / 7 Cuvânt-înainte /II Capitolul 1. Evaluarea profesorilor - repere teoretice introductive /15 1.1.Evaluarea: delimitări teoretice / 15 1.2.Evoluţii conceptuale în domeniul evaluării / 20 1.3.Concepte asociate evaluării / 26 1.4.De la evaluarea în spaţiul şcolii la evaluarea profesorilor / 32 1.5.Obiectivele şi funcţiile evaluării profesorilor / 35 Capitolul 2. Premise şi interogaţii asupra evaluării profesorilor / 41 2.1.Cunoaşterea exigenţelor profesiei didactice - premisă fundamentală a evaluării profesorilor / 41 2.2.Definirea calităţii - reper în evaluarea profesorilor / 49 2.3.Interogaţii şi efecte perturbatoare în evaluarea profesorilor / 53 2.3.1.Interogaţii necesare / 54 2.3.2.Logici contradictorii şi efecte perturbatoare în evaluarea profesorilor / 59 Capitolul 3. Forme, teorii şi modele ale evaluării profesorilor / 65 3.1.Forme ale evaluării. Clasificări / 65 3.2.Formativ şi sumativ, o problemă indisolubilă? / 66 3.3.Evaluarea tradiţională a profesorilor / 69 3.4.Tendinţe recente în evaluarea profesorilor / 72 3.4.1.Abordări comprehensive asupra evaluării profesorilor / 72 3.4.1.1.Construirea standardelor pentru evaluarea profesorilor / 73 3.4.1.2.Structuri colaborative în evaluarea profesorilor / 75 3.4.1.3.Evaluarea valoare-adăugată / 81 3.5.Modele ale evaluării / 87 3.5.1.Sistemul de evaluare a eficienţei profesorului (James Stronge) / 90 3.5.2.Modelul de evaluare bazat pe datorii (Michael Scriven) / 94 3.5.3.Modelul cadrului predării (Charlotte Danielson) / 96 3.5.4. Sistemul de evaluare bazat pe valoarea adăugată din Tennessee (William Sanders) /101 3.6. Puncte slabe ale sistemelor mai recente de evaluare a profesorilor /102 Capitolul 4. Instrumente şi metode de evaluare ale profesorilor /105 4.1.Clasificări ale metodelor şi surselor de date /105 4.2.Descrierea principalelor metode de evaluare a profesorilor /109 4.2.1.Metodele bazate pe vizita la clasă şi pe observaţie /109 4.2.2.Rolul directorului în evaluare / 113 4.2.3.Inspecţia ca formă specială a vizitei la oră / 116 4.2.4.Beneficiarii educaţiei (elevi, studenţi) ca surse de date în evaluarea profesorilor / 124 4.2.4.1.Evaluarea de către elevi/ studenţi a calităţii predării profesorilor / 124 4.2.4.2.Utilizarea performanţelor beneficiarilor (elevi, studenţi) în evaluarea profesorilor /126 4.2.5.Portofoliul / 128 4.2.6.Autoevaluarea / 132 4.2.7.Testele / 135 Capitolul 5. Evoluţii şi dezbateri în domeniul aprecierii performanţelor profesorilor - de la global la local /137 5.1.Utilizarea tehnologiei în evaluarea profesorilor /137 5.2.Acordarea stimulentelor financiare pentru profesori - o problemă încă deschisă / 139 5.3.Evaluarea profesorilor în lume / 146 5.4.Evaluarea profesorilor în România /156 5.5.Sisteme de apreciere a profesorilor în funcţie de nivelul educaţional la care predau şi anii de experienţă în învăţământ /162 Concluzii şi recomandări pentru o evaluare relevantă a profesorilor /173 Bibliografie /181 Abstract / 195 Resume /197 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Educaţie |
Evaluare profesională (resurse umane) | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 371.136 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | GHIAȚĂU, ROXANA |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | prefaţator |
Autor secundar | Cucoș, Constantin |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 371.136 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 544327 / 544327 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|