Evaluarea profesorilor : Evoluții și provocări

Autor chat
Editura Institutul European chat
Loc publicare Iași
An 2016
Subiect Educaţie chat
Evaluare profesională (resurse umane) chat
ISBN 9786062401733
Note Bibliogr. p.181-193

37/G47; C.III.12065

GHIAȚĂU, ROXANA
    Evaluarea profesorilor : Evoluții și provocări.- Iași : Institutul European , 2016.
    199p. : tab..- (Academica; Ştiinţele educaţiei ; 283).    
    Bibliogr. p.181-193
    Cuprins Prefaţă (Constantin CUCOŞ) / 7 Cuvânt-înainte /II Capitolul 1. Evaluarea profesorilor - repere teoretice introductive /15 1.1.Evaluarea: delimitări teoretice / 15 1.2.Evoluţii conceptuale în domeniul evaluării / 20 1.3.Concepte asociate evaluării / 26 1.4.De la evaluarea în spaţiul şcolii la evaluarea profesorilor / 32 1.5.Obiectivele şi funcţiile evaluării profesorilor / 35 Capitolul 2. Premise şi interogaţii asupra evaluării profesorilor / 41 2.1.Cunoaşterea exigenţelor profesiei didactice - premisă fundamentală a evaluării profesorilor / 41 2.2.Definirea calităţii - reper în evaluarea profesorilor / 49 2.3.Interogaţii şi efecte perturbatoare în evaluarea profesorilor / 53 2.3.1.Interogaţii necesare / 54 2.3.2.Logici contradictorii şi efecte perturbatoare în evaluarea profesorilor / 59 Capitolul 3. Forme, teorii şi modele ale evaluării profesorilor / 65 3.1.Forme ale evaluării. Clasificări / 65 3.2.Formativ şi sumativ, o problemă indisolubilă? / 66 3.3.Evaluarea tradiţională a profesorilor / 69 3.4.Tendinţe recente în evaluarea profesorilor / 72 3.4.1.Abordări comprehensive asupra evaluării profesorilor / 72 3.4.1.1.Construirea standardelor pentru evaluarea profesorilor / 73 3.4.1.2.Structuri colaborative în evaluarea profesorilor / 75 3.4.1.3.Evaluarea valoare-adăugată / 81 3.5.Modele ale evaluării / 87 3.5.1.Sistemul de evaluare a eficienţei profesorului (James Stronge) / 90 3.5.2.Modelul de evaluare bazat pe datorii (Michael Scriven) / 94 3.5.3.Modelul cadrului predării (Charlotte Danielson) / 96 3.5.4. Sistemul de evaluare bazat pe valoarea adăugată din Tennessee (William Sanders) /101 3.6. Puncte slabe ale sistemelor mai recente de evaluare a profesorilor /102 Capitolul 4. Instrumente şi metode de evaluare ale profesorilor /105 4.1.Clasificări ale metodelor şi surselor de date /105 4.2.Descrierea principalelor metode de evaluare a profesorilor /109 4.2.1.Metodele bazate pe vizita la clasă şi pe observaţie /109 4.2.2.Rolul directorului în evaluare / 113 4.2.3.Inspecţia ca formă specială a vizitei la oră / 116 4.2.4.Beneficiarii educaţiei (elevi, studenţi) ca surse de date în evaluarea profesorilor / 124 4.2.4.1.Evaluarea de către elevi/ studenţi a calităţii predării profesorilor / 124 4.2.4.2.Utilizarea performanţelor beneficiarilor (elevi, studenţi) în evaluarea profesorilor /126 4.2.5.Portofoliul / 128 4.2.6.Autoevaluarea / 132 4.2.7.Testele / 135 Capitolul 5. Evoluţii şi dezbateri în domeniul aprecierii performanţelor profesorilor - de la global la local /137 5.1.Utilizarea tehnologiei în evaluarea profesorilor /137 5.2.Acordarea stimulentelor financiare pentru profesori - o problemă încă deschisă / 139 5.3.Evaluarea profesorilor în lume / 146 5.4.Evaluarea profesorilor în România /156 5.5.Sisteme de apreciere a profesorilor în funcţie de nivelul educaţional la care predau şi anii de experienţă în învăţământ /162 Concluzii şi recomandări pentru o evaluare relevantă a profesorilor /173 Bibliografie /181 Abstract / 195 Resume /197.
    ISBN 9786062401733

    I Cucoș, Constantin(prefaţator)

    1. Educaţie
    2. Evaluare profesională (resurse umane)

371.136

010 __ $a9786062401733
035 __ $a37/G47
035 __ $aC.III.12065
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aEvaluarea profesorilor $bCarte tipărită $eEvoluții și provocări
210 _# $aIași $cInstitutul European $d2016
215 __ $a199p. $ctab.
225 _0 $aAcademica; Ştiinţele educaţiei $v283
299 __ $aEvaluarea profesorilor : Evoluții și provocări
300 __ $aBibliogr. p.181-193
330 __ $aCuprins Prefaţă (Constantin CUCOŞ) / 7 Cuvânt-înainte /II Capitolul 1. Evaluarea profesorilor - repere teoretice introductive /15 1.1.Evaluarea: delimitări teoretice / 15 1.2.Evoluţii conceptuale în domeniul evaluării / 20 1.3.Concepte asociate evaluării / 26 1.4.De la evaluarea în spaţiul şcolii la evaluarea profesorilor / 32 1.5.Obiectivele şi funcţiile evaluării profesorilor / 35 Capitolul 2. Premise şi interogaţii asupra evaluării profesorilor / 41 2.1.Cunoaşterea exigenţelor profesiei didactice - premisă fundamentală a evaluării profesorilor / 41 2.2.Definirea calităţii - reper în evaluarea profesorilor / 49 2.3.Interogaţii şi efecte perturbatoare în evaluarea profesorilor / 53 2.3.1.Interogaţii necesare / 54 2.3.2.Logici contradictorii şi efecte perturbatoare în evaluarea profesorilor / 59 Capitolul 3. Forme, teorii şi modele ale evaluării profesorilor / 65 3.1.Forme ale evaluării. Clasificări / 65 3.2.Formativ şi sumativ, o problemă indisolubilă? / 66 3.3.Evaluarea tradiţională a profesorilor / 69 3.4.Tendinţe recente în evaluarea profesorilor / 72 3.4.1.Abordări comprehensive asupra evaluării profesorilor / 72 3.4.1.1.Construirea standardelor pentru evaluarea profesorilor / 73 3.4.1.2.Structuri colaborative în evaluarea profesorilor / 75 3.4.1.3.Evaluarea valoare-adăugată / 81 3.5.Modele ale evaluării / 87 3.5.1.Sistemul de evaluare a eficienţei profesorului (James Stronge) / 90 3.5.2.Modelul de evaluare bazat pe datorii (Michael Scriven) / 94 3.5.3.Modelul cadrului predării (Charlotte Danielson) / 96 3.5.4. Sistemul de evaluare bazat pe valoarea adăugată din Tennessee (William Sanders) /101 3.6. Puncte slabe ale sistemelor mai recente de evaluare a profesorilor /102 Capitolul 4. Instrumente şi metode de evaluare ale profesorilor /105 4.1.Clasificări ale metodelor şi surselor de date /105 4.2.Descrierea principalelor metode de evaluare a profesorilor /109 4.2.1.Metodele bazate pe vizita la clasă şi pe observaţie /109 4.2.2.Rolul directorului în evaluare / 113 4.2.3.Inspecţia ca formă specială a vizitei la oră / 116 4.2.4.Beneficiarii educaţiei (elevi, studenţi) ca surse de date în evaluarea profesorilor / 124 4.2.4.1.Evaluarea de către elevi/ studenţi a calităţii predării profesorilor / 124 4.2.4.2.Utilizarea performanţelor beneficiarilor (elevi, studenţi) în evaluarea profesorilor /126 4.2.5.Portofoliul / 128 4.2.6.Autoevaluarea / 132 4.2.7.Testele / 135 Capitolul 5. Evoluţii şi dezbateri în domeniul aprecierii performanţelor profesorilor - de la global la local /137 5.1.Utilizarea tehnologiei în evaluarea profesorilor /137 5.2.Acordarea stimulentelor financiare pentru profesori - o problemă încă deschisă / 139 5.3.Evaluarea profesorilor în lume / 146 5.4.Evaluarea profesorilor în România /156 5.5.Sisteme de apreciere a profesorilor în funcţie de nivelul educaţional la care predau şi anii de experienţă în învăţământ /162 Concluzii şi recomandări pentru o evaluare relevantă a profesorilor /173 Bibliografie /181 Abstract / 195 Resume /197
606 _0 $aEducaţie
606 _0 $aEvaluare profesională (resurse umane)
675 __ $a371.136
686 __ $a37
700 _0 $aGHIAȚĂU, ROXANA
702 _0 $4prefaţator $aCucoș, Constantin
975 _0 $a371.136
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 544327 / 544327 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu