Titlu | |
Titlu | Educaţia : preocupări, viziuni, previziuni |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37.01 |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Educaţia |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | preocupări, viziuni, previziuni |
Prima menţ. de resp. | Constantin Cucoş |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | CUCOŞ, CONSTANTIN |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789734697052 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/C93 |
C.III.13275 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37.01 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Educaţie |
Pedagogie | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iaşi |
Editura | Polirom |
Data publicării | 2024 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 263 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Ştiinţele educaţiei. Structuri, conţinuturi, tehnici |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 255-259 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuvănt-înainte9 Partea I STUDII, REFLECŢII, CĂUTĂRI Capitolul 1. Pedagogia digitală. Prefigurări, statut, componente 15 1.1.Introducere 15 1.2.Context şi argumentare 16 1.3.Pedagogia digitală - definire şi direcţii de manifestare 19 1.4.Componentele unei pedagogii digitale 21 Concluzii 24 Capitolul 2. Instruire, formare şi spiritualizare în era digitală 25 2.1.Introducere25 2.2.Mutaţii privind generarea, gestionarea şi transmiterea cunoaşterii25 2.3.Personalitatea digitală: avataruri şi pericole 29 2.4.Virtualizarea educaţiei - oportunităţi şi precarităţi 32 2.5.Comunicare şi comuniune spirituală în spaţiul virtual: posibilităţi şi limite 34 Concluzii 37 Capitolul 3. „Profesorul reflexiv'’ - o conduită dezirabilă pentru un educator autentic 38 3.1.Introducere 38 3.2.Importanţa autoreflecţiei pentru profesor 38 3.3.Conduite ale profesorului reflexiv 40 Concluzii41 Capitolul 4. învăţământul dual. Justificare, premise juridice, limite pedagogice de concretizare 43 4.1.Introducere43 4.2.Poziţionări şi experienţe prealabile44 4.3.La ce se referă învăţământul dual? 45 4.4.învăţământul dual - o preocupare europeană47 4.5.Noul cadru legislativ - contextul României şi al Republicii Moldova 48 4.6.Precauţii, limite pedagogice de concretizare, probleme deschise50 Concluzii 52 Capitolul 5. Memoratul în formarea spirituală. Specificitate, importanţă, configurări54 5.1.Introducere 54 5.2.Mentoratul -- cadru conceptual şi specificitate procesuală 54 5.3.Caracteristici ale relaţiei de mentorat 56 5.4.Atuuri şi prefigurări contemporane58 Concluzii,62 Capitolul 6. Temeiuri şi posibilităţi de realizare a unei educaţii estetice integrative63 6.1.Introducere63 6.2.Locul educaţiei estetice în formarea copilului 64 6.3.Interferenţa şi completitudinea artelor66 6.4.Perspectiva interdisciplinară în realizarea educaţiei estetice 69 Concluzii73 Capitolul 7. Educaţia estetică şi educaţia interculturală - interferenţe şi continuităţi posibile 74 7.1.Introducere74 7.2.Educaţia estetică disponibilităţi şi deschideri interculturale75 7.3.Educaţia interculturală - permeabilităţi şi potenţialităţi estetice 77 Concluzii80 Capitolul 8. Un posibil tablou al competenţelor profesorului de religie în societatea cunoaşterii81 8.1.Introducere81 8.2.Dileme şi interogaţii privitoare la formarea profesorilor82 8.3.Competenţa şi autoritatea didactică - în criză? 83 8.4.Ce este competenţa didactică?86 8.5.Referenţialul de competenţe specific profesorului de religie89 Concluzii93 Partea a ll-a TEME, DILEME, ÎNCERCĂRI PEDAGOGICE Capitolul 9. Racursiuri şi problematizări pedagogice 97 9.1.Ce (mai) predă un profesor? 97 9.2. Educaţia pentru pace - mai necesară ca oricând99 9.3. Dependenţa de gadgeturi şi parcursul educaţional101 9.4.Conţinuturile educaţionale între universalizare şi particularizare103 9.5.Singurătatea - valenţe formative 106 9.6.Râvnita şi subversiva întâlnire paideică 108 9.7.Importanţa lecturii de peste vară 110 9.8.Sociabilitatea - o rezultantă dintre dat şi achiziţionat 112 9.9.Despre statutul profesorului debutant114 9.10.Elemente pentru o procedură de monitorizare şi evaluare a calităţii memoratului de carieră didactică117 Capitolul 10. Educaţie şi spiritualitate12! 10.1.Educaţia - cale de culturalizare şi edificare 121 10.2.Pentru o educaţie cu sens 123 10.3.Valoarea pedagogică a rugăciunii 125 10.4.Despre frici le omului contemporan 128 10.5.Rolul pastoraţiei în situaţii de acalmie, anomie, pandemie. O perspectivă pedagogică130 10.6.Papa Francisc - binevenit, primit şi cinstit în România 134 10.7.Omagiu şi reverenţă fraţilor întru credinţă 136 Capitolul 11. Educaţia - anatomia unor evoluţii prezente138 11.1.„Reformita” şi erodarea autorităţii profesorale138 11.2.în materie de educaţie, semne bune anul n-are!140 11.3.Duios, un nou ministru venea. Şi trecea 142 11.4.Despre examene, concursuri, concurenţă, meditaţii145 11.5.Interogaţii asupra noilor Legi ale educaţiei153 11.6.Statutul şi importanţa testării iniţiale155 11.7.Locul facultăţilor de teologie este în universitate157 11.8.Pledoarie pentru Şcoala Normală159 11.9.Povestea începută continuă160 Capitolul 12. Evocări, invocări, amintiri164 12.1.Adrian Neculau - vecinul de peste drum164 12.2.Portret de profesor: lordana Bârlădeanu167 12.3.„Averea bunei educaţii" sau despre un alt mod de prefigurare a etosului pedagogic170 12.4.Precarităţi ale accederii către modernitate şi modernizare174 12.5.Cum îmi petreceam vacanţele şcolare?177 12.6.Curagău. Ştiţi ce ar putea însemna?180 12.7.Efemeride pedagogice181 12.8.Efemeride personale187 12.0. Călătorie la vremuri de pandemic189 Partea a lll-a INTERVIURI: ATITUDINI, VALORIZĂRI, SUGESTII Capitolul 13. „A li profesor nu e o simplă meserie, ci o vocaţie de mare şi înaltă demnitate existenţială"209 Capitolul 14. „Nu orice act de achiziţie sau surplus comportamental poate primi atributul de educaţie”214 Capitolul 15. „Educaţia reprezintă gajul şi promisiunea lumii ce urmează”223 Capitolul 16. „Fiecare generaţie are frumuseţea şi specificul ci” 227 Capitolul 17. „Cum am devenit profesor de profesori..."231 Capitolul 18. „Pandemia - o trambulină pentru o educaţie şi o lume mai bune"235 Capitolul 19. „Masteratul didactic va forma profesori mai puţini şi mai bine pregătiţi”242 Capitolul 20. „Şcoala trebuie să cultive, deopotrivă, ştiinţa, conştiinţa, credinţa” 247 Bibliografie |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 601661 / 601661 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 | |
2. | 601660 / 601660 | A | Împrumut | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|