ISBN | |
Număr ISBN | 9789735058210 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 78(100)/S20 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | În căutarea consonanțelor |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Prima menţ. de resp. | Valentina Sandu-Dediu |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Humanitas |
Data publicării | 2017 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 222 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Contrapunct |
Titlu | |
Titlu | În căutarea consonanțelor |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Eterna poveste a disonanţei9 1. CONSONANŢE IMPERFECTE Moz-art şi Amadeus, compoziţii şi ficţiuni: disonanţe în interpretare?15 Sonorităţi transparente15 „Mozart, o viaţă"17 Interpretări, receptări, cercetări19 Ficţiuni24 Interpretarea informată istoric: refugiul în trecut şi mitul autenticităţii26 „HIP": azi şi ieri26 Reprimarea prezentului muzical31 Autenticitate, fidelitate, autenticităţi37 Înainte şi după neoclasicism: Max Reger şi Wilhelm Georg Berger46 Într-o frumoasă lună mai, la Leipzig46 De la modernismul istorist la modernul moderat49 Berger despre Reger53 În loc de concluzii: posibile investigaţii ale efectelor lăsate de Reger asupra muzicii româneşti. Cazul Constanţa Erbiceanu58 Timpuri tulburi şi muzici ideologizate În România anilor 1938-1944 60 Ieşirea din interbelic 61 Cronica muzicală în spirit legionar: 1940 64 Ecouri ale schimbării dictaturilor În cronica muzicală filogermană (1941-1943) 71 Efectul manipulator al corurilor legionare 75 Epilog? 80 George Enescu: imagini postume 85 Protest sau disimularea mesajelor anticomuniste? Vocile lui Aurel Stroe şi Anatol Vieru 99 Peripeţii cu disonanţe şi consonanţe în muzici de Tiberiu Olah şi Anatol Vieru 112 Tiberiu Olah: armonii noi şi vechi 114 Anatol Vieru: teoria modurilor şi noua consonanţă 120 2. DISONANŢA CA SUBVERSIUNE POLITICĂ Muzici postbelice ale fostului spaţiu comunist129 Premisele călătorului129 Muzica sovietică postbelică: între realismul socialist şi formularea noului130 De la dodecafonie la polistilism şi o nouă muzică sacră în Rusia132 Folclorism, minimalism, pluralism în muzica nouă sovietică137 Dinspre „centru" spre zonele baltice şi caucaziene141 Figuri ucrainene145 Paşi spre vest: Moldova şi România147 Traversând Balcanii152 Prin fosta Iugoslavie154 Urcând spre Cehoslovacia158 Un ocol prin Ungaria161 Situaţia privilegiată a Poloniei164 Concluziile călătorului170 3. CONSONANŢA CA AFINITATE Pierre Boulez: ultimul patriarh al muzicii noi175 O sută de repetiţii pentru Schonberg180 Alexandru Leahu: omul cu masca de fildeş184 Un admirator al lui Domenico Scarlatti: Dan Buciu187 Cu Jim Samson, despre procesul componistic al lui Chopin 192 Lui Helmut Loos: tablouri din Răsărit 195 De la Nietzsche şi Wagner spre muzica africană200 Un îndemn pentru muzicieni de a-l citi pe Vlad Zografi 204 Geniu românesc la porţile Orientului: două cărţi de muzicologie bizantină 207 Muzica sârbă, iugoslavă sau muzicile din Iugoslavia? 213 Culturi muzicale şi relaţii de putere 218 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Muzică |
Muzică (teorie muzicală) | |
Istoria muzicii | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 781(100) |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 78/79 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | SANDU-DEDIU, VALENTINA |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 781 |
(100) |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 539806 / 539806 | AV | Împrumut | Da | 78(100) |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
AV | Împrumut | 1 |
|