Intervenții psihopedagogice în tulburările specifice de învățare : Învățăm FonoLogic - program structurat de antrenament al conștiinței fonologice bazat pe dovezi științifice

Autor chat
Editura Polirom
Loc publicare Iași
An 2019
Subiect Tulburări de învăţare (psihopedagogie) chat
Psihopedagogie chat
Învăţământ special chat
ISBN 9789734678167
Note Bibliogr. p. 249-254
Anexe

37/D22; C.III.12237

DAVID, CARMEN
    Intervenții psihopedagogice în tulburările specifice de învățare : Învățăm FonoLogic - program structurat de antrenament al conștiinței fonologice bazat pe dovezi științifice / Carmen David, Adrian Roșan ; ilustrații de Marina-Emilia Burcuș și Iulia Ignat.- Iași : Polirom , 2019.
    256 p. : tab., il. color.- (Psihologia copilului & Parenting).    
    Bibliogr. p. 249-254
    Anexe
    Cuprins Partea I Consideraţii teoretice şi metodologice în antrenarea conştiinţei fonologice la copii Introducere11 Capitolul 1. Conştiinţa fonologică şi importanţa ei pentru citire15 1.1.Evoluţia conceptului de „conştiinţă fonologică”17 1.2.Dezvoltarea conştiinţei fonologice18 1.3.Studii care susţin viabilitatea unei abordări a intervenţiei în citire prin antrenarea conştiinţei fonologice19 1.4.Alte abilităţi fonologice în relaţie cu citirea20 1.5.Abilităţile fonologice şi dislexia20 1.6.Importanţa componentelor conştiinţei fonologice pentru învăţarea limbajului scris în limba română 22 1.6.1.Conştiinţa rimei22 1.6.2.Conştiinţa silabei25 1.6.3.Conştiinţa fonemică 26 Capitolul 2. Recomandări cu caracter metodic pentru antrenarea conştiinţei fonologice28 2.1.Metode specifice de dezvoltare a conştiinţei fonologice28 2.1.1.Metoda fonetică analitico-sintetică 28 2.1.2.Metoda Elkonin sau metoda căsuţelor sonore31 2.1.3.Metoda reprezentării ideografice33 2.1.4.Metoda Castiglioni-Spalton şi Ehri34 2.1.5.Metoda Borel-Maisonny fonetică şi gestuală34 2.2.Metode şi procedee de antrenare a componentelor conştiinţei fonologice35 2.2.1.Metode şi procedee de antrenare a conştiinţei rimei 35 2.2.1.1.Recomandări privind derularea activităţilor de detectare a rimei din versuri36 2.2.1.2.Activităţi şi conţinuturi cu rimă38 2.2.1.3.Organizarea activităţilor de detectare a rimei din versurile pentru copii - scenariu didactic39 2.2.1.4.Organizarea activităţilor de memorare pentru versuri cu sens - scenariu didactic40 2.2.1.5.Recomandări pentru activităţile de receptare şi producere a rimei41 2.2.1.6.Activităţile cu rime fără sens42 2.2.2. Metode şi procedee de antrenare a conştiinţei silabei43 2.2.3. Metode şi procedee de antrenare a conştiinţei fonemului 45 2.3.Concluzii54 2.4.Glosar55 Capitolul 3- Prezentare generală a programului de antrenament al conştiinţei fonologice56 3.1.Studii care au fundamentat proiectarea programului propus56 3.2.Locul programului propus în intervenţiile psihopedagogice pentru dislexie59 3.3.Scenariul narativ general61 3.4.Planificarea programului62 3.4.1.Planificare generală 63 3.4.2.Lista desfăşurată a activităţilor din cadrul programului65 3.4.2.1.Conştiinţa silabei65 3.4.2.2.Conştiinţa rimei68 3-4.2.3. Conştiinţa fonemului69 3.6.Cum poate fi utilizat acest material79 Partea a ll-a Învăţăm FonoLogic - program structurat de antrenament al conştiinţei fonologice bazat pe dovezi ştiinţifice Capitolul 4. Conştiinţa silabei83 Activitatea 1. Numărăm silabe84 Activitatea 2. Localizarea silabei în cuvânt 95 Activitatea 3. Găseşte intrusul!99 Activitatea 4. „Hap, mâncătorul de cuvinte” (sortare după silaba iniţială a cuvântului)100 Activitatea 5. Găsirea cuvintelor cu silaba iniţială dată104 Activitatea 6A. Găsirea cuvintelor cu silaba finală dată106 Activitatea 6B. „Ce pune la cale vecinul?” (completare de cuvinte lacunare cu silaba iniţială sau cu silaba finală) 109 Activitatea 6C. Recompunerea cuvintelor cu verbalizarea regulii de transformare110 Activitatea 7. Loto silabe. Producere şi localizare115 Activitatea 8. Analiză silabică (1)118 Activitatea 9. Analiză silabică (2)121 Activitatea 10. „Ca-să, să ca-ut un nume pentru tine!” (sinteza a două silabe)124 Activitatea 11. „Şi rabla noastră ar trebui să poarte un nume!” (sinteza a trei silabe)137 Activitatea 12. Inversiune silabică143 Activitatea 13. Eliminarea unei silabedin poziţie iniţială, finală şi mediană156 13A. Eliminareaunei silabe din poziţie iniţială156 13B. Eliminarea unei silabe din poziţie finală156 13C. Eliminarea unei silabe din poziţie mediană156 Capitolul 5. Conştiinţa rimei158 Activitatea 1. Recunoaşterea rimei 159 IA.Receptarea şi recunoaşterea rimei din versuri cu sens, dar nefamiliare159 IB.Receptarea şi recunoaşterea rimei din versuri fără sens (în limba „pirigoleză”)165 Activitatea 2A. Compunere de rime din versuri lacunare cunoscute şi necunoscute170 Activitatea 2B. Găsirea rimei în cuvinte izolate175 Activitatea 3. Găsirea cuvintelor care rimează 183 Activitatea 4. Compunere de versuri pornind de la perechi de cuvinte care rimează187 Activitatea 5. Compunere de poezii care însoţesc săritul copiilor în apă 187 Capitolul 6. Conştiinţa fonemului192 Activitatea 1. Discriminare perechi minimale197 Activitatea 2. Recunoaşterea şi identificarea fonemelor203 Activitatea 3. „Ia vino-ncoace la nănăşelul să te pupe!” (localizarea sunetului)206 Activitatea 4. Plouă cu sunete!208 Activitatea 5. Câte sunete sunt în cuvânt?209 Activitatea 6. Analiza fonematică a silabei şi a cuvântului212 Activitatea 7. Sinteza fonematică în silabă şi cuvânt213 Activitatea 8. Sinteza sunetului în poziţie iniţială217 Activitatea 9. Eliminarea fonemului din poziţie iniţială220 Activitatea 10. Eliminarea fonemului din poziţie finală222 Activitatea 11. Înlocuirea unui sunet cu altul 225 Activitatea 12. Translocare sunet 226 Activitatea 13. Cuvinte care par la fel 227 Activitatea 14. Spune cât mai multe cuvinte fără sunetul229 Anexe material verbal230 Bibliografie249.
    ISBN 9789734678167

    I Roșan, Adrian
    II Burcuș, Marina-Emilia(ilustrații)
    III Ignat, Iulia(ilustrații)

    1. Tulburări de învăţare (psihopedagogie)
    2. Psihopedagogie
    3. Învăţământ special

37.015.3
376.3


299 __ $aIntervenții psihopedagogice în tulburările specifice de învățare : Învățăm FonoLogic - program structurat de antrenament al conștiinței fonologice bazat pe dovezi științifice
975 __ $a37.015.3 $a376.3
200 __ $eÎnvățăm FonoLogic - program structurat de antrenament al conștiinței fonologice bazat pe dovezi științifice $aIntervenții psihopedagogice în tulburările specifice de învățare $fCarmen David, Adrian Roșan $gilustrații de Marina-Emilia Burcuș și Iulia Ignat $bCarte tipărită
700 __ $aDAVID, CARMEN
701 __ $aRoșan, Adrian
702 __ $aBurcuș, Marina-Emilia $4ilustrații
702 __ $aIgnat, Iulia $4ilustrații
010 __ $a9789734678167
035 __ $a37/D22
035 __ $aC.III.12237
675 __ $a37.015.3
675 __ $a376.3
686 __ $a37
606 __ $aTulburări de învăţare (psihopedagogie)
606 __ $aPsihopedagogie
606 __ $aÎnvăţământ special
101 __ $arum
102 __ $aRO
210 __ $aIași $cPolirom $d2019
215 __ $a256 p. $ctab., il. color
225 __ $aPsihologia copilului & Parenting
300 __ $aBibliogr. p. 249-254
300 __ $aAnexe
330 __ $aCuprins Partea I Consideraţii teoretice şi metodologice în antrenarea conştiinţei fonologice la copii Introducere11 Capitolul 1. Conştiinţa fonologică şi importanţa ei pentru citire15 1.1.Evoluţia conceptului de „conştiinţă fonologică”17 1.2.Dezvoltarea conştiinţei fonologice18 1.3.Studii care susţin viabilitatea unei abordări a intervenţiei în citire prin antrenarea conştiinţei fonologice19 1.4.Alte abilităţi fonologice în relaţie cu citirea20 1.5.Abilităţile fonologice şi dislexia20 1.6.Importanţa componentelor conştiinţei fonologice pentru învăţarea limbajului scris în limba română 22 1.6.1.Conştiinţa rimei22 1.6.2.Conştiinţa silabei25 1.6.3.Conştiinţa fonemică 26 Capitolul 2. Recomandări cu caracter metodic pentru antrenarea conştiinţei fonologice28 2.1.Metode specifice de dezvoltare a conştiinţei fonologice28 2.1.1.Metoda fonetică analitico-sintetică 28 2.1.2.Metoda Elkonin sau metoda căsuţelor sonore31 2.1.3.Metoda reprezentării ideografice33 2.1.4.Metoda Castiglioni-Spalton şi Ehri34 2.1.5.Metoda Borel-Maisonny fonetică şi gestuală34 2.2.Metode şi procedee de antrenare a componentelor conştiinţei fonologice35 2.2.1.Metode şi procedee de antrenare a conştiinţei rimei 35 2.2.1.1.Recomandări privind derularea activităţilor de detectare a rimei din versuri36 2.2.1.2.Activităţi şi conţinuturi cu rimă38 2.2.1.3.Organizarea activităţilor de detectare a rimei din versurile pentru copii - scenariu didactic39 2.2.1.4.Organizarea activităţilor de memorare pentru versuri cu sens - scenariu didactic40 2.2.1.5.Recomandări pentru activităţile de receptare şi producere a rimei41 2.2.1.6.Activităţile cu rime fără sens42 2.2.2. Metode şi procedee de antrenare a conştiinţei silabei43 2.2.3. Metode şi procedee de antrenare a conştiinţei fonemului 45 2.3.Concluzii54 2.4.Glosar55 Capitolul 3- Prezentare generală a programului de antrenament al conştiinţei fonologice56 3.1.Studii care au fundamentat proiectarea programului propus56 3.2.Locul programului propus în intervenţiile psihopedagogice pentru dislexie59 3.3.Scenariul narativ general61 3.4.Planificarea programului62 3.4.1.Planificare generală 63 3.4.2.Lista desfăşurată a activităţilor din cadrul programului65 3.4.2.1.Conştiinţa silabei65 3.4.2.2.Conştiinţa rimei68 3-4.2.3. Conştiinţa fonemului69 3.6.Cum poate fi utilizat acest material79 Partea a ll-a Învăţăm FonoLogic - program structurat de antrenament al conştiinţei fonologice bazat pe dovezi ştiinţifice Capitolul 4. Conştiinţa silabei83 Activitatea 1. Numărăm silabe84 Activitatea 2. Localizarea silabei în cuvânt 95 Activitatea 3. Găseşte intrusul!99 Activitatea 4. „Hap, mâncătorul de cuvinte” (sortare după silaba iniţială a cuvântului)100 Activitatea 5. Găsirea cuvintelor cu silaba iniţială dată104 Activitatea 6A. Găsirea cuvintelor cu silaba finală dată106 Activitatea 6B. „Ce pune la cale vecinul?” (completare de cuvinte lacunare cu silaba iniţială sau cu silaba finală) 109 Activitatea 6C. Recompunerea cuvintelor cu verbalizarea regulii de transformare110 Activitatea 7. Loto silabe. Producere şi localizare115 Activitatea 8. Analiză silabică (1)118 Activitatea 9. Analiză silabică (2)121 Activitatea 10. „Ca-să, să ca-ut un nume pentru tine!” (sinteza a două silabe)124 Activitatea 11. „Şi rabla noastră ar trebui să poarte un nume!” (sinteza a trei silabe)137 Activitatea 12. Inversiune silabică143 Activitatea 13. Eliminarea unei silabedin poziţie iniţială, finală şi mediană156 13A. Eliminareaunei silabe din poziţie iniţială156 13B. Eliminarea unei silabe din poziţie finală156 13C. Eliminarea unei silabe din poziţie mediană156 Capitolul 5. Conştiinţa rimei158 Activitatea 1. Recunoaşterea rimei 159 IA.Receptarea şi recunoaşterea rimei din versuri cu sens, dar nefamiliare159 IB.Receptarea şi recunoaşterea rimei din versuri fără sens (în limba „pirigoleză”)165 Activitatea 2A. Compunere de rime din versuri lacunare cunoscute şi necunoscute170 Activitatea 2B. Găsirea rimei în cuvinte izolate175 Activitatea 3. Găsirea cuvintelor care rimează 183 Activitatea 4. Compunere de versuri pornind de la perechi de cuvinte care rimează187 Activitatea 5. Compunere de poezii care însoţesc săritul copiilor în apă 187 Capitolul 6. Conştiinţa fonemului192 Activitatea 1. Discriminare perechi minimale197 Activitatea 2. Recunoaşterea şi identificarea fonemelor203 Activitatea 3. „Ia vino-ncoace la nănăşelul să te pupe!” (localizarea sunetului)206 Activitatea 4. Plouă cu sunete!208 Activitatea 5. Câte sunete sunt în cuvânt?209 Activitatea 6. Analiza fonematică a silabei şi a cuvântului212 Activitatea 7. Sinteza fonematică în silabă şi cuvânt213 Activitatea 8. Sinteza sunetului în poziţie iniţială217 Activitatea 9. Eliminarea fonemului din poziţie iniţială220 Activitatea 10. Eliminarea fonemului din poziţie finală222 Activitatea 11. Înlocuirea unui sunet cu altul 225 Activitatea 12. Translocare sunet 226 Activitatea 13. Cuvinte care par la fel 227 Activitatea 14. Spune cât mai multe cuvinte fără sunetul229 Anexe material verbal230 Bibliografie249
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 555467 / 555467 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu