Introducere în pedagogia teatrală

Autor chat
Editura Eikon chat
Loc publicare București
An 2021
Subiect Teatru chat
Arta spectacolului chat
Educație chat
Pedagogie chat
ISBN 9786064905086
Note Bibliogr. p. 173-177
Glosar

792/P38

PĂSĂREANU, EUGEN
    Introducere în pedagogia teatrală / Eugen Păsăreanu ; prefață de Carmen Stanciu.- București : Eikon , 2021.
    181 p. : fig., tab..    
    Bibliogr. p. 173-177
    Glosar
    Cuprins PREFAŢĂ Intră în joc!7 I.Introducere sau Elevul Dima dintr-a şaptea îi dă întâlnire Thaliei17 II.Ce este teatrul educaţional? Istoric, definiri, conţinuturi19 III.Drama in education, theatre in education şi practici contemporane mixte 24 IV.Contextul teatral. Teatralizarea spaţiului social32 V.Elemente din practica lui Dorothy Heathcote38 V.l. Principii ale improvizaţiei38 V.2. Protecţia în interiorul rolului45 V.3. Registre de coordonare48 V.4. A ghida prin intermediul întrebărilor53 V.5. Mantaua expertului55 V.6. Cadre diverse si conştientizarea celuilalt59 V.7. Codul înrudirii şi extrapolării acţiunii63 V.8. Potenţialul dramatic al bruiajelor66 VI.Exerciţii teatrale pe baza practicii lui Augusto Boal72 VI.1. Teatrul imagine73 VI.2. Teatrul forum75 VI.3. Teatrul invizibil79 VII.Sistemul stanislavskian — racorduri şi prelucrări didactice83 VII. l. Lectura preliminară şi adevărul scenic83 VII.2. Metoda memoriei emoţionale84 VII.3. Metoda acţiunilor fizice87 VII.4. Subtextul92 VII. 5. Prezenţa obiectivului şi a unui supraobiectiv94 VII.6. Dacă sau magicul dacă96 VII.7. Triada obiectiv - obstacol - metodă99 VIII.Dimensiunea metaforică a acţiunilor si obiectelor scenice100 IX.Studiu de caz: construcţia unei scene din farsa într-un act Cerere în căsătorie de A. P. Cehov, pe baza unor elemente ale sistemului stanislavskian110 X.Educaţia teatrală şi instituţia de spectacol119 X.l. Intersecţia între artistic, comunitar si educational119 X.2. Programe de cunoaştere a instituţiei de spectacol - dinamica memoriei culturale125 X.3. Dezbateri înainte sau după spectacol129 X.4. Analiza documentară. Reconstituiri şi reinterpretări132 X.5. Programe teatrale în mediul virtual134 X.6. Spectacolele lectură şi deconstrucţia unui fragment literar137 XI.Cercetarea înteatrul educaţional143 XI.l. Natura epistemologică a cercetării143 XI.2. Cercetarea calitativă146 XI.3. Cercetarea cantitativă148 XI.4. Metode mixte de cercetare150 XII.Darul lui Midas. Teatrul educaţional şi ideologia153 Glosar165 Bibliografie173.
    ISBN 9786064905086

    I Stanciu, Carmen(prefaţator)

    1. Teatru
    2. Arta spectacolului
    3. Educație
    4. Pedagogie

792:37

299 __ $aIntroducere în pedagogia teatrală
975 __ $a792
200 __ $aIntroducere în pedagogia teatrală $fEugen Păsăreanu $gprefață de Carmen Stanciu $bCarte tipărită
700 __ $aPĂSĂREANU, EUGEN
702 __ $4prefaţator $aStanciu, Carmen
010 __ $a9786064905086
035 __ $a792/P38
675 __ $a792:37
686 __ $a792
606 __ $aTeatru
606 __ $aArta spectacolului
606 __ $aEducație
606 __ $aPedagogie
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucurești $cEikon $d2021
215 __ $a181 p. $cfig., tab.
300 __ $aBibliogr. p. 173-177
300 __ $aGlosar
330 __ $aCuprins PREFAŢĂ Intră în joc!7 I.Introducere sau Elevul Dima dintr-a şaptea îi dă întâlnire Thaliei17 II.Ce este teatrul educaţional? Istoric, definiri, conţinuturi19 III.Drama in education, theatre in education şi practici contemporane mixte 24 IV.Contextul teatral. Teatralizarea spaţiului social32 V.Elemente din practica lui Dorothy Heathcote38 V.l. Principii ale improvizaţiei38 V.2. Protecţia în interiorul rolului45 V.3. Registre de coordonare48 V.4. A ghida prin intermediul întrebărilor53 V.5. Mantaua expertului55 V.6. Cadre diverse si conştientizarea celuilalt59 V.7. Codul înrudirii şi extrapolării acţiunii63 V.8. Potenţialul dramatic al bruiajelor66 VI.Exerciţii teatrale pe baza practicii lui Augusto Boal72 VI.1. Teatrul imagine73 VI.2. Teatrul forum75 VI.3. Teatrul invizibil79 VII.Sistemul stanislavskian — racorduri şi prelucrări didactice83 VII. l. Lectura preliminară şi adevărul scenic83 VII.2. Metoda memoriei emoţionale84 VII.3. Metoda acţiunilor fizice87 VII.4. Subtextul92 VII. 5. Prezenţa obiectivului şi a unui supraobiectiv94 VII.6. Dacă sau magicul dacă96 VII.7. Triada obiectiv - obstacol - metodă99 VIII.Dimensiunea metaforică a acţiunilor si obiectelor scenice100 IX.Studiu de caz: construcţia unei scene din farsa într-un act Cerere în căsătorie de A. P. Cehov, pe baza unor elemente ale sistemului stanislavskian110 X.Educaţia teatrală şi instituţia de spectacol119 X.l. Intersecţia între artistic, comunitar si educational119 X.2. Programe de cunoaştere a instituţiei de spectacol - dinamica memoriei culturale125 X.3. Dezbateri înainte sau după spectacol129 X.4. Analiza documentară. Reconstituiri şi reinterpretări132 X.5. Programe teatrale în mediul virtual134 X.6. Spectacolele lectură şi deconstrucţia unui fragment literar137 XI.Cercetarea înteatrul educaţional143 XI.l. Natura epistemologică a cercetării143 XI.2. Cercetarea calitativă146 XI.3. Cercetarea cantitativă148 XI.4. Metode mixte de cercetare150 XII.Darul lui Midas. Teatrul educaţional şi ideologia153 Glosar165 Bibliografie173
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 574294 / 574294 AV Împrumut Da 792
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
AV Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu