Titlu | |
Titlu | Introducere în pedagogia teatrală |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 792 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Introducere în pedagogia teatrală |
Prima menţ. de resp. | Eugen Păsăreanu |
Urm. menţ. de responsabilitate | prefață de Carmen Stanciu |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | PĂSĂREANU, EUGEN |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | prefaţator |
Autor secundar | Stanciu, Carmen |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786064905086 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 792/P38 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 792:37 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 792 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Teatru |
Arta spectacolului | |
Educație | |
Pedagogie | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Eikon |
Data publicării | 2021 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 181 p. |
Alte detalii fizice | fig., tab. |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 173-177 |
Glosar | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins PREFAŢĂ Intră în joc!7 I.Introducere sau Elevul Dima dintr-a şaptea îi dă întâlnire Thaliei17 II.Ce este teatrul educaţional? Istoric, definiri, conţinuturi19 III.Drama in education, theatre in education şi practici contemporane mixte 24 IV.Contextul teatral. Teatralizarea spaţiului social32 V.Elemente din practica lui Dorothy Heathcote38 V.l. Principii ale improvizaţiei38 V.2. Protecţia în interiorul rolului45 V.3. Registre de coordonare48 V.4. A ghida prin intermediul întrebărilor53 V.5. Mantaua expertului55 V.6. Cadre diverse si conştientizarea celuilalt59 V.7. Codul înrudirii şi extrapolării acţiunii63 V.8. Potenţialul dramatic al bruiajelor66 VI.Exerciţii teatrale pe baza practicii lui Augusto Boal72 VI.1. Teatrul imagine73 VI.2. Teatrul forum75 VI.3. Teatrul invizibil79 VII.Sistemul stanislavskian — racorduri şi prelucrări didactice83 VII. l. Lectura preliminară şi adevărul scenic83 VII.2. Metoda memoriei emoţionale84 VII.3. Metoda acţiunilor fizice87 VII.4. Subtextul92 VII. 5. Prezenţa obiectivului şi a unui supraobiectiv94 VII.6. Dacă sau magicul dacă96 VII.7. Triada obiectiv - obstacol - metodă99 VIII.Dimensiunea metaforică a acţiunilor si obiectelor scenice100 IX.Studiu de caz: construcţia unei scene din farsa într-un act Cerere în căsătorie de A. P. Cehov, pe baza unor elemente ale sistemului stanislavskian110 X.Educaţia teatrală şi instituţia de spectacol119 X.l. Intersecţia între artistic, comunitar si educational119 X.2. Programe de cunoaştere a instituţiei de spectacol - dinamica memoriei culturale125 X.3. Dezbateri înainte sau după spectacol129 X.4. Analiza documentară. Reconstituiri şi reinterpretări132 X.5. Programe teatrale în mediul virtual134 X.6. Spectacolele lectură şi deconstrucţia unui fragment literar137 XI.Cercetarea înteatrul educaţional143 XI.l. Natura epistemologică a cercetării143 XI.2. Cercetarea calitativă146 XI.3. Cercetarea cantitativă148 XI.4. Metode mixte de cercetare150 XII.Darul lui Midas. Teatrul educaţional şi ideologia153 Glosar165 Bibliografie173 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 574294 / 574294 | AV | Împrumut | Da | 792 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
AV | Împrumut | 1 |
|