Literatura pentru copii și tineret : Îndrumător pentru studenți și cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar

Autor chat
Editura Sitech chat
Loc publicare Craiova
An 2014
Subiect Literatură română (metode de predare) chat
Predare (metodică - învăţământ) chat
Învăţământ primar chat
ISBN 9786061142156
Note Bibliogr. p. 203-208

37/R81; C.II.38405

ROȘU-STOICAN, OANA
    Literatura pentru copii și tineret : Îndrumător pentru studenți și cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar.- Craiova : Sitech , 2014.
    208 p..    
    Bibliogr. p. 203-208
    CUPRINS I .CAPITOLUL I: LITERATURA PENTRU COPIL. DELIMITĂRI CONCEPTUALE11 1.Conceptul de literatură pentru copii. Sfera literaturii pentru copii11 2.Caracteristicile literaturii pentru copii15 3.Valoarea instructiv-educativă a literaturii pentrucopii18 4.Accesibilizarea operelor19 5.Funcţiile literaturii accesibile celor mici20 5.1.Funcţia tematică22 5.2.Funcţia praxeologică23 5.3.Funcţia cognitivă24 5.4.Funcţia axiologică25 5.5.Funcţia psihologică25 6.Lectura - parte componentă a procesului instructiv-educativ26 6.1.Lectura sistematică a textului literar - demers necesar formării competenţei de lectură a elevilor ...28 6.2.Algoritmul lecturii sistematice29 6.3.Sugestii metodologice privind coordonarea lecturii sistematice a elevilor34 7.Genuri şi specii literare accesibile copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară35 8.Arta literaturii - domeniu predilect al esteticii39 8.1.Nivelul fonetic42 8.2.Nivelul lexical42 8.3.Nivelul morfosintactic43 8.4.Nivel figurativ44 8.4.1.Figurile de construcţie44 8.4.2.Figurile de stil45 9.Fabulosul - categorie estetică specifică literaturiipentru copii47 9.1.Fantasticul în basme49 9.2.Categoria estetică a fantasticului în legendă51 9.3.Literatura ştiinţifico-fantastică51 CAPITOLUL II: GENUL LIRIC53 1.Instanţele comunicării lirice. Autor - eu liric - cititor54 2.Elemente de prozodie56 3.Specii lirice accesibile copiilor59 3.1.Lirica populară59 3.1.1.Doina59 3.1.2.Cântecul de leagăn61 3.1.3.Colinda63 3.1.4.Literatura aforistică şi enigmatică. Proverbe, zicători, ghicitori66 3.1.5.Folclorul literar pentru copii74 3.2.Poezia cultă pentru copii. Clasificare tematică81 3.2.1.Poezii despre natură şi vieţuitoare86 3.2.2.Poezia descriptivă87 3.2.3.Poezii despre copilărie88 3.2.4.Poezia religioasă90 3.2.5.Poezia despre istorie şi patrie91 CAPITOLUL III: GENUL EPIC93 1.Trăsăturile epicului93 2.Speciile epicului98 2.1.Epica didactică. Fabula98 2.2.Legenda102 2.3.Snoava109 2.4.Basmul116 2.5.Proza scurtă. Schiţa, povestirea şi nuvela127 2.5.1.Schiţa.127 2.5.2.Povestirea128 2.5.3.Nuvela131 2.6.Romanul pentru copii132 3. Clasificarea tematică a prozei pentru copii136 3.1.Proza despre vieţuitoare138 3.2.Proza despre copilărie140 3.3.Proza despre trecutul istoric143 3.4.Proza descriptivă145 3.5.Literatura de aventuri147 3.6.Literatura ştiinţifico-fantastică151 CAPITOLUL IV: GENUL DRAMATIC156 CAPITOLUL V: AUTORI ŞI TEXTE. REPERE ANALITICE REZULTATE DIN COLABORAREA CU STUDENŢII 159 1.Mihai Eminescu - Somnoroase păsărele159 2.Mihai Eminescu - O, rămâi161 3.Tudor Arghezi - poetul „boabei şi al fărâmei” 164 4.Tudor Arghezi - Cântec de adormit Mitzura170 5.Cezar Petrescu - Fram, ursul polar172 6.Antoine De Saint Exupery - Micul Prinţ182 7.Ioan Slavici - Floriţa din codru185 8.Mihail Sadoveanu - Dumbrava minunată190 9.Barbu Ştefănescu Delavrancea - Bunica195 ALGORITMUL ANALIZEI TEXTULUI LIRIC198 ALGORITMUL ANALIZEI TEXTULUI DE PROZĂ ...200 BIBLIOGRAFIE CRITICĂ203.
    ISBN 9786061142156

    1. Literatură română (metode de predare)
    2. Predare (metodică - învăţământ)
    3. Învăţământ primar

371.3:821.135.1.09(075.2)

010 __ $a9786061142156
035 __ $a37/R81
035 __ $aC.II.38405
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aLiteratura pentru copii și tineret $eÎndrumător pentru studenți și cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar
210 _# $aCraiova $cSitech $d2014
215 __ $a208 p.
299 __ $aLiteratura pentru copii și tineret : Îndrumător pentru studenți și cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar
300 __ $aBibliogr. p. 203-208
330 __ $aCUPRINS I .CAPITOLUL I: LITERATURA PENTRU COPIL. DELIMITĂRI CONCEPTUALE11 1.Conceptul de literatură pentru copii. Sfera literaturii pentru copii11 2.Caracteristicile literaturii pentru copii15 3.Valoarea instructiv-educativă a literaturii pentrucopii18 4.Accesibilizarea operelor19 5.Funcţiile literaturii accesibile celor mici20 5.1.Funcţia tematică22 5.2.Funcţia praxeologică23 5.3.Funcţia cognitivă24 5.4.Funcţia axiologică25 5.5.Funcţia psihologică25 6.Lectura - parte componentă a procesului instructiv-educativ26 6.1.Lectura sistematică a textului literar - demers necesar formării competenţei de lectură a elevilor ...28 6.2.Algoritmul lecturii sistematice29 6.3.Sugestii metodologice privind coordonarea lecturii sistematice a elevilor34 7.Genuri şi specii literare accesibile copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară35 8.Arta literaturii - domeniu predilect al esteticii39 8.1.Nivelul fonetic42 8.2.Nivelul lexical42 8.3.Nivelul morfosintactic43 8.4.Nivel figurativ44 8.4.1.Figurile de construcţie44 8.4.2.Figurile de stil45 9.Fabulosul - categorie estetică specifică literaturiipentru copii47 9.1.Fantasticul în basme49 9.2.Categoria estetică a fantasticului în legendă51 9.3.Literatura ştiinţifico-fantastică51 CAPITOLUL II: GENUL LIRIC53 1.Instanţele comunicării lirice. Autor - eu liric - cititor54 2.Elemente de prozodie56 3.Specii lirice accesibile copiilor59 3.1.Lirica populară59 3.1.1.Doina59 3.1.2.Cântecul de leagăn61 3.1.3.Colinda63 3.1.4.Literatura aforistică şi enigmatică. Proverbe, zicători, ghicitori66 3.1.5.Folclorul literar pentru copii74 3.2.Poezia cultă pentru copii. Clasificare tematică81 3.2.1.Poezii despre natură şi vieţuitoare86 3.2.2.Poezia descriptivă87 3.2.3.Poezii despre copilărie88 3.2.4.Poezia religioasă90 3.2.5.Poezia despre istorie şi patrie91 CAPITOLUL III: GENUL EPIC93 1.Trăsăturile epicului93 2.Speciile epicului98 2.1.Epica didactică. Fabula98 2.2.Legenda102 2.3.Snoava109 2.4.Basmul116 2.5.Proza scurtă. Schiţa, povestirea şi nuvela127 2.5.1.Schiţa.127 2.5.2.Povestirea128 2.5.3.Nuvela131 2.6.Romanul pentru copii132 3. Clasificarea tematică a prozei pentru copii136 3.1.Proza despre vieţuitoare138 3.2.Proza despre copilărie140 3.3.Proza despre trecutul istoric143 3.4.Proza descriptivă145 3.5.Literatura de aventuri147 3.6.Literatura ştiinţifico-fantastică151 CAPITOLUL IV: GENUL DRAMATIC156 CAPITOLUL V: AUTORI ŞI TEXTE. REPERE ANALITICE REZULTATE DIN COLABORAREA CU STUDENŢII 159 1.Mihai Eminescu - Somnoroase păsărele159 2.Mihai Eminescu - O, rămâi161 3.Tudor Arghezi - poetul „boabei şi al fărâmei” 164 4.Tudor Arghezi - Cântec de adormit Mitzura170 5.Cezar Petrescu - Fram, ursul polar172 6.Antoine De Saint Exupery - Micul Prinţ182 7.Ioan Slavici - Floriţa din codru185 8.Mihail Sadoveanu - Dumbrava minunată190 9.Barbu Ştefănescu Delavrancea - Bunica195 ALGORITMUL ANALIZEI TEXTULUI LIRIC198 ALGORITMUL ANALIZEI TEXTULUI DE PROZĂ ...200 BIBLIOGRAFIE CRITICĂ203
606 _0 $aLiteratură română (metode de predare)
606 _0 $aPredare (metodică - învăţământ)
606 _0 $aÎnvăţământ primar
675 __ $a371.3:821.135.1.09(075.2)
686 __ $a37
700 _0 $aROȘU-STOICAN, OANA
975 _0 $a371.3 $a:821.135.1.09
975 _0 $a(075.2)
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 523817 / 523817 F2 Împrumut Da 37
2. 523816 / 523816 A Împrumut Da 37
3. 523815 / 523815 A Împrumut Da 37
4. 523814 / 523814 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 2
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 4

Lăsați un comentariu