Managementul resurselor umane

Editura Editura Economică chat
Loc publicare București
An 1997
Subiect Managementul resurselor umane chat
ISBN 9739198767
Note Indice de autori
Bibliogr. la sfârșitul capitolelor
Rezumatele capitolelor și în limba engleză.
Cuprinsul și în limba engleză.

65/M20

    Managementul resurselor umane / Robert L. Mathis (coord.), Panaite C. Nica (coord.), Costache Rusu (coord.), ....- București : Editura Economică , 1997.
    XXII, 473 p. : tab., fig..    
    Indice de autori
    Bibliogr. la sfârșitul capitolelor
    Rezumatele capitolelor și în limba engleză.
    Cuprinsul și în limba engleză.
    Prefaţă Preface Din partea autorilor Capitolul 1. INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Costache RUSU) Prezent şi perspective Conţinutul şi obiectivele managementului resurselor umane 3 Conceptul de management al resurselor umane [3]. Obiectivele managementului resurselor umane [5]. Politica resurselor umane [5], Responsabilitatea managementului resurselor umane [6], Natura activităţilor şi tipurile de specialişti în managementul resurselor umane 7 Natura şi tipurile de activităţi în domeniul resurselor umane [7], Categorii de specialiştii în domeniul resurselor umane [8]. Instruirea, experienţa şi salariile specialiştilor în domeniul resurselor umane [9]. Calităţile managerului din domeniul resurselor umane [10]. Organizarea activităţilor în managementul resurselor umane 11 Firma ca sistem şi subsistemul resurselor umane [11]. Etapele realizării subsistemului resurselor umane [13]. Organizarea internă a departamentului de resurse umane [16], Atribuţiile departamentului de resurse umane [17], Tipuri de structuri în organizarea departamentului de resurse umane [18]. Referinţe Capitolul 2. PLANIFICAREA STRATEGICĂ A RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Monica VOICU) Prezent şi perspective 22 Strategia în managementul resurselor umane 23 Procesul planificării strategice [23]. Planificarea resurselor umane [24]. Surplusul de resurse umane [28]. Prognoza resurselor umane 29 Referinţe 31 Capitolul 3. PERFORMANŢELE INDIVIDUALE ŞI SATISFACŢIA PERSONALULUI (Adriana PRODAN) Prezent şi perspective 34 Conexiunea management-motivaţie 34 Motivaţia [34], Relaţia management - motivaţie [35]. Surse motivaţionale [36]. Motivaţia individuală şi motivaţia la nivel de organizaţie [37] Teorii ale motivaţiei în muncă şi implicaţii manageriale 39 Consideraţii generale [39]. Teoria ierarhiei nevoilor [41]. Teoria X şi Teoria Y [42]. Teoria factorilor duaîi [43]. Teoria ERG [44]. Teoria achiziţiei succeselor [44]. Teoria performanţelor aşteptate [45]. Teoria echităţii [46]. Teoria condiţionării operante [48]. Performanţa,obiectivalprocesului managerial 49 Crearea cadrului motivaţional stimulativ pentru obţinerea rezultatelor performante [49]. Satisfacţia în muncă 52 Disfuncţionalităţi în obţinerea performanţei [54]. Referinţe 57 Capitolul 4. DESCRIEREA ŞI ANALIZA POSTURILOR (Costache RUSU) Prezent şi perspective 59 Definirea postului 60 Analiza postului 61 Metode folosite în analiza posturilor [61]. Conţinutul unui chestionar de analiza postului [63]. Analiza psiho-ergonomică a locului de muncă [63], Descrierea postului 69 Atitudinile salariaţilor faţa de descrierea postului [69]. Conţinutul descrierii postului [79]. Cerinţe privind descrierea postului [71]. Etapele descrierii postului [73]. Impactul descrierii postului asupra performanţelor [74]. Reproiectarea postului 75 Etapele reproiectării [75]. Un exemplu de reproiectare a unui post dintr-un compartiment funcţional [79], Referinţe 82 Capitolul 5. RECRUTAREA RESURSELOR UMANE (Monica VOICU) Prezent şi perspective 84 Organizarea procesului de recrutare a resurselor umane 85 Conţinutul recrutării [85], Previziuni asupra pieţei de recrutare [88]. Responsabilităţi în cadrul recrutării [88]. . Metode, criterii şi principii de recrutare a resurselor umane 89 Metode de recrutare a resurselor umane [89]. Sursele de recrutare a resurselor umane [92]. Criterii de recrutare a resurselor umane [93], Principii de recrutare a resurselor umane [94]. întocmirea planului de recrutare a resurselor umane 95 Elementele planului de recrutare a resurselor umane [95]. Etapele planului de recrutare a resurselor umane [95]. Cauzele eşecului unei acţiuni de recrutare [97]. Referinţe 98 Capitolul 6. SELECŢIA RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Costache RUSU) Prezent şi perspective 100 Natura selecţiei resurselor umane 100 Responsabilităţi privind selecţia [100], Organizarea selecţiei resurselor umane [101], Imaginea celui care selectează [102]. Procesul de selecţie a resurselor umane 102 întocmirea unui curriculum vitae [102], Scrisoarea de prezentare [105]. Completarea formularului de angajare [106]. Intervievarea pentru selecţie [107], Testarea pentru selecţie [113]. Verificarea referinţelor [117]. Examenul medical [119], Angajarea [119]. Referinţe 119 Capitolul 7. PREGĂTIREAPROFESIONALĂ ŞI DEZVOLTAREA CARIEREREI (Monica VOICU, Bogdan RUSU) Prezent şi perspective 122 Conţinutul şi natura pregătiriiprofesionale 123 Conţinutul pregătirii profesionale [123]. Responsabilităţile pregătirii profesionale [125]. Obiectivele pregătirii profesionale [125]. Identificarea cerinţelor de pregătire [126]. Forme de stimulare a pregătirii profesionale [127], Programe de pregătire profesională 128 Conceperea unui program de pregătire profesională [128], Metode de pregătire profesională a salariaţilor [130]. Pregătirea managerilor [132], Evaluarea pregătirii profesionale [134]. Pregătirea şi dezvoltarea carierei personalului 135 Cariera personalului [135]. Cariera şi dezvoltarea de-a lungul vieţii [136]. Rolul organizaţiei şi a indivizilor în dezvoltarea carierei angajaţilor [138], Sisteme de dezvoltare a carierei individuale şi modele de planificare [140], Evaluarea carierei [142]. Dezvoltarea carierei la nivel organizaţional [143]. Referinţe 144 Capitolul 8. INTEGRAREA PROFESIONALĂ (Monica VOICU) Prezent şi perspective 146 Conţinutul şi natura integrării profesionale 146 Scopul integrării profesionale [146]. Responsabilităţile integrării profesionale [147]. Câteva reguli privind facilitarea integrării profesionale [147], Cum poate fi grăbit procesul de integrare profesională [150], Contactul cu noul şef [150]. Programe şi metode de integrare profesională 151 Conceperea unui program de integrare profesională [151]. Cerinţele unui program de integrare profesională [153]. Metode de integrare profesională [154]. Referinţe 155 Capitolul 9. EVALUAREA PERFORMANŢELOR RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Panaite C. NICA) Prezent şi perspective 157 Conţinutul procesului de evaluare a performanţelor 158 Performanţa individuală şi cea socială [158]. Definirea şi caracteristicile evaluării performanţelor [159]. Factori care influenţează evaluarea performanţelor [162]. Evaluarea neformală şi evaluarea sistematică [163]. Obiectivele evaluării 163 Criterii de evaluare şi standarde de performanţă 166 Criterii de evaluare [166]. Standarde de performanţă [168] Cine face evaluarea performanţelor ? 170 Managerul îşi evaluează şi clasifică subordonaţii [170]. Subordonaţii îşi evaluează şefii ierarhici [174]. Evaluarea de către salariaţii aflaţi pe posturi echivalente [175]. Autoevaluarea [178], Evaluarea performanţelor de către evaluatori externi [180]. Metode de evaluare a performanţelor 181 Metode de clasificare pe categorii [181]. Metodele comparative [182], Testele de personalitate [184], Metode descriptive [185]. Metode complexe de evaluare [186]. Sistem tranzitoriu de evaluare a performanţelor [189] Surse generatoare de erori în procesul de evaluare 192 Comunicarea rezultatelor şi reacţiile salariaţilor 195 Comunicarea rezultatelor [195], Reacţia salariaţilor [197]. Etica evaluării 199 Referinţe 200 Capitolul 10. EVALUAREA POSTURILOR (Gheorghe CONDURACHE) Prezent şi perspective 203 Conţinutul activităţilor de evaluare a posturilor 203 Metode de evaluare a posturilor 204 Determinarea preţului pieţei [204], Metoda ierarhizării posturilor [205]. Metoda clasificării (gradării) predeterminate a posturilor [206], Metoda clasificării pe puncte [206]. Metoda comparării factorilor [210]. Referinţe 212 Capitolul 11. RECOMPENSELE PERSONALULUI (Robert L. MATHIS, Gheorghe CONDURACHE) Prezent şi perspective 214 Conţinutul şi structura recompenselor 216 Definirea noţiunilor [216]. Dimensiunile şi funcţiile recompenselor [217]. Factori care influenţează mărimea recompensei 218 Performanţa, cunoştinţele, îndemânarea şi competenţa [218]. Piaţa muncii [221]. Alţi factori care influenţează recompensa [221], Strategii de recompensare şi modalităţi de efectuare a plăţilor [222], Mărimea şi structura cheltuielilor de recompensare a resurselor umane [223]. Recompensele directe 225 Salariul [225]. Realizarea sistemului de salarizare [226]. Stabilirea mărimii salariului individual [229]. Evoluţia salariului [229]. Adaosurile la salariu [231]. Recompensarea directă a managerilor [234]. Particularităţi ale recompensării directe în România [235]. Recompensele indirecte 236 Rolul şi structura recompenselor indirecte [236], Recompense indirecte curente [238], Recompense indirecte pentru foştii angajaţi [241]. Referinţe 244 Capitolul 12. ECHITATE ŞI DISCRIMINARE IN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Carmen HUŢU) Prezent şi perspective. 247 Etică. Sisteme de valori şi coduri etice 248 Concepte şi cadrul de referinţă [248], Sisteme de valori [249]. Coduri etice sau etică aplicată [250]. Responsabilitate socială şi echitate 252 Responsabilitatea socială: concept, sfere de influenţă şi conexiuni cu managementul resurselor umane [252]. Modele practice de aplicare a responsabilităţii sociale [253]. Echitatea, esenţă a responsabilităţii sociale [255]. Echitate şi discriminare în managementul resurselor umane: aspecte legale şi etice 255 Discriminarea: conceptul, aspectele generale şi modul de acţiune în managementul resurselor umane [255]. Şanse egale sau echitate în managementul resurselor umane [257]. Strategii pentru promovarea echităţii [259], Strategii de validare a procedurilor utilizate în managementul resurselor umane [263], Reglementări legale specifice pentru combaterea discriminărilor [264], Demersuri legale şi etice pentru prevenirea şi combaterea unor tipuri specifice de discriminări [266], Discriminări motivate de vârstă [269]. Discriminări privind persoanele cu handicapuri [269]. Discriminări privind minorităţile etnice şi religioase [270]. Alte categorii de discriminări [271], Implicaţii ale demersului etic la diferite niveluri manageriale [272]. Referinţe 272 Capitolul 13. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PERSONALULUI. DISCIPLINA MUNCII (Anton ROTALRU) Prezent şi perspective 275 Drepturile şi obligaţiile personalului Cadrul juridic al drepturilor şi obligaţiilor personalului [275]. Conţinutul şi natura drepturilor angajaţilor [277]. Conţinutul şi natura obligaţiilor / îndatoririlor angajaţilor [282] Disciplina muncii283 Conţinutul disciplinei muncii [283], Forme ale disciplinei muncii [284]. Asigurarea disciplinei în desfăşurarea activităţilor [286]. Eficienţa disciplinei muncii [289]. Referinţe 290 Capitolul 14. PROTECŢIA ŞI SECURITATEA MUNCII (Anton ROTARU) Prezent şi perspective292 Condiţii de muncă293 Starea de sănătate a resurselor umane [293]. Responsabilităţi în domeniul sănătăţii personalului [293], Sănătate şi bolile profesionale 294 Sistemul de asigurare a stării de sănătate [295]. Probleme majore ale sănătăţii resurselor umane [296]. Bolile profesionale299 Categorii de boli profesionale şi factorii care le provoacă [299], Responsabilităţi privind prevenirea îmbolnăvirilor profesionale [301], Protecţia şi securitatea muncii302 Conţinutul protecţiei muncii [302], Responsabilităţi privind protecţia şi securitatea muncii [303]. Accidentele de muncă [303]. Măsuri şi mijloace de protecţie a muncii [304]. Metodele de analiză a accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale [307], Referinţe308 Capitolul 15. RELAŢIILE CU SINDICATELE (Robert L. MATHIS, Anton ROTARU) Prezent şi perspective310 Sindicatele şi activitatea managerială310 Evoluţia sindicatelor313 Reglementări legale privind sindicatele 315 Organizarea şi structura sindicatelor 318 Organizarea sindicatelor [318], Structura organizatorică a sindicatelor [321]. Managementul relaţiilor cu sindicatele321 Tendinţe în domeniul activităţii sindicale 324 Referinţe325 Capitolul 16. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR (Panaite C. NICA) Prezent şi perspective 327 Definirea conflictelor 329 Conceptul şi principalele tipuri de conflict [329]. Cauzele conflictelor [334]. Modele de conflict inter-grupuri 337 Modele procesuale de conflict [337]. Modele structurale de conflict [338], Modele organizaţionale de conflict [340]. Evoluţia şi efectele conflictelor inter-grupuri 342 Evoluţia conflictelor [342], Efectele conflictului asupra grupurilor competitive [343]. Metode de soluţionare a conflictelor345 Conflictele de muncă349 Conţinutul conflictelor de muncă [349]. Soluţionarea conflictelor colective de muncă [349]. Greva ca formă de manifestare a conflictelor de muncă [353], Referinţe359 Capitolul 17. COMUNICARE ŞISISTEMEINFORMAŢIONALE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Aurelian IFTIMESCU) Prezent şi perspective362 Informaţiile şi managementul363 Comunicarea în managementul resurselor umane364 Comunicarea interpersonală [365]. Comunicarea organizaţională [367], îmbunătăţirea comunicării în managementul resurselor umane [369]. Sisteme informaţionale de management al resurselor umane 371 Sisteme informaţionale de management [372]. Sistemul informaţional al resurselor umane [377]. Referinţe381 Capitolul 18. EFICIENŢA UTILIZĂRII RESURSELOR UMANE (Costache RUSU) Prezent şi perspective 384 Eficienţa utilizării personalului de execuţie 387 Utilizarea timpului personalului de execuţie [387], Creşterea calităţii muncii personalului de execuţie [388]. Eficinţa activităţii desfăşurate de oamenii de concepţie 390 Natura activităţii desfăşurate de oamenii de concepţie [390]. Performanţele oamenilor de concepţie [391], Calităţile oamenilor de concepţie [391]. Relaţia manager - om de concepţie [392], Eficienţa activităţii managerilor 392 Referinţe 396 Capitolul 19. MANAGEMENTUL CALITĂŢII TOTALE ÎN DOMENIUL RESURSELOR UMANE (Brinder SAIGAL) Prezent şi perspective 398 Conţinutul managementului calităţii totale 400 Modele organizaţionale în managementul resurselor umane şi relaţia cu TQM 405 TQM şi modelul mecanicist [405]. TQM şi modelul organic [406], Criterii de evaluare a calităţii managementului şi a dezvoltării resurselor umane pentru acordarea premiului Baldridge 408 Calitatea managementului resurselor umane [408]. Implicarea angajaţilor [411]. Instruirea angajaţilor [415], Rezultatele şi evaluarea performanţelor angajaţilor [416], Moralul şi bunăstarea angajaţilor [417]. Posibilităţi de îmbunătăţire a calităţii managementului resurselor umane prin TQM 419 Referinţe 421 Capitolul 20. TENDINŢE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Costache RUSU, Robert L. MATHIS, Panaite NICA) Prezent şi perspective 423 Modificări în structura resurselor umane 424 Transformarea muncitorului prelucrător în muncitor operator [424]. Evoluţii structurale [425]. Apariţia de meserii şi profesiuni noi [426], Tendinţe în evoluţia managementului 427 Responsabilităţile viitoare ale managerilor 429 Ce se va pretinde de la manageri [429]. Managerul viitorului432 Referinţe 434 LISTA TABELELOR, FIGURILOR ŞI FORMULARELOR 436 GLOSAR 440 INDICE DE AUTORI 454 CONTENT 457 ABSTRACT 461.
    ISBN 9739198767

    I Mathis, Robert L.
    II Nica, Panaite
    III Rusu, Costache

    1. Managementul resurselor umane

65.012.4:658.3

299 __ $aManagementul resurselor umane
975 __ $a65.012.4
200 __ $aManagementul resurselor umane $fRobert L. Mathis (coord.), Panaite C. Nica (coord.), Costache Rusu (coord.), ... $bCarte tipărită
701 __ $aMathis, Robert L.
701 __ $aNica, Panaite
701 __ $aRusu, Costache
010 __ $a9739198767
035 __ $a65/M20
675 __ $a65.012.4:658.3
686 __ $a65
606 __ $aManagementul resurselor umane
101 __ $arum
102 __ $aRomania
215 __ $aXXII, 473 p. $ctab., fig.
210 __ $aBucurești $cEditura Economică $d1997
300 __ $aIndice de autori
300 __ $aBibliogr. la sfârșitul capitolelor
300 __ $aRezumatele capitolelor și în limba engleză.
300 __ $aCuprinsul și în limba engleză.
330 __ $aPrefaţă Preface Din partea autorilor Capitolul 1. INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Costache RUSU) Prezent şi perspective Conţinutul şi obiectivele managementului resurselor umane 3 Conceptul de management al resurselor umane [3]. Obiectivele managementului resurselor umane [5]. Politica resurselor umane [5], Responsabilitatea managementului resurselor umane [6], Natura activităţilor şi tipurile de specialişti în managementul resurselor umane 7 Natura şi tipurile de activităţi în domeniul resurselor umane [7], Categorii de specialiştii în domeniul resurselor umane [8]. Instruirea, experienţa şi salariile specialiştilor în domeniul resurselor umane [9]. Calităţile managerului din domeniul resurselor umane [10]. Organizarea activităţilor în managementul resurselor umane 11 Firma ca sistem şi subsistemul resurselor umane [11]. Etapele realizării subsistemului resurselor umane [13]. Organizarea internă a departamentului de resurse umane [16], Atribuţiile departamentului de resurse umane [17], Tipuri de structuri în organizarea departamentului de resurse umane [18]. Referinţe Capitolul 2. PLANIFICAREA STRATEGICĂ A RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Monica VOICU) Prezent şi perspective 22 Strategia în managementul resurselor umane 23 Procesul planificării strategice [23]. Planificarea resurselor umane [24]. Surplusul de resurse umane [28]. Prognoza resurselor umane 29 Referinţe 31 Capitolul 3. PERFORMANŢELE INDIVIDUALE ŞI SATISFACŢIA PERSONALULUI (Adriana PRODAN) Prezent şi perspective 34 Conexiunea management-motivaţie 34 Motivaţia [34], Relaţia management - motivaţie [35]. Surse motivaţionale [36]. Motivaţia individuală şi motivaţia la nivel de organizaţie [37] Teorii ale motivaţiei în muncă şi implicaţii manageriale 39 Consideraţii generale [39]. Teoria ierarhiei nevoilor [41]. Teoria X şi Teoria Y [42]. Teoria factorilor duaîi [43]. Teoria ERG [44]. Teoria achiziţiei succeselor [44]. Teoria performanţelor aşteptate [45]. Teoria echităţii [46]. Teoria condiţionării operante [48]. Performanţa,obiectivalprocesului managerial 49 Crearea cadrului motivaţional stimulativ pentru obţinerea rezultatelor performante [49]. Satisfacţia în muncă 52 Disfuncţionalităţi în obţinerea performanţei [54]. Referinţe 57 Capitolul 4. DESCRIEREA ŞI ANALIZA POSTURILOR (Costache RUSU) Prezent şi perspective 59 Definirea postului 60 Analiza postului 61 Metode folosite în analiza posturilor [61]. Conţinutul unui chestionar de analiza postului [63]. Analiza psiho-ergonomică a locului de muncă [63], Descrierea postului 69 Atitudinile salariaţilor faţa de descrierea postului [69]. Conţinutul descrierii postului [79]. Cerinţe privind descrierea postului [71]. Etapele descrierii postului [73]. Impactul descrierii postului asupra performanţelor [74]. Reproiectarea postului 75 Etapele reproiectării [75]. Un exemplu de reproiectare a unui post dintr-un compartiment funcţional [79], Referinţe 82 Capitolul 5. RECRUTAREA RESURSELOR UMANE (Monica VOICU) Prezent şi perspective 84 Organizarea procesului de recrutare a resurselor umane 85 Conţinutul recrutării [85], Previziuni asupra pieţei de recrutare [88]. Responsabilităţi în cadrul recrutării [88]. . Metode, criterii şi principii de recrutare a resurselor umane 89 Metode de recrutare a resurselor umane [89]. Sursele de recrutare a resurselor umane [92]. Criterii de recrutare a resurselor umane [93], Principii de recrutare a resurselor umane [94]. întocmirea planului de recrutare a resurselor umane 95 Elementele planului de recrutare a resurselor umane [95]. Etapele planului de recrutare a resurselor umane [95]. Cauzele eşecului unei acţiuni de recrutare [97]. Referinţe 98 Capitolul 6. SELECŢIA RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Costache RUSU) Prezent şi perspective 100 Natura selecţiei resurselor umane 100 Responsabilităţi privind selecţia [100], Organizarea selecţiei resurselor umane [101], Imaginea celui care selectează [102]. Procesul de selecţie a resurselor umane 102 întocmirea unui curriculum vitae [102], Scrisoarea de prezentare [105]. Completarea formularului de angajare [106]. Intervievarea pentru selecţie [107], Testarea pentru selecţie [113]. Verificarea referinţelor [117]. Examenul medical [119], Angajarea [119]. Referinţe 119 Capitolul 7. PREGĂTIREAPROFESIONALĂ ŞI DEZVOLTAREA CARIEREREI (Monica VOICU, Bogdan RUSU) Prezent şi perspective 122 Conţinutul şi natura pregătiriiprofesionale 123 Conţinutul pregătirii profesionale [123]. Responsabilităţile pregătirii profesionale [125]. Obiectivele pregătirii profesionale [125]. Identificarea cerinţelor de pregătire [126]. Forme de stimulare a pregătirii profesionale [127], Programe de pregătire profesională 128 Conceperea unui program de pregătire profesională [128], Metode de pregătire profesională a salariaţilor [130]. Pregătirea managerilor [132], Evaluarea pregătirii profesionale [134]. Pregătirea şi dezvoltarea carierei personalului 135 Cariera personalului [135]. Cariera şi dezvoltarea de-a lungul vieţii [136]. Rolul organizaţiei şi a indivizilor în dezvoltarea carierei angajaţilor [138], Sisteme de dezvoltare a carierei individuale şi modele de planificare [140], Evaluarea carierei [142]. Dezvoltarea carierei la nivel organizaţional [143]. Referinţe 144 Capitolul 8. INTEGRAREA PROFESIONALĂ (Monica VOICU) Prezent şi perspective 146 Conţinutul şi natura integrării profesionale 146 Scopul integrării profesionale [146]. Responsabilităţile integrării profesionale [147]. Câteva reguli privind facilitarea integrării profesionale [147], Cum poate fi grăbit procesul de integrare profesională [150], Contactul cu noul şef [150]. Programe şi metode de integrare profesională 151 Conceperea unui program de integrare profesională [151]. Cerinţele unui program de integrare profesională [153]. Metode de integrare profesională [154]. Referinţe 155 Capitolul 9. EVALUAREA PERFORMANŢELOR RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Panaite C. NICA) Prezent şi perspective 157 Conţinutul procesului de evaluare a performanţelor 158 Performanţa individuală şi cea socială [158]. Definirea şi caracteristicile evaluării performanţelor [159]. Factori care influenţează evaluarea performanţelor [162]. Evaluarea neformală şi evaluarea sistematică [163]. Obiectivele evaluării 163 Criterii de evaluare şi standarde de performanţă 166 Criterii de evaluare [166]. Standarde de performanţă [168] Cine face evaluarea performanţelor ? 170 Managerul îşi evaluează şi clasifică subordonaţii [170]. Subordonaţii îşi evaluează şefii ierarhici [174]. Evaluarea de către salariaţii aflaţi pe posturi echivalente [175]. Autoevaluarea [178], Evaluarea performanţelor de către evaluatori externi [180]. Metode de evaluare a performanţelor 181 Metode de clasificare pe categorii [181]. Metodele comparative [182], Testele de personalitate [184], Metode descriptive [185]. Metode complexe de evaluare [186]. Sistem tranzitoriu de evaluare a performanţelor [189] Surse generatoare de erori în procesul de evaluare 192 Comunicarea rezultatelor şi reacţiile salariaţilor 195 Comunicarea rezultatelor [195], Reacţia salariaţilor [197]. Etica evaluării 199 Referinţe 200 Capitolul 10. EVALUAREA POSTURILOR (Gheorghe CONDURACHE) Prezent şi perspective 203 Conţinutul activităţilor de evaluare a posturilor 203 Metode de evaluare a posturilor 204 Determinarea preţului pieţei [204], Metoda ierarhizării posturilor [205]. Metoda clasificării (gradării) predeterminate a posturilor [206], Metoda clasificării pe puncte [206]. Metoda comparării factorilor [210]. Referinţe 212 Capitolul 11. RECOMPENSELE PERSONALULUI (Robert L. MATHIS, Gheorghe CONDURACHE) Prezent şi perspective 214 Conţinutul şi structura recompenselor 216 Definirea noţiunilor [216]. Dimensiunile şi funcţiile recompenselor [217]. Factori care influenţează mărimea recompensei 218 Performanţa, cunoştinţele, îndemânarea şi competenţa [218]. Piaţa muncii [221]. Alţi factori care influenţează recompensa [221], Strategii de recompensare şi modalităţi de efectuare a plăţilor [222], Mărimea şi structura cheltuielilor de recompensare a resurselor umane [223]. Recompensele directe 225 Salariul [225]. Realizarea sistemului de salarizare [226]. Stabilirea mărimii salariului individual [229]. Evoluţia salariului [229]. Adaosurile la salariu [231]. Recompensarea directă a managerilor [234]. Particularităţi ale recompensării directe în România [235]. Recompensele indirecte 236 Rolul şi structura recompenselor indirecte [236], Recompense indirecte curente [238], Recompense indirecte pentru foştii angajaţi [241]. Referinţe 244 Capitolul 12. ECHITATE ŞI DISCRIMINARE IN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Robert L. MATHIS, Carmen HUŢU) Prezent şi perspective. 247 Etică. Sisteme de valori şi coduri etice 248 Concepte şi cadrul de referinţă [248], Sisteme de valori [249]. Coduri etice sau etică aplicată [250]. Responsabilitate socială şi echitate 252 Responsabilitatea socială: concept, sfere de influenţă şi conexiuni cu managementul resurselor umane [252]. Modele practice de aplicare a responsabilităţii sociale [253]. Echitatea, esenţă a responsabilităţii sociale [255]. Echitate şi discriminare în managementul resurselor umane: aspecte legale şi etice 255 Discriminarea: conceptul, aspectele generale şi modul de acţiune în managementul resurselor umane [255]. Şanse egale sau echitate în managementul resurselor umane [257]. Strategii pentru promovarea echităţii [259], Strategii de validare a procedurilor utilizate în managementul resurselor umane [263], Reglementări legale specifice pentru combaterea discriminărilor [264], Demersuri legale şi etice pentru prevenirea şi combaterea unor tipuri specifice de discriminări [266], Discriminări motivate de vârstă [269]. Discriminări privind persoanele cu handicapuri [269]. Discriminări privind minorităţile etnice şi religioase [270]. Alte categorii de discriminări [271], Implicaţii ale demersului etic la diferite niveluri manageriale [272]. Referinţe 272 Capitolul 13. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PERSONALULUI. DISCIPLINA MUNCII (Anton ROTALRU) Prezent şi perspective 275 Drepturile şi obligaţiile personalului Cadrul juridic al drepturilor şi obligaţiilor personalului [275]. Conţinutul şi natura drepturilor angajaţilor [277]. Conţinutul şi natura obligaţiilor / îndatoririlor angajaţilor [282] Disciplina muncii283 Conţinutul disciplinei muncii [283], Forme ale disciplinei muncii [284]. Asigurarea disciplinei în desfăşurarea activităţilor [286]. Eficienţa disciplinei muncii [289]. Referinţe 290 Capitolul 14. PROTECŢIA ŞI SECURITATEA MUNCII (Anton ROTARU) Prezent şi perspective292 Condiţii de muncă293 Starea de sănătate a resurselor umane [293]. Responsabilităţi în domeniul sănătăţii personalului [293], Sănătate şi bolile profesionale 294 Sistemul de asigurare a stării de sănătate [295]. Probleme majore ale sănătăţii resurselor umane [296]. Bolile profesionale299 Categorii de boli profesionale şi factorii care le provoacă [299], Responsabilităţi privind prevenirea îmbolnăvirilor profesionale [301], Protecţia şi securitatea muncii302 Conţinutul protecţiei muncii [302], Responsabilităţi privind protecţia şi securitatea muncii [303]. Accidentele de muncă [303]. Măsuri şi mijloace de protecţie a muncii [304]. Metodele de analiză a accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale [307], Referinţe308 Capitolul 15. RELAŢIILE CU SINDICATELE (Robert L. MATHIS, Anton ROTARU) Prezent şi perspective310 Sindicatele şi activitatea managerială310 Evoluţia sindicatelor313 Reglementări legale privind sindicatele 315 Organizarea şi structura sindicatelor 318 Organizarea sindicatelor [318], Structura organizatorică a sindicatelor [321]. Managementul relaţiilor cu sindicatele321 Tendinţe în domeniul activităţii sindicale 324 Referinţe325 Capitolul 16. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR (Panaite C. NICA) Prezent şi perspective 327 Definirea conflictelor 329 Conceptul şi principalele tipuri de conflict [329]. Cauzele conflictelor [334]. Modele de conflict inter-grupuri 337 Modele procesuale de conflict [337]. Modele structurale de conflict [338], Modele organizaţionale de conflict [340]. Evoluţia şi efectele conflictelor inter-grupuri 342 Evoluţia conflictelor [342], Efectele conflictului asupra grupurilor competitive [343]. Metode de soluţionare a conflictelor345 Conflictele de muncă349 Conţinutul conflictelor de muncă [349]. Soluţionarea conflictelor colective de muncă [349]. Greva ca formă de manifestare a conflictelor de muncă [353], Referinţe359 Capitolul 17. COMUNICARE ŞISISTEMEINFORMAŢIONALE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Aurelian IFTIMESCU) Prezent şi perspective362 Informaţiile şi managementul363 Comunicarea în managementul resurselor umane364 Comunicarea interpersonală [365]. Comunicarea organizaţională [367], îmbunătăţirea comunicării în managementul resurselor umane [369]. Sisteme informaţionale de management al resurselor umane 371 Sisteme informaţionale de management [372]. Sistemul informaţional al resurselor umane [377]. Referinţe381 Capitolul 18. EFICIENŢA UTILIZĂRII RESURSELOR UMANE (Costache RUSU) Prezent şi perspective 384 Eficienţa utilizării personalului de execuţie 387 Utilizarea timpului personalului de execuţie [387], Creşterea calităţii muncii personalului de execuţie [388]. Eficinţa activităţii desfăşurate de oamenii de concepţie 390 Natura activităţii desfăşurate de oamenii de concepţie [390]. Performanţele oamenilor de concepţie [391], Calităţile oamenilor de concepţie [391]. Relaţia manager - om de concepţie [392], Eficienţa activităţii managerilor 392 Referinţe 396 Capitolul 19. MANAGEMENTUL CALITĂŢII TOTALE ÎN DOMENIUL RESURSELOR UMANE (Brinder SAIGAL) Prezent şi perspective 398 Conţinutul managementului calităţii totale 400 Modele organizaţionale în managementul resurselor umane şi relaţia cu TQM 405 TQM şi modelul mecanicist [405]. TQM şi modelul organic [406], Criterii de evaluare a calităţii managementului şi a dezvoltării resurselor umane pentru acordarea premiului Baldridge 408 Calitatea managementului resurselor umane [408]. Implicarea angajaţilor [411]. Instruirea angajaţilor [415], Rezultatele şi evaluarea performanţelor angajaţilor [416], Moralul şi bunăstarea angajaţilor [417]. Posibilităţi de îmbunătăţire a calităţii managementului resurselor umane prin TQM 419 Referinţe 421 Capitolul 20. TENDINŢE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (Costache RUSU, Robert L. MATHIS, Panaite NICA) Prezent şi perspective 423 Modificări în structura resurselor umane 424 Transformarea muncitorului prelucrător în muncitor operator [424]. Evoluţii structurale [425]. Apariţia de meserii şi profesiuni noi [426], Tendinţe în evoluţia managementului 427 Responsabilităţile viitoare ale managerilor 429 Ce se va pretinde de la manageri [429]. Managerul viitorului432 Referinţe 434 LISTA TABELELOR, FIGURILOR ŞI FORMULARELOR 436 GLOSAR 440 INDICE DE AUTORI 454 CONTENT 457 ABSTRACT 461
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 582116 / 582116 A Împrumut Nu 65
Nu sunt exemplare disponibile pentru rezervare

Notificare la disponibilitate

Lăsați un comentariu