ISBN | |
Număr ISBN | 9789737078971 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 159.9/G70 |
C.II.39836 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Părintele eficient |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Trei |
Data publicării | 2011 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 369 p. |
Alte detalii fizice | fig., tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologie practică |
Titlu | |
Titlu | Părintele eficient |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Cum pot profita profesorii din plin de această carte13 Ideea cărţii şi cui i se adresează15 Nota autorului19 1RELAŢIA ÎNVĂŢĂTOR-ÎNVĂŢĂCEL: VERIGA LIPSĂ21 Ce este crucial în relaţia profesor-elev22 Aptitudini testate, nu abstracţii vagi25 Aptitudini care îi ajută pe elevi să se dezvolte28 O alternativă la jocul „halei-hop"31 O singură filosofie pentru elevii de toate vârstele şi de toate felurile32 Ce se poate face în legătură cu omniprezenta problemă disciplinară35 Cum să rezolvăm controversa autoritar-permisiv37 2UN MODEL DE RELAŢII EFICIENTE PROFESOR-ELEV39 Mituri, aşteptări şi jocul de rol41 Ce înseamnă o relaţie bună profesor-elev?44 O modalitate de a privi relaţia profesor-elev45 Profesori intoleranţi şi profesori toleranţi: o diferenţă crucială 48 Graniţa mobilă din schimbătoarea Fereastră Comportamentală 50 Cum să înţelegem schimbările interioare (ale profesorului)51 Cum să înţelegem diferite sentimente faţă de diverşii elevi53 Cum să înţelegem influenţa mediului sau a situaţiei54 Ajută la ceva toleranţa mimată?55 Cui i se atribuie problema?59 De ce este atât de importantă „atribuţia" problemei61 De ce este importantă Zona fără probleme62 3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII AU PROBLEME64 De ce nu reuşesc profesorii să ajute la rezolvarea problemelor elevilor67 Limbajul de neacceptare: cele Douăsprezece Obstacole din calea comunicării69 De ce limbajul acceptării este atât de eficient78 Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme82 Cc înseamnă de fapt comunicarea86 Cum să învăţăm să ascultăm activ89 Ce este necesar pentru o Ascultare Activă eficientă98 „De ce să consiliez elevii? Sunt doar un profesor!"100 Două tipuri de comunicare verbală şi efectele lor asupra elevilor: o trecere în revistă103 Cele Douăsprezece Obstacole în calea comunicării104 Catalizatorii comunicării114 4 MULTIPLELE UTILIZĂRI ALE ASCULTĂRII ACTIVE116 Cum să promovezi discuţii eficiente centrate pe conţinut116 Cum să foloseşti Ascultarea Activă pentru a face faţă rezistenţei elevului127 Cum să foloseşti Ascultarea Activă pentru ai ajuta pe elevii dependenţi132 Cum se poate profita de grupurile de discuţii centrate pe elev 139 Cum ajută Ascultarea Activă în şedinţele cu părinţii144 Ce pot realiza şedinţele în trei148 Rezumat150 5CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII LE CREEAZĂ PROBLEME151 Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor152 Unde duc confruntările ineficiente155 De ce sunt ineficiente mesajele-soluţie157 De ce eşuează mesajele de dominare160 De ce eşuează mesajele indirecte161 Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I 163 De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a 164 De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I 166 Cum să formulezi un mesaj la persoana I 169 Cum să schimbi registrul după emiterea unui mesaj la persoana I 172 în ce fel profesorii îşi pot crea singuri probleme175 Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscantă179 Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I 181 6CUM SĂ SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASĂ CA SĂ PREÎNTÂMPINI PROBLEMELE183 Câteva deficienţe ale sălii de clasă tipice184 Cum să abordezi creativ schimbarea186 O abordare sistematică a mediului sălii de clasă188 Cum să îmbogăţim mediul188 Cum să sărăcim mediul 189 Cum să limităm mediul190 Cum să lărgim cadrele mediului191 Cum să reorganizăm mediul192 Cum să simplificăm mediul193 Cum să sistematizăm mediul194 Cum să planificăm195 Cum să îmbunătăţim calitatea timpului petrecut în clasă197 Imensul potenţial al Zonei de Predare-învăţare205 7CONFLICTUL ÎN CLASĂ208 În ce constă conflictul?210 Care este cauza reală a conflictelor?211 Cum rezolvă de obicei profesorii conflictele212 Cele două tipuri de abordări câştig—pierdere: Metoda I şi Metoda II 213 Autoritatea în sala de curs222 Limitările considerabile ale puterii în sala de curs225 Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii231 De ce să nu folosim Metoda II?240 Cum îl afectează puterea pe cel care câştigă241 Cum sunt justificate puterea şi autoritatea243 8REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA „AVANTAJULUI RECIPROC"248 Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza Principiului „avantajului reciproc"251 Cum funcţionează Metoda III în clasă252 Premise pentru aplicarea Metodei III 257 Metoda III: procesul în şase paşi de rezolvare a problemelor 259 Cum funcţionează Metoda III în clasă268 Înregistrarea unei şedinţe de aplicare a Metodei III 271 Beneficii şi recompense pentru aplicare a Metodei III 275 9CUM APLICAM METODA „AVANTAJULUI RECIPROC": ALTE UTILIZĂRI ALE METODEI III ÎN ŞCOALA 285 Cum se rezolvă conflictele predare-învăţare prin Metoda III286 Cum se rezolvă conflictele dintre elevi prin Metoda III 294 Cum se stabilesc regulile şi politicile clasei apelând la Metoda III 299 Cum se desfăşoară şedinţele de stabilire a regulilor 302 Cum se abordează problemele tipice întâlnite de profesori în aplicarea Metodei III308 Există situaţii când e necesară Metoda I?317 Cât este de important ca elevii înşişi să înveţe astfel de deprinderi319 10CÂND VALORILE şCOLII INTRA ÎN CONFLICT322 Cum identificăm o coliziune de valori324 De ce mesajele la persoana I funcţionează rar în rezolvarea coliziunilor valorice325 De ce nu prea funcţionează Metoda III În rezolvarea coliziunilor valorice328 De ce Metoda I este ineficientă în rezolvarea coliziunilor valorice329 De ce este Metoda II ineficientă în rezolvarea coliziunilor valorice331 Cum se rezolvă coliziunile valorice332 11 OPTIMIZAREA CONDIŢIILOR DE PREDARE ÎN ŞCOALA348 Caracteristicile problematice ale şcolilor349 Ce pot face profesorii pentru aşi spori eficienţa în cadrul organizaţiei352 „Îmi pot folosi abilităţile de confruntare în relaţia cu şeful meu?"355 Cum să devenim mai eficienţi în cadrul întrunirilor359 Cum să fii un consultant eficient363 Deveniţi avocaţii elevilor voştri365 Sugestii de lectură367 Mulţumiri368 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Psihologie |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.9 |
159.922.7 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | GORDON, THOMAS |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Burch, Noel |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | traducător |
Autor secundar | Sava, Ioan |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.9 |
159.922.7 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 543129 / 543129 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 159.9 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|