Psihopedagogia deficienților de intelect

Autor chat
Editura Editura Universităţii din Bucureşti chat
Loc publicare București
An 2014
Subiect Psihologie chat
ISBN 9786061605378
Note Bibliogr. p.151-154

159.9/B80; C.II.38761

BRATU, MARILENA
    Psihopedagogia deficienților de intelect.- București : Editura Universităţii din Bucureşti , 2014.
    154p..    
    Bibliogr. p.151-154
    CUPRINS PREFAŢĂ9 CAPITOLUL I PROBLEMATICA PSIHOPEDAGOGIEI DEFICIENŢEI DE INTELECT 13 Locul psihopedagogiei deficienţilor de intelect in cadrul psihopedagogiei speciale 13 Terminologie15 Deficienţa de intelect - handicapul de intelect17 CAPITOLUL II ETIOLOGIE ŞI CLASIFICARE ÎN DEFICIENŢA DE INTELECT21 Etiologia deficienţelor de intelect21 Clasificarea deficienţelor de intelect26 C APITOLUL III SINDROAME ALE DEFICIENŢEI DE INTELECT43 CAPITOLUL IV TRĂSĂTURI SPECIFICE DEFICIENŢILOR DE INTELECT51 Noţiunea de specificitate a deficienţei de intelect51 Dereglarea dinamicii dezvoltării la deficienţii mintal54 Inerţia patologică - manifestare a dereglării dinamicii corticale 61 C APITOLUL V PARTICULARITĂŢI ALE PROCESELOR COGNITIVE PRIMARE LA DEFICIENŢII DE INTELECT 65 Senzaţiile 65 Percepţiile 67 Reprezentările 69 CAPITOLUL VI PARTICULARITĂŢI ALE PROCESELOR COGNITIVE SUPERIOARE LA DEFICIENŢII DE INTELECT 75 Gândirea75 Imaginaţia 82 CAPITOLUL VII PROCESELE MNEZICE ŞI ATENŢIA 87 Procesele mnezice (memoria)87 Atenţia90 CAPITOLUL VIII PARTICULARITĂŢI ALE COMUNICĂRII PRIN LIMBAJ VERBAL LA COPIII CU DEFICIENŢE DE INTELECT99 Diminuarea rolului reglator al limbajului asupra activităţilor practice în handicapul de intelect 100 Manifestarea principalelor tulburări de limbaj pe fondul deficienţei de intelect103 Specificul activităţii de terapie a limbajului, desfăşurată cu şcolarii cu deficienţă de intelect 106 CAPITOLUL IX AFECTIVITATEA, MOTIVAŢIA ŞI VOINŢA LA ŞCOLARII CU HANDICAP DE INTELECT111 Afectivitatea111 Motivaţia116 Voinţa 123 CAPITOLUL X SPECIFICUL PSIHOMOTRICITĂŢII PE FONDUL DEFICIENŢEI DE INTELECT 127 Caracteristicile psihomotricităţii în funcţie de gradele deficitului intelectual 130 Particularităţile elementelor care intră în structura psihomotricităţii pe fondul deficienţei de intelect131 CAPITOLUL XI PERSONALITATEA LA ŞCOLARII CU DEFICIENŢĂ DE INTELECT 137 Psihopedagogia deficienţilor de intelect7 Temperamentul 141 Aptitudinile146 Caracterul148 BIBLIOGRAFIE151.
    ISBN 9786061605378

    I Verza, Emil(prefață)

    1. Psihologie

159.9

010 __ $a9786061605378
035 __ $a159.9/B80
035 __ $aC.II.38761
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aPsihopedagogia deficienților de intelect
210 _# $aBucurești $cEditura Universităţii din Bucureşti $d2014
215 __ $a154p.
299 __ $aPsihopedagogia deficienților de intelect
300 __ $aBibliogr. p.151-154
330 __ $aCUPRINS PREFAŢĂ9 CAPITOLUL I PROBLEMATICA PSIHOPEDAGOGIEI DEFICIENŢEI DE INTELECT 13 Locul psihopedagogiei deficienţilor de intelect in cadrul psihopedagogiei speciale 13 Terminologie15 Deficienţa de intelect - handicapul de intelect17 CAPITOLUL II ETIOLOGIE ŞI CLASIFICARE ÎN DEFICIENŢA DE INTELECT21 Etiologia deficienţelor de intelect21 Clasificarea deficienţelor de intelect26 C APITOLUL III SINDROAME ALE DEFICIENŢEI DE INTELECT43 CAPITOLUL IV TRĂSĂTURI SPECIFICE DEFICIENŢILOR DE INTELECT51 Noţiunea de specificitate a deficienţei de intelect51 Dereglarea dinamicii dezvoltării la deficienţii mintal54 Inerţia patologică - manifestare a dereglării dinamicii corticale 61 C APITOLUL V PARTICULARITĂŢI ALE PROCESELOR COGNITIVE PRIMARE LA DEFICIENŢII DE INTELECT 65 Senzaţiile 65 Percepţiile 67 Reprezentările 69 CAPITOLUL VI PARTICULARITĂŢI ALE PROCESELOR COGNITIVE SUPERIOARE LA DEFICIENŢII DE INTELECT 75 Gândirea75 Imaginaţia 82 CAPITOLUL VII PROCESELE MNEZICE ŞI ATENŢIA 87 Procesele mnezice (memoria)87 Atenţia90 CAPITOLUL VIII PARTICULARITĂŢI ALE COMUNICĂRII PRIN LIMBAJ VERBAL LA COPIII CU DEFICIENŢE DE INTELECT99 Diminuarea rolului reglator al limbajului asupra activităţilor practice în handicapul de intelect 100 Manifestarea principalelor tulburări de limbaj pe fondul deficienţei de intelect103 Specificul activităţii de terapie a limbajului, desfăşurată cu şcolarii cu deficienţă de intelect 106 CAPITOLUL IX AFECTIVITATEA, MOTIVAŢIA ŞI VOINŢA LA ŞCOLARII CU HANDICAP DE INTELECT111 Afectivitatea111 Motivaţia116 Voinţa 123 CAPITOLUL X SPECIFICUL PSIHOMOTRICITĂŢII PE FONDUL DEFICIENŢEI DE INTELECT 127 Caracteristicile psihomotricităţii în funcţie de gradele deficitului intelectual 130 Particularităţile elementelor care intră în structura psihomotricităţii pe fondul deficienţei de intelect131 CAPITOLUL XI PERSONALITATEA LA ŞCOLARII CU DEFICIENŢĂ DE INTELECT 137 Psihopedagogia deficienţilor de intelect7 Temperamentul 141 Aptitudinile146 Caracterul148 BIBLIOGRAFIE151
606 _0 $aPsihologie
675 __ $a159.9
686 __ $a159.9
700 _0 $aBRATU, MARILENA
702 _0 $4prefață $aVerza, Emil
975 _0 $a159.9
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 530537 / 530537 F2 Împrumut Da 159.9
2. 530536 / 530536 A Împrumut Da 159.9
3. 530535 / 530535 L Împrumut la sala de lectură Da 159.9
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu