| Autor | BURCĂ, LUMINIŢA VIRGINIA chat |
| Editura | Marineasa chat |
| Loc publicare | Timişoara |
| An | 2007 |
| Subiect | Mozart, Wolfgang Amadeus (opera) chat |
| Muzică pentru vioară chat | |
| Concert pentru vioară chat | |
| ISBN | 9789736313288 |
| Note | Bibliogr. p. 264-271 |
| Rezumat în limba engleză |
| Titlu | |
| Titlu | Violonistica mozartiană |
| [nedefinit] | 1 |
| Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
| Titlu | Violonistica mozartiană |
| Prima menţ. de resp. | Luminiţa Virginia Burcă |
| Urm. menţ. de responsabilitate | [consilier editorial: Viorel Marineasa] |
| Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
| Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
| Autor principal | BURCĂ, LUMINIŢA VIRGINIA |
| Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
| Cod de legătură | editor |
| Autor secundar | Marineasa, Viorel |
| ISBN | |
| Număr ISBN | 9789736313288 |
| Alt sistem de control al numerelor | |
| Cotă | 78(436)/M92B |
| Număr (indice) CZU | |
| Număr (indice) CZU | 785/787(436) Mozart, W.A. |
| 929 Mozart, W.A. | |
| Alte clasificări | |
| Alte clasificări - Numărul clasei | 78/79 |
| Vedetă de subiect ca subiect | |
| Subiect | Mozart, Wolfgang Amadeus (opera) |
| Muzică pentru vioară | |
| Concert pentru vioară | |
| Limba resursei | |
| Limba textului | rum |
| eng | |
| Ţara de publicare sau producţie | |
| Ţara de publicare | Romania |
| Publicare, distribuţie | |
| Loc publicare | Timişoara |
| Editura | Marineasa |
| Data publicării | 2007 |
| Descriere fizică | |
| Desemnarea specifica a mat. | 275 p. |
| Alte detalii fizice | n. muz., il. |
| Notă generală | |
| Textul notei | Bibliogr. p. 264-271 |
| Rezumat în limba engleză | |
| Notă de rezumat/abstract | |
| Abstract/Sumar | Cuprins Cuvânt înainte 7 De profundis... W. A. Mozart11 Capitolul I Mozart, martor şi făurar al unui proces de reconversiune a frumosului muzical15 1.1.Reflecţii despre sunet şi cuvânt15 1.2.Scrisorile - un mic tratat de estetică muzicală, un „Curcubeu informaţional” al principiilor estetice ale lui Mozart, de o surprinzătoare originalitate şi modernitate16 1.3.Diorama spaţială şi umană, ca instrument de provocare a talentului şi măiestriei componistice ale lui Mozart (călătorii şi influenţe)30 Capitolul II Mozart - profilul creator al unui geniu39 2.1.Clasicismul - „mod de a crea durabil şi esenţial”39 Stilul clasic - arta măiestriei şi a echilibrului47 2.2.Literatura muzicală camerală mozartiană - o culme a stilului clasic58 2.3.Genul concertant, parte integrantă a creaţiei mozartiene72 2.4.Violonistica mozartiană - mijloace tehnice şi de expresie73 2.5.Creaţia mozartiană - o forţă de sintetizare a esenţei stilurilor muzicale ale trecutului şi prezentului (trăsături caracteristice)79 Capitolul III Concertele pentru vioară - o perpetuă admirare şi intrare în spiritul lor (formă şi conţinut)85 3.1.Creaţia pentru vioară, un univers dinamic deschis nenumăratelor traiectorii88 3.2.1.a) Consideraţii generale asupra concertelor92 b) Analiza propriu-zisă a concertelor Concertul în sol major, nr. 3, K.V. 216, ca o artă a dialogului96 3.2.2.Concertul în re major, nr. 4, K.V. 218 Strassburger Konzert - supranumit şi Militarul118 3.2.3.Concertul în la major, nr. 5, K.V. 219 o formă de sinteză şi inovaţie componistică130 3.2.4.Concertul în mi bemol major, nr. 6, K.V. 268 - controversatul concert mozartian conceput fară cadenţa de virtuozitate147 3.2.5.Concertul în re major, nr. 7, K.V. 271 (a), o expresie a perfecţiei echilibrului dintre partida solistică şi ansamblul orchestral (tutti)157 3.2.6.Cele două concerte, nr. 1 în si bemol major şi nr. 2 în re major, cu specificul relaţiei tonale între mişcările extreme şi cea mediană de: tonică-subdominantă-tonică171 Capitolul IV Rolul interpretului în transcenderea prin muzică174 4.1.Arta interpretului - „a doua idiomatică”174 4.2.Interpretul - o „heraldă” în „agora” lui178 4.2.1.Concertul în sol major, K.V. 216 - o manieră dialogată în tratarea viorii şi a orchestrei182 4.2.2.Concertul în re major, K.V. 218 - specific al măiestriei alternanţelor de tempo198 4.2.3.Concertul în la major, K.V. 219 - o expresie a triumfului melodiei şi a accesibilităţii204 4.2.4.Concertul în mi bemol major, K.V. 268 - o nesecată fantezie ritmico-melodică mozartiană218 4.2.5.Concertul în re major, K.V. 271 - un mănunchi de dificultăţi tehnice violonistice, care depăşesc limitele cunoscute şi practicate în vremea lui Mozart228 4.2.6.Concluzii244 4.2.7.Concertele mozartiene de vioară - o sursă elevată de punere în mişcare a spiritului metodic în interpretare245 Un epilogal autorului deschisspre viitor250 Abstract: W.A. Mozart’s violin - a performers considerations on Mozart’s concertos for violin and orchestra (Rezumat în limba engleză)252 Bibliografie264 |
| Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 594205 / 594205 | AV | Împrumut | Da | 78(436) |
| Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
|---|---|---|---|
| AV | Împrumut | 1 |
|