Violonistica mozartiană

Autor chat
Editura Marineasa chat
Loc publicare Timişoara
An 2007
Subiect Mozart, Wolfgang Amadeus (opera) chat
Muzică pentru vioară chat
Concert pentru vioară chat
ISBN 9789736313288
Note Bibliogr. p. 264-271
Rezumat în limba engleză

78(436)/M92B

BURCĂ, LUMINIŢA VIRGINIA
    Violonistica mozartiană / Luminiţa Virginia Burcă ; [consilier editorial: Viorel Marineasa].- Timişoara : Marineasa , 2007.
    275 p. : n. muz., il..    
    Bibliogr. p. 264-271
    Rezumat în limba engleză
    Cuprins Cuvânt înainte 7 De profundis... W. A. Mozart11 Capitolul I Mozart, martor şi făurar al unui proces de reconversiune a frumosului muzical15 1.1.Reflecţii despre sunet şi cuvânt15 1.2.Scrisorile - un mic tratat de estetică muzicală, un „Curcubeu informaţional” al principiilor estetice ale lui Mozart, de o surprinzătoare originalitate şi modernitate16 1.3.Diorama spaţială şi umană, ca instrument de provocare a talentului şi măiestriei componistice ale lui Mozart (călătorii şi influenţe)30 Capitolul II Mozart - profilul creator al unui geniu39 2.1.Clasicismul - „mod de a crea durabil şi esenţial”39 Stilul clasic - arta măiestriei şi a echilibrului47 2.2.Literatura muzicală camerală mozartiană - o culme a stilului clasic58 2.3.Genul concertant, parte integrantă a creaţiei mozartiene72 2.4.Violonistica mozartiană - mijloace tehnice şi de expresie73 2.5.Creaţia mozartiană - o forţă de sintetizare a esenţei stilurilor muzicale ale trecutului şi prezentului (trăsături caracteristice)79 Capitolul III Concertele pentru vioară - o perpetuă admirare şi intrare în spiritul lor (formă şi conţinut)85 3.1.Creaţia pentru vioară, un univers dinamic deschis nenumăratelor traiectorii88 3.2.1.a) Consideraţii generale asupra concertelor92 b) Analiza propriu-zisă a concertelor Concertul în sol major, nr. 3, K.V. 216, ca o artă a dialogului96 3.2.2.Concertul în re major, nr. 4, K.V. 218 Strassburger Konzert - supranumit şi Militarul118 3.2.3.Concertul în la major, nr. 5, K.V. 219 o formă de sinteză şi inovaţie componistică130 3.2.4.Concertul în mi bemol major, nr. 6, K.V. 268 - controversatul concert mozartian conceput fară cadenţa de virtuozitate147 3.2.5.Concertul în re major, nr. 7, K.V. 271 (a), o expresie a perfecţiei echilibrului dintre partida solistică şi ansamblul orchestral (tutti)157 3.2.6.Cele două concerte, nr. 1 în si bemol major şi nr. 2 în re major, cu specificul relaţiei tonale între mişcările extreme şi cea mediană de: tonică-subdominantă-tonică171 Capitolul IV Rolul interpretului în transcenderea prin muzică174 4.1.Arta interpretului - „a doua idiomatică”174 4.2.Interpretul - o „heraldă” în „agora” lui178 4.2.1.Concertul în sol major, K.V. 216 - o manieră dialogată în tratarea viorii şi a orchestrei182 4.2.2.Concertul în re major, K.V. 218 - specific al măiestriei alternanţelor de tempo198 4.2.3.Concertul în la major, K.V. 219 - o expresie a triumfului melodiei şi a accesibilităţii204 4.2.4.Concertul în mi bemol major, K.V. 268 - o nesecată fantezie ritmico-melodică mozartiană218 4.2.5.Concertul în re major, K.V. 271 - un mănunchi de dificultăţi tehnice violonistice, care depăşesc limitele cunoscute şi practicate în vremea lui Mozart228 4.2.6.Concluzii244 4.2.7.Concertele mozartiene de vioară - o sursă elevată de punere în mişcare a spiritului metodic în interpretare245 Un epilogal autorului deschisspre viitor250 Abstract: W.A. Mozart’s violin - a performers considerations on Mozart’s concertos for violin and orchestra (Rezumat în limba engleză)252 Bibliografie264.
    ISBN 9789736313288

    I Marineasa, Viorel(editor)

    1. Mozart, Wolfgang Amadeus (opera)
    2. Muzică pentru vioară
    3. Concert pentru vioară

785/787(436) Mozart, W.A.
929 Mozart, W.A.


299 __ $aViolonistica mozartiană
955 __ $a1
200 __ $aViolonistica mozartiană $fLuminiţa Virginia Burcă $g[consilier editorial: Viorel Marineasa] $bCarte tipărită
700 __ $aBURCĂ, LUMINIŢA VIRGINIA
702 __ $4editor $aMarineasa, Viorel
010 __ $a9789736313288
035 __ $a78(436)/M92B
675 __ $a785/787(436) Mozart, W.A.
675 __ $a929 Mozart, W.A.
686 __ $a78/79
606 __ $aMozart, Wolfgang Amadeus (opera)
606 __ $aMuzică pentru vioară
606 __ $aConcert pentru vioară
101 __ $arum $aeng
102 __ $aRomania
210 __ $aTimişoara $cMarineasa $d2007
215 __ $a275 p. $cn. muz., il.
300 __ $aBibliogr. p. 264-271
300 __ $aRezumat în limba engleză
330 __ $aCuprins Cuvânt înainte 7 De profundis... W. A. Mozart11 Capitolul I Mozart, martor şi făurar al unui proces de reconversiune a frumosului muzical15 1.1.Reflecţii despre sunet şi cuvânt15 1.2.Scrisorile - un mic tratat de estetică muzicală, un „Curcubeu informaţional” al principiilor estetice ale lui Mozart, de o surprinzătoare originalitate şi modernitate16 1.3.Diorama spaţială şi umană, ca instrument de provocare a talentului şi măiestriei componistice ale lui Mozart (călătorii şi influenţe)30 Capitolul II Mozart - profilul creator al unui geniu39 2.1.Clasicismul - „mod de a crea durabil şi esenţial”39 Stilul clasic - arta măiestriei şi a echilibrului47 2.2.Literatura muzicală camerală mozartiană - o culme a stilului clasic58 2.3.Genul concertant, parte integrantă a creaţiei mozartiene72 2.4.Violonistica mozartiană - mijloace tehnice şi de expresie73 2.5.Creaţia mozartiană - o forţă de sintetizare a esenţei stilurilor muzicale ale trecutului şi prezentului (trăsături caracteristice)79 Capitolul III Concertele pentru vioară - o perpetuă admirare şi intrare în spiritul lor (formă şi conţinut)85 3.1.Creaţia pentru vioară, un univers dinamic deschis nenumăratelor traiectorii88 3.2.1.a) Consideraţii generale asupra concertelor92 b) Analiza propriu-zisă a concertelor Concertul în sol major, nr. 3, K.V. 216, ca o artă a dialogului96 3.2.2.Concertul în re major, nr. 4, K.V. 218 Strassburger Konzert - supranumit şi Militarul118 3.2.3.Concertul în la major, nr. 5, K.V. 219 o formă de sinteză şi inovaţie componistică130 3.2.4.Concertul în mi bemol major, nr. 6, K.V. 268 - controversatul concert mozartian conceput fară cadenţa de virtuozitate147 3.2.5.Concertul în re major, nr. 7, K.V. 271 (a), o expresie a perfecţiei echilibrului dintre partida solistică şi ansamblul orchestral (tutti)157 3.2.6.Cele două concerte, nr. 1 în si bemol major şi nr. 2 în re major, cu specificul relaţiei tonale între mişcările extreme şi cea mediană de: tonică-subdominantă-tonică171 Capitolul IV Rolul interpretului în transcenderea prin muzică174 4.1.Arta interpretului - „a doua idiomatică”174 4.2.Interpretul - o „heraldă” în „agora” lui178 4.2.1.Concertul în sol major, K.V. 216 - o manieră dialogată în tratarea viorii şi a orchestrei182 4.2.2.Concertul în re major, K.V. 218 - specific al măiestriei alternanţelor de tempo198 4.2.3.Concertul în la major, K.V. 219 - o expresie a triumfului melodiei şi a accesibilităţii204 4.2.4.Concertul în mi bemol major, K.V. 268 - o nesecată fantezie ritmico-melodică mozartiană218 4.2.5.Concertul în re major, K.V. 271 - un mănunchi de dificultăţi tehnice violonistice, care depăşesc limitele cunoscute şi practicate în vremea lui Mozart228 4.2.6.Concluzii244 4.2.7.Concertele mozartiene de vioară - o sursă elevată de punere în mişcare a spiritului metodic în interpretare245 Un epilogal autorului deschisspre viitor250 Abstract: W.A. Mozart’s violin - a performers considerations on Mozart’s concertos for violin and orchestra (Rezumat în limba engleză)252 Bibliografie264
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 594205 / 594205 AV Împrumut Da 78(436)
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
AV Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu