Autor | DEWEY, JOHN chat |
Editura | Herald chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 2022 |
Subiect | Gândire (filosofie) chat |
Gândire (psihologie) chat | |
Psihologia educaţiei chat | |
Educație chat | |
Filosofie - Pedagogie chat | |
ISBN | 9789731119786 |
Note | Index |
Titlu | |
Titlu | Cum gândesc oamenii : înțelegerea minții și creșterea eficienței în procesul de învățare |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 1 |
159.955 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Cum gândesc oamenii |
Prima menţ. de resp. | John Dewey |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere din limba engleză de Ovidiu Morar |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | înțelegerea minții și creșterea eficienței în procesul de învățare |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | DEWEY, JOHN |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | traducător |
Autor secundar | Morar, Ovidiu |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789731119786 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/D35 |
C.II.44014 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 1:37 |
159.955:37 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Gândire (filosofie) |
Gândire (psihologie) | |
Psihologia educaţiei | |
Educație | |
Filosofie - Pedagogie | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Herald |
Data publicării | 2022 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 303 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Cogito |
Notă generală | |
Textul notei | Index |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | CUPRINS Prefaţă la noua ediţie9 Prefaţă la prima ediţie11 PARTEA ÎNTÂI PROBLEMA EDUCĂRII GÂNDIRII I.CE ESTE GÂNDIREA ?15 I.Diferitele sensuri ale gândirii15 II.Factorul central al gândirii21 III.Fazele gândirii reflexive24 IV.Rezumat27 II.DE CE GÂNDIREA REFLEXIVĂ TREBUIE SĂ FIE UN SCOP EDUCAŢIONAL29 I.Valorile gândirii29 II.Tendinţe ce necesită reglementări permanente35 III.CALITĂŢI ÎNNĂSCUTE ÎN EDUCAREA GÂNDIRII 47 I.Curiozitatea48 II.Sugestia52 III.Regularitatea59 IV.Câteva concluzii despre educaţie64 IV.CONDIŢIILE ŞCOLII ŞI EDUCAREA GÂNDIRII67 I.Introducere: metode şi condiţii67 II.Influenţa deprinderilor altora70 III.Influenţa naturii studiilor73 IV.Influenţa scopurilor şi idealurilor curente76 PARTEA A DOUA CONSIDERAŢII LOGICE V.PROCESUL ŞI REZULTATUL ACTIVITĂŢII REFLEXIVE. PROCESUL PSIHOLOGIC ŞI FORMA LOGICĂ83 I.Gândirea ca eveniment formal şi real83 II.Educaţia în relaţie cu forma90 III. Disciplina şi libertatea97 VI.EXEMPLE DE INFERENŢĂ ŞI TESTARE103 I. Ilustrări ale activităţii reflexive103 II.Inferenţa necunoscutului106 III.Gândirea avansează de la o situaţie echivocă la una clară110 VII.ANALIZA GÂNDIRII REFLEXIVE113 I.Faptele şi ideile113 II.Funcţiile esenţiale ale activităţii reflexive117 VIII.LOCUL JUDECĂŢII ÎN ACTIVITATEA REFLEXIVĂ 129 I.Cei trei factori ai judecăţii129 II. Analiza şi sinteza: cele două funcţii ale judecăţii136 IX. ÎNŢELEGEREA: IDEILE ŞI SENSURILE143 I.Ideile ca sugestii şi conjecturi143 II.Lucrurile şi sensurile147 III.Procesul prin care lucrurile capătă sens151 X.ÎNŢELEGEREA: CONCEPT ŞI DEFINIŢIE159 I.Natura conceptelor159 II.Cum apar conceptele165 III.Definiţia şi organizarea sensurilor169 XI.METODA SISTEMATICĂ: CONTROLUL DATELOR ŞI AL DOVEZILOR175 I.Metoda ca verificare deliberată a faptelor şi a ideilor 175 II.Importanţa metodei în analiza datelor178 XII.METODA SISTEMATICĂ: CON TROLUL RAŢIONAMEN TELOR ŞI AL CON CEPTELOR189 I.Valoarea conceptelor ştiinţifice189 II.Aplicaţii importante în educaţie: inadecvări caracteristice 192 XIII. GÂNDIREA EMPIRICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ199 I.Ce se înţelege prin empiric199 II.Metoda ştiinţifică204 PARTEA A TREIA EDUCAREA GÂNDIRII XIV.ACTIVITATEA ŞI EDUCAREA GÂNDIRII215 I.Stadiul timpuriu de activitate215 II.Jocul, munca şi alte forme de activitate înrudite 219 III.Ocupaţii constructive225 XV.DE LA CONCRET LA ABSTRACT229 I.Ce e concretul?229 II.Ce este abstractul?235 XVI.LIMBAJUL ŞI EDUCAREA GÂNDIRII239 I.Limba ca instrument al gândirii239 II.Abuzul de metode lingvistice în educaţie244 III.Utilizarea limbajului în implicaţiile sale educaţionale247 XVII.OBSERVAŢIA ŞI INFORMAŢIA ÎN EDUCAREA MINŢII255 I.Natura şi valoarea observaţiei255 II.Metode şi materiale de observaţie în şcoală260 III.Comunicarea informaţiei264 XVIII.REPRODUCEREA INFORMAŢIEI ŞI EDUCAREA GÂNDIRII267 I.Ideile false despre reproducerea informaţiei267 II.Funcţiile reproducerii informaţiei269 III.Dirijarea reproducerii informaţiei275 IV.Funcţia profesorului280 V.Aprecierea283 XIX.CÂTEVA CONCLUZII GENERALE286 I.Inconştientul şi conştientul286 II.Procesul şi produsul290 III.Apropiatul şi îndepărtatul294 INDEX299 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 609131 / 609131 | A | Împrumut | Nu | 37 | |
2. | 585999 / 585999 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|