Managementul evenimentelor : Personale. Organizaționale. Internaționale

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iași
An 2016
Subiect Organizare (metode manageriale) chat
ISBN 9789734659708
Note Bibliogr. p.245-247

0/O-64; C.III.11738

OPREA, DUMITRU
    Managementul evenimentelor : Personale. Organizaționale. Internaționale.- Iași : Polirom , 2016.
    247p. : tab., graf..- (Collegium. Afaceri).    
    Bibliogr. p.245-247
    Cuprins Introducere9 Capitolul 1. Abordarea conceptuală a managementului evenimentelor 1.1.Puţină istorie şi câteva date despre evenimente11 1.2.Evenimentele şi managementul lor13 1.3.Cadrul de lucru al managementului evenimentelor17 1.4.Tipuri de evenimente20 Capitolul 2. Industria evenimentelor30 2.1.Cererea de evenimente30 2.2.Tipuri de organizaţii din domeniul evenimentelor33 2.2.1.Organizaţiile şi managementul evenimentelor34 2.2.2.Organizaţii din sectorul public37 2.2.3.Organizaţii din sectorul privat37 2.2.4.Evenimentele prin parteneriat public-privat38 2.3.Descrierea principalelor tipuri de organizaţii din industria evenimentelor40 2.4.Factori de succes sau eşec al firmelor de pe piaţa evenimentelor44 2.5.Profesionalizarea managementului evenimentelor46 2.6.Impactul industriei evenimentelor asupra dezvoltării comunităţilor50 Capitolul 3. Iniţierea şi documentarea evenimentelor54 3.1.Declanşarea evenimentelor: de la scop la idee, temă şi obiective54 3.2.Selectarea celei mai bune idei58 3.2.1.Selecţia în funcţie de piaţă58 3.2.2.Selecţia în funcţie de activităţi59 3.2.3.Selecţia în funcţie de resursele fînanicare60 3.2.4.Selecţia în funcţie de timp60 3.2.5.Selecţia în funcţie de riscuri61 3.3.Documentarea evenimentelor61 3.3.1.Stabilirea tipologiei evenimentului63 3.3.2.Obţinerea detaliilor despre componentele-cheie ale evenimentului67 Capitolul 4. Marketingul evenimentelor74 4.1. Mixul de marketing şi estimarea cererii75 4.1.1.De la 4P la 8P în domeniul evenimentelor75 4.1.2.Cercetarea pieţei şi cererea potenţială77 4.1.3.Segmentarea şi motivarea grupului-ţintă80 4.2. Planul de marketing şi promovarea evenimentelor83 4.2.1.Conţinutul planului de marketing84 4.2.2.Acţiunile şi materialele de promovare86 Capitolul 5. Locul, amenajările speciale şi producţia evenimentelor91 5.1.Identificarea şi evaluarea locurilor de desfăşurare91 5.1.1.Unicitatea locului - punctul forte al reuşitei evenimentelor91 5.1.2.Selecţia locului93 5.2.Proiectarea planului de utilizare a spaţiului100 5.3.Infrastructurile necesare evenimentelor102 5.3.1.Infrastructura de transport103 5.3.2.Parcările104 5.3.3.Serviciile de salubritate105 5.3.4.Asigurarea cu utilităţi108 5.4.Amenajările specifice evenimentelor109 5.4.1.Decoruri110 5.4.2.Organizarea spaţiului pentru plasarea participanţilor 114 5.4.3.Marcajele şi indicatoarele 115 5.5.Producţia evenimentelor116 5.5.1.Luminile 117 5.5.2.Acustica şi sonorizarea 118 5.5.3.Video-foto 119 5.5.4.Efectele speciale120 Capitolul 6. Servicii şi programe pentru participanţii la evenimente122 6.1.înregistrarea participanţilor123 6.2.Servicii de transport, cazare şi conexe125 6.2.1.Transportul participanţilor126 6.2.2.Cazarea participanţilor127 6.2.3.Servicii conexe128 6.3.Primirea participanţilor la eveniment128 6.3.1.Zona de primire a participanţilor şi personalul necesar129 6.3.2.Managementul cozilor de aşteptare130 6.3.3.Controlul accesului131 6.4.Programele de divertisment132 6.4.1.Regia şi scenariul133 6.4.2.Artiştii133 6.4.3.Aspecte legale privind difuzarea melodiilor134 6.5.Programele complementare pentru personalităţi şi însoţitori135 6.5.1.Personalităţile şi respectarea protocolului135 6.5.2.Programul pentru însoţitori137 6.5.3.Integrarea persoanelor cu nevoi speciale139 6.6.Amintirile oferite participanţilor140 6.6.1.Obiecte promoţionale141 6.6.2.Ceremonii de premiere141 6.6.3.Cadouri143 6.6.4.Suveniruri144 Capitolul 7. Servicii de alimentaţie publică146 7.1.Particularităţi ale servirii alimentelor şi băuturilor146 7.1.1.Preferinţele şi restricţiile alimentare147 7.1.2.Stabilirea meniului148 7.1.3.Alegerea stilului de servire150 7.1.4.Alegerea furnizorilor de servicii de alimentaţie publică152 7.2.Organizarea meselor, pauzelor de cafea, cocktailurilor154 7.2.1.Micul dejun154 7.2.2.Pauzele de cafea (coffee breaks)156 7.2.3.Prânzul157 7.2.4.Cocktailurile158 7.2.5.Cina160 7.3.Probleme şi soluţii privind organizarea meselor161 7.3.1.Prevenirea riscurilor generate de consumul de alcool161 7.3.2.Personalul care asigură servirea163 7.3.3.Controlul situaţiilor atipice164 Capitolul 8. Resursele umane ale evenimentelor166 8.1.Necesarul de personal166 8.1.1.Estimarea necesarului de resurse umane167 8.1.2.Recrutarea şi angajarea personalului169 8.2.Organizarea echipei evenimentului171 8.2.1.Organigrama şi comunicarea în echipă171 8.2.2.Managerul evenimentului173 8.3.Managementul echipei174 8.3.1.Instruirea echipei175 8.3.2.Motivarea176 8.3.3.Evaluarea performanţelor177 8.3.4.Conflictele şi concedierea179 Capitolul 9. Managementul financiar al evenimentelor181 9.1.Planificarea financiară a evenimentelor181 9.1.1.Cheltuielile unui eveniment182 9.1.2.Sursele de venituri186 9.2.Bugetul evenimentelor191 9.2.1.Elaborarea bugetului192 9.2.2.Pragul de rentabilitate (break-even point)196 9.2.3.Fluxurile de numerar sau cash-flow-ul198 Capitolul 10. Managementul riscurilor evenimentelor201 10.1.Riscurile evenimentelor202 10.1.1.Identificarea riscurilor203 10.1.2.Evaluarea riscurilor şi a impactului lor206 10.1.3.Planul acţiunilor de răspuns la situaţiile de risc209 10.1.4.Monitorizarea şi controlul riscurilor212 10.2.Comunicarea şi sistemul de comunicaţii în situaţii de risc213 10.3.Siguranţa şi securitatea evenimentelor215 10.3.1.Siguranţa participanţilor216 10.3.2.Securitatea bunurilor218 10.4.Servicii medicale de urgenţă220 10.5.Parcările şi transportul222 10.6.Managementul şi controlul mulţimilor225 10.7.Contracte, permise şi licenţe229 Capitolul 11. Închiderea şi evaluarea evenimentelor232 11.1.Planificarea închiderii evenimentelor232 11.2.Evaluarea evenimentelor237 11.3.Documentaţia post-eveniment242 Bibliografie245.
    ISBN 9789734659708

    I Meșniță, Gabriela
    II Alexa, Marius

    1. Organizare (metode manageriale)

005

010 __ $a9789734659708
035 __ $a0/O-64
035 __ $aC.III.11738
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aManagementul evenimentelor $ePersonale. Organizaționale. Internaționale
210 _# $aIași $cPolirom $d2016
215 __ $a247p. $ctab., graf.
225 _0 $aCollegium. Afaceri
299 __ $aManagementul evenimentelor : Personale. Organizaționale. Internaționale
300 __ $aBibliogr. p.245-247
330 __ $aCuprins Introducere9 Capitolul 1. Abordarea conceptuală a managementului evenimentelor 1.1.Puţină istorie şi câteva date despre evenimente11 1.2.Evenimentele şi managementul lor13 1.3.Cadrul de lucru al managementului evenimentelor17 1.4.Tipuri de evenimente20 Capitolul 2. Industria evenimentelor30 2.1.Cererea de evenimente30 2.2.Tipuri de organizaţii din domeniul evenimentelor33 2.2.1.Organizaţiile şi managementul evenimentelor34 2.2.2.Organizaţii din sectorul public37 2.2.3.Organizaţii din sectorul privat37 2.2.4.Evenimentele prin parteneriat public-privat38 2.3.Descrierea principalelor tipuri de organizaţii din industria evenimentelor40 2.4.Factori de succes sau eşec al firmelor de pe piaţa evenimentelor44 2.5.Profesionalizarea managementului evenimentelor46 2.6.Impactul industriei evenimentelor asupra dezvoltării comunităţilor50 Capitolul 3. Iniţierea şi documentarea evenimentelor54 3.1.Declanşarea evenimentelor: de la scop la idee, temă şi obiective54 3.2.Selectarea celei mai bune idei58 3.2.1.Selecţia în funcţie de piaţă58 3.2.2.Selecţia în funcţie de activităţi59 3.2.3.Selecţia în funcţie de resursele fînanicare60 3.2.4.Selecţia în funcţie de timp60 3.2.5.Selecţia în funcţie de riscuri61 3.3.Documentarea evenimentelor61 3.3.1.Stabilirea tipologiei evenimentului63 3.3.2.Obţinerea detaliilor despre componentele-cheie ale evenimentului67 Capitolul 4. Marketingul evenimentelor74 4.1. Mixul de marketing şi estimarea cererii75 4.1.1.De la 4P la 8P în domeniul evenimentelor75 4.1.2.Cercetarea pieţei şi cererea potenţială77 4.1.3.Segmentarea şi motivarea grupului-ţintă80 4.2. Planul de marketing şi promovarea evenimentelor83 4.2.1.Conţinutul planului de marketing84 4.2.2.Acţiunile şi materialele de promovare86 Capitolul 5. Locul, amenajările speciale şi producţia evenimentelor91 5.1.Identificarea şi evaluarea locurilor de desfăşurare91 5.1.1.Unicitatea locului - punctul forte al reuşitei evenimentelor91 5.1.2.Selecţia locului93 5.2.Proiectarea planului de utilizare a spaţiului100 5.3.Infrastructurile necesare evenimentelor102 5.3.1.Infrastructura de transport103 5.3.2.Parcările104 5.3.3.Serviciile de salubritate105 5.3.4.Asigurarea cu utilităţi108 5.4.Amenajările specifice evenimentelor109 5.4.1.Decoruri110 5.4.2.Organizarea spaţiului pentru plasarea participanţilor 114 5.4.3.Marcajele şi indicatoarele 115 5.5.Producţia evenimentelor116 5.5.1.Luminile 117 5.5.2.Acustica şi sonorizarea 118 5.5.3.Video-foto 119 5.5.4.Efectele speciale120 Capitolul 6. Servicii şi programe pentru participanţii la evenimente122 6.1.înregistrarea participanţilor123 6.2.Servicii de transport, cazare şi conexe125 6.2.1.Transportul participanţilor126 6.2.2.Cazarea participanţilor127 6.2.3.Servicii conexe128 6.3.Primirea participanţilor la eveniment128 6.3.1.Zona de primire a participanţilor şi personalul necesar129 6.3.2.Managementul cozilor de aşteptare130 6.3.3.Controlul accesului131 6.4.Programele de divertisment132 6.4.1.Regia şi scenariul133 6.4.2.Artiştii133 6.4.3.Aspecte legale privind difuzarea melodiilor134 6.5.Programele complementare pentru personalităţi şi însoţitori135 6.5.1.Personalităţile şi respectarea protocolului135 6.5.2.Programul pentru însoţitori137 6.5.3.Integrarea persoanelor cu nevoi speciale139 6.6.Amintirile oferite participanţilor140 6.6.1.Obiecte promoţionale141 6.6.2.Ceremonii de premiere141 6.6.3.Cadouri143 6.6.4.Suveniruri144 Capitolul 7. Servicii de alimentaţie publică146 7.1.Particularităţi ale servirii alimentelor şi băuturilor146 7.1.1.Preferinţele şi restricţiile alimentare147 7.1.2.Stabilirea meniului148 7.1.3.Alegerea stilului de servire150 7.1.4.Alegerea furnizorilor de servicii de alimentaţie publică152 7.2.Organizarea meselor, pauzelor de cafea, cocktailurilor154 7.2.1.Micul dejun154 7.2.2.Pauzele de cafea (coffee breaks)156 7.2.3.Prânzul157 7.2.4.Cocktailurile158 7.2.5.Cina160 7.3.Probleme şi soluţii privind organizarea meselor161 7.3.1.Prevenirea riscurilor generate de consumul de alcool161 7.3.2.Personalul care asigură servirea163 7.3.3.Controlul situaţiilor atipice164 Capitolul 8. Resursele umane ale evenimentelor166 8.1.Necesarul de personal166 8.1.1.Estimarea necesarului de resurse umane167 8.1.2.Recrutarea şi angajarea personalului169 8.2.Organizarea echipei evenimentului171 8.2.1.Organigrama şi comunicarea în echipă171 8.2.2.Managerul evenimentului173 8.3.Managementul echipei174 8.3.1.Instruirea echipei175 8.3.2.Motivarea176 8.3.3.Evaluarea performanţelor177 8.3.4.Conflictele şi concedierea179 Capitolul 9. Managementul financiar al evenimentelor181 9.1.Planificarea financiară a evenimentelor181 9.1.1.Cheltuielile unui eveniment182 9.1.2.Sursele de venituri186 9.2.Bugetul evenimentelor191 9.2.1.Elaborarea bugetului192 9.2.2.Pragul de rentabilitate (break-even point)196 9.2.3.Fluxurile de numerar sau cash-flow-ul198 Capitolul 10. Managementul riscurilor evenimentelor201 10.1.Riscurile evenimentelor202 10.1.1.Identificarea riscurilor203 10.1.2.Evaluarea riscurilor şi a impactului lor206 10.1.3.Planul acţiunilor de răspuns la situaţiile de risc209 10.1.4.Monitorizarea şi controlul riscurilor212 10.2.Comunicarea şi sistemul de comunicaţii în situaţii de risc213 10.3.Siguranţa şi securitatea evenimentelor215 10.3.1.Siguranţa participanţilor216 10.3.2.Securitatea bunurilor218 10.4.Servicii medicale de urgenţă220 10.5.Parcările şi transportul222 10.6.Managementul şi controlul mulţimilor225 10.7.Contracte, permise şi licenţe229 Capitolul 11. Închiderea şi evaluarea evenimentelor232 11.1.Planificarea închiderii evenimentelor232 11.2.Evaluarea evenimentelor237 11.3.Documentaţia post-eveniment242 Bibliografie245
606 _0 $aOrganizare (metode manageriale)
675 __ $a005
686 __ $a0
700 _0 $aOPREA, DUMITRU
701 _0 $aMeșniță, Gabriela
701 _0 $aAlexa, Marius
975 _0 $a005
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 529078 / 529078 A Împrumut Da
2. 529077 / 529077 L Împrumut la sala de lectură Da
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu