Managementul resurselor umane

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2016
Subiect Managementul resurselor umane
Organizare (metode manageriale) chat
ISBN 9789734658213
Note Index
Bibliogr. p. 297-307

65/P23; C.III.11736

PÂNIŞOARĂ, GEORGETA
    Managementul resurselor umane.- a 3-a revăzută și adăugită.- Iaşi : Polirom , 2016.
    309p. : tab., fig..- (Collegium. Psihologie).    
    Index
    Bibliogr. p. 297-307
    Cuprins Actualitatea unui domeniu9 Capitolul 1. Responsabilităţile managerului de resurse umane13 Capitolul 2. Construcţia şi administrarea fişelor de post19 2.1.Un posibil model al fişelor de post19 2.2.Construcţia fişelor de post26 Capitolul 3. Recrutarea şi selecţia resurselor umane31 3.1.Introducere31 3.2.Identificarea nevoii de personal33 3.3.Promovarea anunţului publicitar de angajare 35 3.4.Selectarea CV-urilor37 3.5.Interviurile38 3.6.Testarea profesională şi personală45 3.7.Decizia şi referinţele47 3.8.Integrarea organizaţională47 Capitolul 4. Integrarea în organizaţie51 4.1.Conţinutul integrării organizaţionale53 4.2.Etapele integrării organizaţionale56 4.3.Strategii de integrare59 4.3.1.Strategii de integrare formale/informale60 4.3.2.Strategii de integrare individuale/colective61 4.3.3.Strategii de integrare secvenţiale/nonsecvenţiale61 4.3.4.Strategii de integrare fixe/mobile62 4.3.5.Strategii de integrare seriale/disjunctive62 4.3.6.Strategii de integrare de învestire/dezînvestire62 4.3.7.Integrarea de tip competiţie63 Capitolul 5. Cultura organizaţională71 5.1.Conţinutul culturii organizaţionale74 5.2.Tipuri de cultură organizaţională79 5.3.Surse de tensiune şi factori stresori87 5.4.Mobbing-ul la locul de muncă94 Capitolul 6. Comunicarea în organizaţii 103 6.1.Formele comunicării 106 6.2.Bariere de comunicare şi optimizarea comunicării116 6.2.1.Bariere de comunicare de natură organizaţională117 6.2.1.1.Diferenţele ierarhice în organizaţie117 6.2.1.2.Bariere fizice117 6.2.1.3.Deficienţe ale comunicării ascendente118 6.2.1.4.Efecte negative ale reţelei informate de transmitere a informaţiilor. Zvonurile 118 6.2.1.5.Supraîncărcarea sistemului, distorsiuni, omisiuni119 6.2.2.Bariere de comunicare de natură individuală119 6.2.2.1.Percepţia evenimentelor119 6.2.2.2.Prezumţiile transmiţătorului120 6.2.2.3.Ignorarea importanţei receptorului120 6.2.2.4.Comportamentul defensiv al receptorului 121 6.2.2.5.Lipsa feedbackului121 6.2.3.Optimizarea comunicării 121 Capitolul 7. Evaluarea performanţelor în organizaţie131 7.1.Modele şi metode de evaluare135 7.1.1.Metoda analizei standardelor de performanţă136 7.1.2.Tehnica scalelor şi ancorelor comportamentale137 7.1.3.Tehnica ierarhiilor139 7.1.4.Evaluarea obiectivelor140 7.1.5.Evaluarea psihologică140 7.1.6.Autoevaluarea141 7.1.7.Feedbackul 360°141 7.2.Greşeli de evaluare. Principii de acordare a feedbackului143 Capitolul 8. Instruirea organizaţională 151 8.1.Analiza de nevoi152 8.1.1.Harta micropolitică157 8.1.2.Analiza SWOT 157 8.1.3.Tehnica fishboning159 8.1.4.Analiza cauzelor şi consecinţelor160 8.1.5.Metoda „copacul cu erori"161 8.2.Proiectarea programului de instruire162 8.3.Instruirea propriu-zisă168 8.3.1.Programe de instruire la locul de muncă168 8.3.2.Programe de instruire în afara locului de muncă170 8.3.2.1.Instruirea pre-operatorie (vestibul training) şi simulările170 8.3.2.2.Instrucţia prin prelegeri171 8.3.2.3.Cursurile prin corespondenţă176 8.3.2.4.Brainstormingul176 8.3.2.5.Tehnica interacţiunii observate (fishbowl)179 8.3.2.6.Controversa creativă180 8.3.2.7.Predarea reflexivă181 8.3.2.8.Discuţia-panel181 8.4. Evaluarea programelor de instruire şi formare organizaţională182 Anexa 1. Human Hunter192 Anexa 2. Decizia193 Anexa 3. Ziarul194 Anexa 4. Erori de ascultare195 Anexa 5. Feedbackul nonevaluativ197 Anexa 6. Studiu de caz199 Anexa 7. Soluţia ta salvatoare201 Anexa 8. Conflicte202 Anexa 9. Warp Speed 1, 3 203 Capitolul 9. Aspecte motivaţionale. Recompensarea205 9.1.Teorii şi modele ale procesului motivaţional205 9.2.Politica salaríala de motivare212 9.3.Modalităţi alternative şi/sau complementare de motivare217 9.4.Motivaţia lucrului în echipă (team building-ul)222 Capitolul 10. Schimbare şi dezvoltare organizaţională233 10.1.Schimbarea în organizaţii233 10.1.1.Blocaje ale schimbării la nivel organizaţional238 10.1.2.Blocaje ale schimbării la nivel individual240 10.2.Dezvoltarea organizaţională. Metode şi tehnici247 10.2.1.Laboratoarele de training pentru sensibilizare (T-group training)247 10.2.2.Team building-ul sau construirea echipelor249 10.2.3.Investigaţiile pentru obţinerea feedbackului în organizaţii (survey feedback)251 10.2.4.Reengeneering-ul253 10.2.5.Cercurile calităţii 253 Capitolul 11. Managementul carierei259 11.1.Delimitarea problemei259 11.2.Managementul carierei prin organizaţii. Modele, metode şi strategii263 11.2.1.Modelul competenţelor263 11.2.2.Teoria ancorelor carierei266 11.2.3.Teoria lui Holland şi teoria inteligenţelor multiple270 11.2.4.Mentoratul şi dezvoltarea carierei275 Capitolul 12. În loc de concluzii289 12.1.Costuri ale nefolosirii strategiilor de resurse umane289 12.2.Etică şi nondiscriminare291 Bibliografie297 Index de termeni307.
    ISBN 9789734658213

    I Pânişoară, Ion-Ovidiu

    1. Managementul resurselor umane
    2. Organizare (metode manageriale)

65.012.4:658.3

010 __ $a9789734658213
035 __ $a65/P23
035 __ $aC.III.11736
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aManagementul resurselor umane
205 __ $aa 3-a revăzută și adăugită
210 _# $aIaşi $cPolirom $d2016
215 __ $a309p. $ctab., fig.
225 _0 $aCollegium. Psihologie
299 __ $aManagementul resurselor umane
300 __ $aIndex
300 __ $aBibliogr. p. 297-307
330 __ $aCuprins Actualitatea unui domeniu9 Capitolul 1. Responsabilităţile managerului de resurse umane13 Capitolul 2. Construcţia şi administrarea fişelor de post19 2.1.Un posibil model al fişelor de post19 2.2.Construcţia fişelor de post26 Capitolul 3. Recrutarea şi selecţia resurselor umane31 3.1.Introducere31 3.2.Identificarea nevoii de personal33 3.3.Promovarea anunţului publicitar de angajare 35 3.4.Selectarea CV-urilor37 3.5.Interviurile38 3.6.Testarea profesională şi personală45 3.7.Decizia şi referinţele47 3.8.Integrarea organizaţională47 Capitolul 4. Integrarea în organizaţie51 4.1.Conţinutul integrării organizaţionale53 4.2.Etapele integrării organizaţionale56 4.3.Strategii de integrare59 4.3.1.Strategii de integrare formale/informale60 4.3.2.Strategii de integrare individuale/colective61 4.3.3.Strategii de integrare secvenţiale/nonsecvenţiale61 4.3.4.Strategii de integrare fixe/mobile62 4.3.5.Strategii de integrare seriale/disjunctive62 4.3.6.Strategii de integrare de învestire/dezînvestire62 4.3.7.Integrarea de tip competiţie63 Capitolul 5. Cultura organizaţională71 5.1.Conţinutul culturii organizaţionale74 5.2.Tipuri de cultură organizaţională79 5.3.Surse de tensiune şi factori stresori87 5.4.Mobbing-ul la locul de muncă94 Capitolul 6. Comunicarea în organizaţii 103 6.1.Formele comunicării 106 6.2.Bariere de comunicare şi optimizarea comunicării116 6.2.1.Bariere de comunicare de natură organizaţională117 6.2.1.1.Diferenţele ierarhice în organizaţie117 6.2.1.2.Bariere fizice117 6.2.1.3.Deficienţe ale comunicării ascendente118 6.2.1.4.Efecte negative ale reţelei informate de transmitere a informaţiilor. Zvonurile 118 6.2.1.5.Supraîncărcarea sistemului, distorsiuni, omisiuni119 6.2.2.Bariere de comunicare de natură individuală119 6.2.2.1.Percepţia evenimentelor119 6.2.2.2.Prezumţiile transmiţătorului120 6.2.2.3.Ignorarea importanţei receptorului120 6.2.2.4.Comportamentul defensiv al receptorului 121 6.2.2.5.Lipsa feedbackului121 6.2.3.Optimizarea comunicării 121 Capitolul 7. Evaluarea performanţelor în organizaţie131 7.1.Modele şi metode de evaluare135 7.1.1.Metoda analizei standardelor de performanţă136 7.1.2.Tehnica scalelor şi ancorelor comportamentale137 7.1.3.Tehnica ierarhiilor139 7.1.4.Evaluarea obiectivelor140 7.1.5.Evaluarea psihologică140 7.1.6.Autoevaluarea141 7.1.7.Feedbackul 360°141 7.2.Greşeli de evaluare. Principii de acordare a feedbackului143 Capitolul 8. Instruirea organizaţională 151 8.1.Analiza de nevoi152 8.1.1.Harta micropolitică157 8.1.2.Analiza SWOT 157 8.1.3.Tehnica fishboning159 8.1.4.Analiza cauzelor şi consecinţelor160 8.1.5.Metoda „copacul cu erori"161 8.2.Proiectarea programului de instruire162 8.3.Instruirea propriu-zisă168 8.3.1.Programe de instruire la locul de muncă168 8.3.2.Programe de instruire în afara locului de muncă170 8.3.2.1.Instruirea pre-operatorie (vestibul training) şi simulările170 8.3.2.2.Instrucţia prin prelegeri171 8.3.2.3.Cursurile prin corespondenţă176 8.3.2.4.Brainstormingul176 8.3.2.5.Tehnica interacţiunii observate (fishbowl)179 8.3.2.6.Controversa creativă180 8.3.2.7.Predarea reflexivă181 8.3.2.8.Discuţia-panel181 8.4. Evaluarea programelor de instruire şi formare organizaţională182 Anexa 1. Human Hunter192 Anexa 2. Decizia193 Anexa 3. Ziarul194 Anexa 4. Erori de ascultare195 Anexa 5. Feedbackul nonevaluativ197 Anexa 6. Studiu de caz199 Anexa 7. Soluţia ta salvatoare201 Anexa 8. Conflicte202 Anexa 9. Warp Speed 1, 3 203 Capitolul 9. Aspecte motivaţionale. Recompensarea205 9.1.Teorii şi modele ale procesului motivaţional205 9.2.Politica salaríala de motivare212 9.3.Modalităţi alternative şi/sau complementare de motivare217 9.4.Motivaţia lucrului în echipă (team building-ul)222 Capitolul 10. Schimbare şi dezvoltare organizaţională233 10.1.Schimbarea în organizaţii233 10.1.1.Blocaje ale schimbării la nivel organizaţional238 10.1.2.Blocaje ale schimbării la nivel individual240 10.2.Dezvoltarea organizaţională. Metode şi tehnici247 10.2.1.Laboratoarele de training pentru sensibilizare (T-group training)247 10.2.2.Team building-ul sau construirea echipelor249 10.2.3.Investigaţiile pentru obţinerea feedbackului în organizaţii (survey feedback)251 10.2.4.Reengeneering-ul253 10.2.5.Cercurile calităţii 253 Capitolul 11. Managementul carierei259 11.1.Delimitarea problemei259 11.2.Managementul carierei prin organizaţii. Modele, metode şi strategii263 11.2.1.Modelul competenţelor263 11.2.2.Teoria ancorelor carierei266 11.2.3.Teoria lui Holland şi teoria inteligenţelor multiple270 11.2.4.Mentoratul şi dezvoltarea carierei275 Capitolul 12. În loc de concluzii289 12.1.Costuri ale nefolosirii strategiilor de resurse umane289 12.2.Etică şi nondiscriminare291 Bibliografie297 Index de termeni307
606 _0 $aManagementul resurselor umane
606 _0 $aOrganizare (metode manageriale)
675 __ $a65.012.4:658.3
686 __ $a65
700 _0 $aPÂNIŞOARĂ, GEORGETA
701 _0 $aPânişoară, Ion-Ovidiu
975 _0 $a65.012.4 $a:658.3
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 529074 / 529074 A Împrumut Da 65
2. 529073 / 529073 L Împrumut la sala de lectură Da 65
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu